Regeneracja DPF i katalizatorów w zamiatarkach Volvo

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

W układach wydechowych zarówno maszyn, jak i pojazdów osobowych zostały wmontowane specjalne elementy odpowiedzialne za ograniczenie wydostawania się szkodliwych substancji do powietrza, dlatego od czasu do czasu zajdzie potrzeba przeprowadzenia regeneracji DPF i katalizatorów w zamiatarkach Volvo.
Wszystkie pojazdy wyprodukowane już po 2006 roku musiały być zaopatrzone w filtr cząstek stałych oraz katalizator, aby samochody i maszyny w pełni spełniały kolejne pojawiające się normy czystości spalin, co nie da się ukryć - są coraz to surowsze. Czy to dobrze? W pewnym sensie tak dlatego, że dbanie o naszą ekologię jest bardzo ważne. Poza tym, kto chciałby funkcjonować w środowisku, które jest zatruwane przez szkodliwe dla nas związki chemiczne? Z pewnością nikt z nas, dlatego też zadbanie o podzespoły, jakimi są filtr DPF oraz katalizatory powinniśmy traktować jako obowiązek i oczywistość.
Na czym ma polegać zadbanie o wymienione podzespoły? Otóż w głównej mierze chodzi tu o regenerację DPF oraz czyszczenie katalizatora. Maja Państwo kilka metod oczyszczania filtra DPF, a są to na przykład:
• czyszczenie, a inaczej wypalanie filtra cząstek stałych w piecu indukcyjnym (proces ten charakteryzuje się osiągnięciem bardzo wysokiej temperatury, która może uszkodzić powłokę filtra i katalizatora);
• regeneracja podzespołów za pomocą sprężonego powietrza (wypchanie sadzy);
• mycie wodne pod bardzo wysokim ciśnieniem (do tego celu filtr DPF zostaje umiejscowiony w maszynie, w której dochodzi do mycia filtra z sadzy i popiołu);
regeneracja DPF domowymi sposobami, tj.: czyszczenie Karcherem, K2, a nawet czyszczenie DPF Kretem (nie polecamy eksperymentować z takimi preparatami, ponieważ ich użycie może doprowadzić do poważniejszych usterek).

Która z wymienionych metod jest według nas najlepsza i najbezpieczniejsza? Oczywiście jest to metoda, nazywana inaczej czyszczeniem hydrodynamicznym filtra DPF. Nie tylko DPF na tym skorzysta, ale również katalizator. Zaletami są:
• całkowite udrożnienie kanalików filtra cząstek stałych;
• zauważalna przez Użytkowników maszyn redukcja zużycia paliwa;
• płynna praca silnika;
• brak pojawiających się niepokojących kontrolek na desce rozdzielczej – to są tylko niektóre zalety wykonania czyszczenia naszych podzespołów, a uwierzcie – jest ich o wiele, wiele więcej.
Co może oznaczać informacja wyświetlona na desce rozdzielczej naszej maszyny – „Filtr sadzy - pełny Volvo”? Taki komunikat powoduje, że Użytkownicy zamiatarek marki Volvo wiedzą, kiedy ich filtr DPF jest gotowy do wypalenia. Niekiedy sama maszyna wchodzi w stan wypalania DPF. Z reguły wypalanie filtra DPF odbywa się podczas pracy maszyn, a wysoka temperatura spalin pozwala wypalić sadzę. Wiadomo, że maszyna nie będzie w stanie się tak rozpędzić, jak samochody osobowe, więc w takim przypadku będzie możliwe sztuczne wypalanie DPF w serwisie. Pamiętajcie, że po takim wypalaniu filtra DPF konieczna jest wymiana oleju silnikowego oraz filtra oleju. Przed wykonaniem tego wypalenia, pracownik dokonuje diagnostyki, co jest przyczyną awarii i na podstawie diagnozy podejmuje odpowiednie kroki. Pamiętajmy, że nie tylko DPF może ulec uszkodzeniu, ale także inne elementy wyposażenia pojazdów i maszyn.
Wiemy, że filtr DPF może przysporzyć nam masę problemów i zdajemy sobie sprawę, że niektórzy posiadacze maszyn oraz kierowcy pojazdów osobowych szukają informacji „jak samemu usunąć filtr DPF”. Sugerujemy, aby najpierw poważnie zastanowić się nad tym oraz przemyśleć, z jakimi konsekwencjami może się to wiązać. Filtr DPF może zostać usunięty poprzez jego wycięcie i przeprogramowanie sterowników silnika, aby oszukać jego obecność i prawidłową funkcjonalność. Po raz kolejny mówimy – nie polecamy! Stosowanie w maszynach emulatora DPF Volvo tak, jak samo wycięcie filtra DPF, czy też katalizatora wiąże się z poniesieniem konsekwencji prawnych. Idea wycięcia wymienionych podzespołów jest po prostu nielegalna. O wiele lepszym pomysłem jest zatroszczenie się o naszą maszynę i te elementy, które się w niej znajdują niż wycięcie DPF oraz katalizatora.

