Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Kombajny Case - regeneracja DPF i SCR
Układy odpowiedzialne za oczyszczanie spalin obecnie odnajdziemy również w maszynach rolniczych amerykańskiej firmy Case, a regeneracja filtrów DPF i katalizatorów SCR w kombajnach Case staje się zatem obligatoryjnie z czasem obowiązkiem właściciela takiej maszyny rolniczej.
Jeżeli chodzi o zastosowanie innowacyjnego układu SCR, to marka Case od początku zdecydowała się na jego wprowadzenie. Silniki tej marki charakteryzują się dużą niezawodnością, a ciągły rozwój w zakresie oczyszczania spalin i stosowanie coraz to nowszych rozwiązań sprawia, iż kombajny Case znacznie ograniczają ilość szkodliwych spalin emitowanych do środowiska.
Ten system oczyszczania spalin odnajdziemy między innymi w modelach takich, jak:
- kombajn Case IH 5140,
- kombajn Case IH 6140,
- kombajn Case IH 7140.
Kombajny Case IH Axial-Flow z serii 150 zastępujące serię 140 zawierają zaś układ neutralizacji spalin bazujący na selektywnej redukcji katalitycznej typu HI-eSCR i spełniają tym samym normę emisji spalin Stage V, przy tym nie wzrosło zużycie paliwa, moc uległa zwiększeniu, a oczyszczanie spalin odbywa się na bardzo wysokim poziomie. Jeżeli chodzi o kombajny z serii 150, to będziemy mieli tu na myśli następujące modele:
- kombajn Axial Flow 5150,
- kombajn Axial Flow 6150,
- kombajn Axial Flow 7150.
Czyszczenie DPF – Case
W kombajnie rolniczym bardzo ważne jest, aby co jakiś czas dokonać czyszczenia filtra cząstek stałych. Takie wypalanie DPF Case odbywa się samoistnie, a rolnik może dokonać tego procesu po pojawieniu się kontrolki w najbliższym, dogodnym dla siebie czasie i wykonać je na przykład w czasie przestoju w trakcie żniw.
Jeżeli jednak zauważą Państwo, iż komunikat filtra cząstek stałych wyskakuje co chwilę, najlepiej poddać taki podzespół czyszczeniu serwisowemu. Nie zalecamy w tym miejscu z korzystania z bardzo rozpowszechnionego procederu, jakim jest usuwanie DPF, a cena takiego zabiegu, jak się domyślamy, stanowi nie lada pokusę dla właścicieli kombajnów. Pamiętajmy jednak, iż jest to działanie na szkodę środowiska, a taka maszyna wówczas znacznie przekracza dopuszczalne normy emisji spalin.
Niezależnie, czy jest to filtr cząstek stałych w ciągnikach rolniczych, kombajnach, autach ciężarowych, koparkach, czy też autach osobowych, to bez problemu można poddać go serwisowej regeneracji, która przeprowadzana jest przy pomocy metody wodnej. Taki zabieg jest nie tylko bezpieczny dla delikatnego podzespołu, ale także w 100% skuteczny, za czym przemawia przepustowość, która po całej procedurze porównywalna jest z tą, jaką wykazuje nowy DPF. Regeneracja DPF stanowi jedyną legalną opcję dla przywrócenia sprawności naszego kombajnu, zaś wycinanie filtra cząstek stałych, szczególnie wykonane nieumiejętnie bez przeprogramowania może doprowadzić nawet do uszkodzenia silnika, a jak wiemy, na przestój taki podczas prac rolniczych nie można sobie pozwolić - jest to nie tylko strata czasu, ale nie oszukujmy się… Także pieniędzy.
