Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów SCR w kombajnach Deutz-Fahr

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji filtrów FAP

Regeneracja DPF i SCR w kombajnach Deutz-Fahr

W dzisiejszych czasach nowoczesne kombajny charakteryzują się zaawansowaną technologią, która przekłada się na wysoki standard wykonywaj pracy, a mamy tu na myśli jakość zbiorów i ich ilość, ale także w zakresie oczyszczania spalin, a wówczas to regeneracja filtrów DPF i katalizatorów SCR w kombajnach Deutz-Fahr z czasem staje się koniecznością. Jak wiemy, obecnie mocno wyśrubowane normy emisji spalin nie omijają również maszyn rolniczych. Nic więc dziwnego, iż kombajny takie zawierają już często nie tylko system recyrkulacji spalin EGR, katalizator typu DOC, ale także pasywny filtr cząstek stałych i system SCR.

Powyżej wymienione systemy oczyszczania spalin znajdziemy między innymi w następujących maszynach rolniczych marki Deutz-Fahr:
- kombajny z serii C5000 (najmniejszy model w ofercie producenta),
- kombajny z serii C6000 (C6205, C6205 TS),
- kombajny z serii C7000 (C7205, C7205TS, C7205TSB, C7206, C7206TS, C7206TSB),
- kombajny z serii C9000 (C9205, C9206),
- kombajny z serii C9300 ( C9305TS, C9305TSB, C9306TS, C9306TSB).

Kombajny a regeneracja DPF

Czyszczenie DPF Deutz-Fahr

Filtry cząstek stałych w kombajnach Deutz-Fahr i opinie na temat ich pracy w kombajnach są bardzo pozytywne. Prawdopodobnie duży wpływ na to ma to, iż kombajny pracują zazwyczaj na jednostajnych obrotach, tak więc i nie jest on narażony tak bardzo na szybkie zapchanie. Jeżeli chodzi o DPF - regeneracja taka nie jest zbyt skomplikowana. Podobnie, jak w przypadku aut osobowych, potrzeba taka sygnalizowana jest odpowiednio wcześniej za pomocą dedykowanej temu kontrolki. Taka sygnalizacja wypalania DPF nie może być zbagatelizowana przez użytkownika maszyny rolniczej. Wymagane jest wówczas od niego, aby uruchomił za pomocą przycisku w bezpiecznym miejscu proces dopalania sadzy w DPF Deutz-Fahr. Taki proces trwa zazwyczaj w granicach 40 minut. To, co jaki czas będzie się regenerował nasz filtr w kombajnie Deutz-Fahr, zależne jest między innymi od tego, jak często uruchamiamy i gasimy maszynę, a także jak często manewrujemy pomiędzy polami, zaburzając tym samym jednostajną pracę naszego kombajnu.

Zdarza się jednak, iż z czasem spada moc naszej jednostki, a filtr cząstek stałych domaga się nienaturalnie częstego dopalania sadzy. Wówczas to nie obędzie się bez poddania takiego podzespołu czyszczeniu serwisowemu, które to jako jedyne przywróci mu fabryczną przepustowość, bo będzie w stanie usnąć złogi niepalnego popiołu, które skutecznie blokowały miejsce w filtrze cząstek stałych Deutz-Fahr. Urządzenie, jakim jest maszyna do czyszczenia DPF i cena jej sprawia, iż jest w stanie w profesjonalny sposób dokonać czyszczenia podzespołu o większych gabarytach, nie tylko nie naruszając jego delikatnej struktury, ale również przywracając mu niemal fabryczną drożność.

 Czyszczenie katalizatora Deutz-Fahr

Jak wiemy, kombajny Deutz-Fahr, coraz częściej wyposażone są nie tylko w katalizator utleniający, który współpracuje z pasywnym filtrem cząstek stałych, ale również dodatkowo w układ SCR, który skutecznie redukuje powstały na skutek spalania paliwa tlenek azotu ze spalin. Bez względu na to, o którym typie katalizatora mowa, to jedno co, je łączy to fakt, iż z czasem tracą swoją przepustowość i ulegają zapchaniu. Ten problem jest znany nie tylko właścicielom aut osobowych, czy też ciężarowych, ale także maszyn rolniczych. Jeżeli zauważymy więc, iż nasz kombajn Deutz-Fahr znacznie stracił na mocy, spalanie znacznie wzrosło, a praca wykonywana przy użyciu naszej maszyny rolniczej nagle straciła na jakości i stała się mniej komfortowa, a wszystkie te symptomy podparte są charakterystyczną kontrolką wskazującą na problem z katalizatorem, nie warto zwlekać i należy jak najszybciej oddać taki reaktor katalityczny do regeneracji.

