Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów SCR w kombajnach Claas

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF

Regeneracja DPF i SCR w maszynach rolniczych

Najbardziej popularne na świecie maszyny rolnicze wykorzystywane do prac polowych są wyposażone w filtr DPF i katalizatory, aby mogły całkowicie spełniać normy emisji spalin, a co za tym idzie, potrzebna jest regeneracja filtrów DPF i katalizatorów SCR w kombajnach Claas. W maszynach rolniczych normy emisji weszły w życie od 2001. Z racji tego, że zarówno filtry cząstek stałych, jak i katalizatory lubią się zapychać, należy o nie odpowiednio zadbać. Aby uniknąć problemów z zapchanym DPF i katalizatorem SCR w kombajnach marki Claas najlepiej przeprowadzić czyszczenie DPF oraz katalizatorów. Takie czyszczenie pomoże udrożnić całkowicie zarówno filtr DPF, jak i katalizatory SCR. Najlepszą metodą regeneracji jest czyszczenie wodne pod wysokim ciśnieniem. Dzięki niemu zostanie usunięta nagromadzona sadza wraz z popiołem. Całkowite odblokowanie kanalików filtra DPF i katalizatorów sprawi, że przepływ spalin będzie o wiele łatwiejszy, poza tym:
• procedura mycia hydrodynamicznego jest bezpieczna i nieinwazyjna dla wkładu filtra DPF i katalizatora SCR
• zostaje przedłużona funkcjonalność i żywotność tych elementów
• nie narazimy się prawu (pozbycie się DPF i katalizatorów SCR grozi mandatem)
• kombajny o modelach między innymi: LEXION 8900–7400, TUCANO 580–550, AVERO 240 / 160, LEXION 670/630 spełniać będą w 100% normy czystości spalin
• wykonanie takiej regeneracji jest ekologiczne.
Nie możemy jednak zapomnieć, że umieszczenie zarówno filtra cząstek stałych, jak i katalizatora SCR w kombajnach rolniczych przysparza ich użytkowników wiele problemów. Sam fakt, że należy pamiętać o regeneracji wspomnianych podzespołów przez ich skłonność do zatykania. Oczywiście warto wspomnieć, że nie tylko poprzez mycie wodne w specjalistycznej maszynie nasz DPF i katalizator SCR się oczyści, ponieważ mamy możliwość również samodzielnie wykonać taką regenerację (samooczyszczanie). Samooczyszczanie DPF w kombajnach Claas polega na wypaleniu sadzy z wnętrza filtra DPF i pewnie w tym momencie Państwo są zaciekawieni, jak wypalić DPF? Bardziej szczegółowo skupimy się na tym temacie w dalszej części artykułu.
Kombajny rolnicze marki Claas – o co chodzi z Agro Power tuning? Szanowni Państwo, Agro power tuning jest właśnie stosowany w maszynach rolniczych i polega na zmodyfikowaniu oprogramowania sterownika silnika do podwyższenia jego mocy i obniżenia spalania.

SCR, czyli selektywna redukcja katalityczna – co to jest oraz jaką pełni funkcję?

Może zacznijmy od początku. W maszynach rolniczych jest obecny filtr DPF, katalizator SCR i katalizator oksydacyjny (DOC). Ten ostatni, jak się okazuje, jest najmniej problematyczny. Jego zadaniem jest zredukowanie tlenku węgla oraz węglowodoru w spalinach. Jego żywotność jest bardzo długa i można stwierdzić, że jego sprawność będzie tak długa, jak długo będzie sprawny silnik. Zbadano, że nowoczesne katalizatory oksydacyjne w temperaturze ok. 300 stopni Celsjusza są w stanie usunąć tlenki azotu (jakieś 20%). Ciekawostką jest również to, że katalizatory DOC nie zapychają się tak bardzo, jak DPF.

Przejdźmy teraz do interesującego nas układu SCR, czyli selektywnej redukcji katalitycznej. Wbudowanie katalizatora SCR w maszynach rolniczych ma za zadanie zmniejszyć emisje tlenków azotu. To, o czym nie wolno zapomnieć, jest obowiązek uzupełniania płynu AdBlue (mocznik + woda demineralizowana), który jest odpowiedzialny za redukcję trujących związków powstałych przez pojazdy i maszyny z silnikami wysokoprężnymi.
Z jakiego powodu dochodzi do krystalizacji AdBlue? W maszynach rolniczych, a dokładniej mowa o kombajnach marki Claas, wmontowany jest układ SCR, a dodatkiem do niego jest płyn AdBlue. Płyn AdBlue zamarza w przypadku niskich temperatur (-11 stopni Celsjusza). Po rozgrzaniu powstające kryształki mogą zapchać układ wtryskowy lub uszkodzić pompę, a samo stężenie rozpuszczonego płynu jest zmienione (niższe). Nie zaleca się napełniać maksymalnie zbiornika AdBlue przy niskich temperaturach.