Zdemontowany filtr DPF

Zamiatarki Volvo - katalizator

Przejdziemy teraz do drugiego bardzo ważnego podzespołu, czyli katalizatora. Katalizator ma za zadanie również jak filtr cząstek stałych ograniczyć emisję związków chemicznych do otoczenia. W maszynach pojawia się także inny katalizator, a mowa tu o katalizatorze SCR, który redukuje ilość szkodliwych tlenków azotu. W maszynach, w których wbudowany został układ SCR, w jego skład wchodzą między innymi: filtr DPF, katalizator oraz katalizator SCR. Cały układ SCR funkcjonuje przy pomocy płynu AdBlue, gdzie to sterownik silnika wymierza sobie w odpowiednim czasie i przy odpowiedniej temperaturze dawkowanie optymalnej ilości płynu, przepływając przez wtryskiwacze do katalizatora SCR. Należy pamiętać, że rodzaj dolewanego płynu AdBlue ma duże znaczenie, ponieważ zła jakość AdBlue może przyśpieszyć wystąpienie awarii.

Płyn AdBlue sam w sobie jest bardzo specyficzny, ponieważ w niskich temperaturach się krystalizuje, a przy wyższych temperaturach zmienia się stężenie płynu. Przy styczności mocznika z metalowymi elementami w samochodzie lub maszynie może dojść do zardzewienia, ponieważ ciecz AdBlue ma właściwości korozyjne. Ważne jest, aby odpowiednio eksploatować pojazdy i maszyny posiadające układ SCR. Pamiętajmy, że filtr płynu AdBlue też nie będzie sprawny na zawsze i średnio co rok należy go wymieniać.
Tak samo, jak w przypadku filtra cząstek stałych – zapchany katalizator może zostać oczyszczony tylko dzięki odpowiedniej regeneracji.

Filtr zamiatarki Volvo

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Janek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Proces regeneracji filtrów DPF i katalizatorów w zamiatarkach Volvo polega na usunięciu zanieczyszczeń, które zbierają się podczas użytkowania pojazdu. Jest to konieczne, aby zachować skuteczność działania filtrów i uniknąć ich zatkania. Istnieje kilka sposobów na regenerację, takich jak podgrzewanie filtrów do wysokiej temperatury, stosowanie specjalnych dodatków, które pozwolą usunąć sadzę, czy też mechaniczne oczyszczanie. Celem jest zapewnienie skuteczności i sprawności filtrów.
Jan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo fajny artykuł o regeneracji dpf-a i katalizatora w Volvo. Sporo cennych informacji, które rzadko się pojawiają w Internecie.
Marian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo fajny artykuł o regeneracji DPF w zamiatarkach marki VOLVO. Może się to przydać mojemu koledze :)
Eugeniusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie miałem pojęcia o istnieniu zamiatarek Volvo. Dobrze, że tu trafiłem, bo znalazłem dużo przydatnych dla siebie informacji.
Kajetan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie spodziewałem się, że znajdę gdzieś tak szczegółowe wiadomości o regeneracji filtrów DPF w zamiatarkach! Rzetelny artykuł, pozdrawiam.

Popularne wpisy