Zabieg, jakim jest regeneracja katalizatora Deutz-Fahr w kombajnie jest jak najbardziej zalecany i możliwy do wykonania. Po dokonaniu demontażu z maszyny rolniczej przekazują Państwo taki podzespół do pracowni. Następnie rozpoczyna się diagnostyka takiego katalizatora, pomiar przepustowości, a także oględziny stanu technicznego. Następnie umieszczany jest w specjalistycznej maszynie, gdzie doświadcza kąpieli wodnej, której to strumienie z dodatkiem zmiękczającego detergentu, pod ściśle określonym ciśnieniem przebijają się przez złogi popiołu, rozbijają je i skutecznie wypłukują z wnętrza katalizatora. Cały zabieg powtarzany jest do momentu, aż moduł nie odzyska niemal fabrycznej przepustowości, którą potwierdzi wykonana ekspertyza. Po całej procedurze podzespół jest osuszany i starannie przygotowywany do ponownej wysyłki pod wskazany przez Klienta adres.

Czyszczenie Katalizatora

Czyszczenie SCR Deutz-Fahr

Zastosowany w odpowiedzi na coraz to bardziej rygorystyczne normy emisji spalin system SCR w kombajnach Deutz Fahr również bardzo często ulega usterkom. Płyn AdBlue, który gra pierwsze skrzypce w oczyszczaniu spalin w tym systemie ze szczególnie szkodliwego tlenku azotu ulega, chociażby krystalizacji, przy temperaturze poniżej – 11 stopni Celsjusza. Wówczas to skrystalizowany roztwór mocznika skutecznie zatyka nie tylko sam zbiornik, ale i przewody, wtryskiwacze i pompę AdBlue. Na całe szczęście dzisiejszy rozwój technologii sprawia, iż czyszczenie AdBlue Deutz-Fahr nie stanowi dla profesjonalnego serwisu najmniejszego kłopotu. Pod okiem profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem dokonana zostanie regeneracja katalizatora SCR, wtryskiwaczy czy też pompy AdBlue, a koszt takiej usługi, nie da się ukryć, iż będzie kilkukrotnie niższy niż ten związany z zakupem nowych modułów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin.

Regenerowane filtry DPF – Katalizatory – Deutz-Fahr

Jeżeli chodzi o skuteczność regeneracji filtrów DPF, czy też reaktorów katalitycznych to odzyskana przepustowość będzie najlepszym dowodem na to, iż zapchany podzespół, również ten o większych gabarytach, pochodzący z pojazdów ciężarowych, czy też maszyn rolniczych, takich jak chociażby kombajn Deutz-Fahr nie musi być od razu spisywany na straty, a naprawa DPF, czy też katalizatora jest jak najbardziej możliwa i przede wszystkim opłacalna. Przekonają się o tym Państwo, poddając kłopotliwy element układu wydechowego czyszczeniu przy użyciu metody wodnej. Zabieg taki usuwa wszelkie zalegające złogi ze środka naszego podzespołu, a przy tym jest bezpieczny dla jego delikatnego wnętrza. Tym oto sposobem przeprowadzona regeneracja filtrów DPF i katalizatorów SCR w kombajnach Deutz Fahr pozwala nam niejako uzyskać parametrami łudząco podobny do nowego podzespół, przy kilkukrotnie niższych nakładach finansowych.

DPF Regeneracja Filtrów

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Bartek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby zachować jak najdłuższą skuteczność działania filtrów DPF i katalizatorów SCR w kombajnach Deutz-Fahr, należy regularnie usuwać zanieczyszczenia takie jak sadza, które gromadzą się w filtrach i katalizatorach podczas pracy. Regeneracja ta może być przeprowadzona poprzez różne metody, takie jak: termiczną, chemiczną lub mechaniczną. Dzięki temu urządzenie pozostanie skuteczne i uniknie się jego zatkania.
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super, że jest taka możliwość regeneracji filtra Dpf do kombajna. Teraz wiem, że mój zapchany Dpf można jeszcze uratować.
Tomasz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów w kombajnach Deutz-Fahr to aktualnie coś czego szukam. Wydaje mi się, że w przypadku tak dziwnych objawów mojej maszyny będę musiał udać się do jakiegoś serwisu, żeby uzyskać jakąś fachową pomoc..
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem przyjemność czyścić już DPFA pochodzącego z mojego kombajnu Deutz-Fahr i o dziwo byłem bardzo zadowolony z efektów! Filtr jest sprawny do teraz, a minęło już trochę czasu od wizyty :)
Paweł
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dużo fajnych informacji o czyszczeniu filtrów DPF w kombajnach. Nie myślałem, że znajdę jakieś ciekawostki, tym bardziej o marce Deutz Fahr.

Popularne wpisy

26 stycznia 2022

Zapchany katalizator – jak wyczyścić?

Najprostszym sposobem oczyszczania katalizatora z zabrudzeń jest zastosowanie Liqui Moly o numerze 8931, a po ukończonym procesie dla przedłużenia efektów dodać specjalny dodatek również tej samej marki, z różnicą numeru 7100 ...