Regeneracja katalizatora – Case
Chyba każdy z Państwa zgodzi się ze stwierdzeniem, iż w trakcie wytężonej pracy kombajnu można spodziewać się destrukcji niemal każdego z jego modułów. Nikogo więc nie zdziwi zniszczone łożysko, pas napędowy, w przypadku nowszych modeli kombajnów problem z elektroniką, czy tym bardziej z zapchanym tytułowym katalizatorem. Jak wiemy, kombajn pracuje w skrajnie zanieczyszczonych warunkach pracy, a kontakt z kurzem, czy też błotem stanowi dla niego codzienność. Jeżeli więc zauważymy nagły spadek mocy i wzrost zużycia paliwa, warto zdecydować się na czyszczenie katalizatora Case. Nie zalecamy podejmowania się tego zabiegu na własną rękę, gdyż będzie to czyszczenie powierzchowne i krótkotrwałe w efektach, a jeżeli dodatkowo wykonamy je za pomocą Karchera, co jest częstą praktyką – dodatkowo skrajnie niebezpieczną. Zalecanym jest, aby wymontowany podzespół oddać do serwisu w celu dokładnego czyszczenia, które przeprowadzane jest za pomocą specjalistycznych i przede wszystkim przeznaczonych do tego typu maszyn, zabiegów. Po czyszczeniu katalizator odzyskuje niemal 100% przepustowość, a więc jego żywotność jest maksymalnie wydłużona, co jest bardzo ważne w przypadku maszyn rolniczych, gdy to każdy dzień przerwy w pracach polowych, przeznaczony na naprawę usterek, generuje poważne straty.
Awaria systemu AdBlue
Jak już wspominaliśmy, nowoczesne kombajny marki Case wyposażone są w układ selektywnej redukcji katalitycznej. W tym systemie kluczową rolę odgrywa płyn AdBlue, który to wchodząc w reakcję ze szczególnie groźnymi tlenkami azotu, doprowadza do ich neutralizacji, a wówczas to układ wydechowy kombajnu Case opuszcza już tylko wolny azot i para wodna. Bardzo często zdarza się, iż uszkodzony system AdBlue zaburza pracę kombajnu.
Płyn AdBlue ma kilka wad, które skutecznie mogą utrudnić sprawne działanie systemu w kombajnie Case, a mianowicie:
1. Jest bardzo mało odporny na niskie temperatury, a już w warunkach – 11 stopni Celsjusza zdarza się, iż krystalizuje się i wytrącone kryształki osiadają w zbiorniku z płynem, a także zatykają pompę, przewody i wtryskiwacze.
2. W temperaturach w granicy 30 stopni Celsjusza traci swe właściwości katalityczne.
3. Jest silnie korozyjny i w kontakcie z metalowymi elementami maszyny rolniczej może uszkodzić ich nawierzchnię.
Zdarza się również, iż do uszkodzeń systemu dochodzi z naszej winy, a mianowicie taka sytuacja będzie miała miejsce, gdy zbiornik z płynem AdBlue w naszym kombajnie Case przez przypadek zasilimy olejem napędowym. Jest to działanie skrajnie niebezpieczne dla katalizatora SCR i jedynym wyjściem będzie w takim przypadku czyszczenie zbiornika AdBlue. Pamiętajmy, iż uszkodzoną pompę AdBlue, katalizator SCR, a także wtryskiwacze można z powodzeniem zregenerować, a tym samym uniknąć wysokich kosztów związanych z zakupem nowych modułów.
Wycięcie DPF – konsekwencje 2020 – kombajn Case
Jak już zwróciliśmy uwagę, do przestrzegania norm emisji spalin zobowiązane są nie tylko samochody osobowe, ciężarowe, ciągniki, ale także maszyny rolnicze, takie jak chociażby kombajn Case. To prawda, iż w przypadku kombajnu nie utracimy dowodu rejestracyjnego za taki proceder, bo nie podlegają one rejestracji, ale zniechęcić powinien nas już sam fakt, iż wycinanie podzespołu odpowiedzialnego za oczyszczanie spalin prowadzi do silnego zatruwania środowiska i zwiększa ryzyko zachorowania na choroby nowotworowe. Konsekwencją w 2020, ale także w każdym kolejnym roku będzie więc nie tylko zanieczyszczanie powietrza i narażanie innych na utratę zdrowia, ale również koszt, jaki poniesiemy za tego typu proceder. Usunięcie podzespołu, a następnie wprowadzenie modyfikacji w programie nie należy do najtańszych zabiegów, a jest konieczne, jeżeli chcemy, aby kombajn działał w pełni sprawnie.
Zachęcamy do tego, aby jeżeli już zdecydujemy się na zakup nowoczesnej maszyny rolniczej, która nie bez powodu została wyposażona w układ odpowiedzialny za oczyszczanie spalin i ciągle ulega doskonaleniu, zaniechać wycinania tych jakże cennych dla ochrony środowiska modułów, które to dodatkowo naraża nas bardzo często na nieprawidłową pracę jednostki po takim zabiegu, a dokonywać dla odmiany zalecanej regeneracji filtrów DPF i katalizatorów SCR w kombajnach Case.
Komentarze