Jeżeli mowa o maszynach rolniczych z Dieslem, należy mieć świadomość, że posiadanie zbiornika AdBlue (który sam może ulec uszkodzeniu) może doprowadzić również do awarii pompy, wtrysku oraz czujników: tlenków azotu (NOx) i temperatury mocznika.
Czy spotkamy się z jakimiś konsekwencjami związanym z wyłączeniem AdBlue w kombajnach Claas? Wyłączenie AdBlue wiąże się z przeprogramowaniem sterownika silnika (ECU). Popularne jest też wbudowanie emulatora, którego celem jest oszukanie braku obecności systemu AdBlue. W przypadku kontroli i zweryfikowania braku AdBlue i posiadania emulatora może to skutkować mandatem bądź utratą prawa jazdy.
Teoretycznie wyłączenie AdBlue jest możliwe, ponieważ jego brak nie wpłynie na pracę silnika. Jednakże pod względem prawnym i spełnianiem przez maszyny rolnicze norm czystości spalin jest to nielegalne. Oczywiście uszkodzenie układu SCR może spowodować usterki innych podzespołów, ale właśnie dlatego tak istotne jest, aby dbać o główne elementy wyposażenia naszych maszyn. Każde uszkodzenie poszczególnych podzespołów wygeneruje dodatkowe i niepotrzebne dla naszej kieszeni koszty.
Zatem, czy uszkodzony system AdBlue jest powodem do całkowitego usunięcia AdBlue w kombajnach rolniczych Claas? Nie. Po pierwsze powinniśmy wziąć odpowiedzialność za eksploatowanie pojazdów i maszyn rolniczych z silnikami wysokoprężnymi, skoro zdecydowaliśmy się je zakupić. Po drugie procedura wyłączenia systemu AdBlue jest niezgodna z prawem, a po trzecie najlepszym rozwiązaniem jest bieżące dbanie o nasze pojazdy i maszyny rolnicze.

regeneracja DPF w kombajnie Claas

Procedura wypalania DPF w kombajnach, modele: LEXION 8900–7400, LEXION 6900-5300, LEXION 760–750, LEXION 670/630, AVERO 240 / 160

W każdej maszynie rolniczej wyposażonej w filtr DPF musi zostać przepalony z zalegającej w nim sadzy. Jeśli zauważymy, że nasz silnik stracił swoją moc, należy przeprowadzić procedurę wypalania DPF, którą można wykonać:
1. Podczas jazdy.
2. Na postoju.

Dobrze, ale jak wypalić DPF na postoju? Tę metodę należy wykonać wyłącznie na otwartej przestrzeni, ponieważ ilość wydostającej się sadzy z rury wydechowej jest bardzo duża. Cały proces polega na dodatkowym wtrysku paliwa, podnosząc tym samym temperaturę spalin, która pozwoli dopalić sadzę. Minusem przeprowadzenia wypalania postojowego (regeneracji aktywnej) jest obciążenie silnika spowodowanego niekompletnym wypaleniem dodatkowo podanej dawki paliwa. Pamiętajmy, że każda dawka niespalonego paliwa rozrzedza olej silnikowy (grozi zatarciem silnika). Ile trwa wypalanie DPF na postoju w kombajnach Claas? Cała procedura wypalania postojowego w ciągnikach Claas trwa od 30 do 40 min.

Występujące problemy z uszkodzonym układem SCR i chęcią pozbycia się systemu AdBlue w maszynach rolniczych są bardzo powiązane z problemami z filtrem cząstek stałych DPF. Użytkownicy maszyn rolniczych chcąc pozbyć się kłopotów, są zainteresowani usługą wycięcia DPF oraz tym, z jakimi konsekwencjami będą musieli się zmierzyć. Czy zarówno usuwanie DPF w ciągnikach Claas, jak i w kombajnach marki Claas jest odpowiedzialne? Absolutnie nie jest. Przede wszystkim kombajn – nieważne czy dotyczy to modelu AVERO 240 / 160, czy też TUCANO 580–550, nie będzie spełniał obowiązujących w Unii Europejskiej norm czystości spalin EURO. Dodatkowo usunięcie DPF, czy pozbycie się systemu AdBlue i katalizatorów jest nielegalne.

W naszym mniemaniu najważniejsza jest odpowiednia eksploatacja pojazdów i maszyn rolniczych. Przeprowadzenie w nich od czasu do czasu profesjonalnego czyszczenia lub samodzielnej regeneracji pomoże przedłużyć żywotność naszych pojazdów. Poza tym koszt przeprowadzenia profesjonalnej regeneracji jest nieporównywalny z naprawą czy też wymianą na całkowicie nowe podzespoły.

Filtr DPF - Claas

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby zachować jak najdłuższą skuteczność działania filtrów DPF i katalizatorów SCR w kombajnach Claas, należy regularnie usuwać zanieczyszczenia takie jak sadza, które gromadzą się w filtrach i katalizatorach podczas pracy. Regeneracja ta może być przeprowadzona poprzez różne metody, takie jak: termiczną, chemiczną lub mechaniczną. Dzięki temu, urządzenie pozostanie skuteczne, i uniknie się jego zatkania.
Bartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jestem zwolennikiem dbania o środowisko i posiadaczem kombajna Claas. Tutaj natknąłem się na ciekawe informacje o regeneracji dpf-a, które pozwolą mi bardziej zadbać o mój kombajn. Pozdrawiam
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie tak dawno korzystałem z usług regeneracji filtra DPF w moim kombajnie Claas. Jestem naprawdę bardzo zadowolony, bo wszystko działa tak, jakby było nowiutkie, szok!
Tadzio
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sam jestem właścicielem kombajnu Class i muszę się umówić na wizytę do serwisu na regenerację DPF, bo coś silnik traci moc i bardzo kopci z wydechu.. Jest to bardzo uciążliwe, a nie mogę sobie pozwolić na jakieś usterki. Mam nadzieję, że regeneracja wystarczy!
Błażej
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja filtrów serwisie jest na szczęście bardzo skuteczna. Zakup nowego DPF nie jest konieczny. Ciekawy artykuł, pozdrawiam.

Popularne wpisy