Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zapchany filtr DPF i jego regeneracja w maszynach rolniczych
Przez obowiązujące na terenie Unii Europejskiej norm czystości spalin w maszynach rolniczych, zostały one wyposażone w dodatkowe elementy, pozwalające zmniejszyć wytwarzanie toksycznych związków do naszej atmosfery, ale doprowadziło to do pamiętania o wykonywaniu regeneracji filtrów DPF i katalizatorów SCR w kombajnach Fendt. Z racji tego, że filtr cząstek stałych w ciągnikach rolniczych oraz znajdujący się w kombajnach wraz z katalizatorem SCR mają tendencję do zapychania, nie możemy dopuścić do uszkodzenia wymienionych podzespołów. Jak w takiej sytuacji moglibyśmy zaradzić? Najprostszym i najefektywniejszym krokiem jest wykonanie bezpiecznej usługi regeneracji, zarówno filtrów DPF, jak i katalizatorów. Możliwości wyboru metod regeneracji jest wiele, jednak według nas najlepszą jest mycie hydrodynamiczne. Zanim filtr DPF zostanie umieszczony w specjalnej maszynie, jest on namaczany w specjalnym środku. Po co? Odpowiedni środek pozwoli rozpuścić sadzę, który jednocześnie opóźni jej przyczepność w kolejnych latach użytkowania pojazdu. Następnie trafia do maszyny, w której pod wysokim ciśnieniem następuje mycie wodne, pozwalające pozbyć się sadzy i popiołu. Dzięki regeneracji filtra DPF i katalizatorów SCR nie musimy się martwić o kondycję naszej maszyny. Proszę pamiętać, że zapchany DPF łącznie z katalizatorem mógłby uszkodzić silnik i inne, podstawowe elementy wyposażenia kombajnów.
Jakie jest zastosowanie DPF oraz katalizatora SCR? Zadaniem filtra DPF jest wypalenie sadzy zawierającej szkodliwe dla naszego zdrowia cząstki stałe, a znów katalizator SCR ma zmniejszyć wydostawanie się tlenków azotu. Kombajny Fendt posiadające układ SCR, zawierają również dodatkowy zbiornik na uzupełnianie płynu AdBlue.
Układ SCR oraz DPF posiadają między innymi kombajny takie jak:
• Fendt IDEAL
• Fendt serii C (np. 5275 C; 5275 C PL; 6335 C)
• Fendt serii L (5255 L; 5255 L MCS ; 6275 L ; 6275 L MCS)
• Fendt serii E 5225
• Fendt E 5185.
Niestety posiadanie obu podzespołów jest problematyczne dla operatorów maszyn i są przypadki, w których decydują się oni na całkowite usunięcie DPF. Czy dobrym rozwiązaniem jest usuwanie DPF w ciągniku lub w kombajnie? Nie do końca byłoby to dobrym rozwiązaniem. Pod względem prawnym jest to nielegalne, więc w przypadku kontroli Policji, za pojazd niespełniający norm emisji spalin, kierowca mógłby dostać mandat, a nawet stracić prawo do użytkowania maszyny.
Co w przypadku uszkodzonego systemu AdBlue w kombajnach Fendt?
Maszyny rolnicze posiadające zarówno filtr cząstek stałych, jak i system SCR, posiadają również zbiornik z charakterystyczną, niebieską zakrętką, do którego wlewa się płyn AdBlue. Posiadacze ciągników z tym zbiornikiem wiedzą, jakie problemy są z tym związane. Cóż, podczas niskiej temperatury, płyn znajdujący się w maszynie pozostającej na wolnej przestrzeni, może ulec krystalizacji AdBlue. Dodatkowo przedostanie się płynu na metalowe elementy (karoseria), może doprowadzić do korozji.
Jak uniknąć awarii AdBlue? Wiemy już, że posiadanie układu SCR przysparza nam wiele kłopotów, ale co możemy zrobić, gdy pojawi się problem z AdBlue?
1. AdBlue ulega uszkodzeniom głównie w zimie przez swoją tendencję do zamarzania, dlatego najlepiej nie pozostawiać maszyny na otwartej przestrzeni (krystalizacja płynu AdBlue spowoduje uszkodzenia bardzo delikatnej pompy).
2. Zamarznięcie płynu może spowodować utrudnienia z drożnością przewodów (przemieszczenie płynu AdBlue ze zbiornika do wtryskiwacza). Nie nalewać do pełna zbiornika z AdBlue.
3. Mieć na uwadze uzupełnianie płynu AdBlue.
4. Wymieniać filtr AdBlue (najlepiej co rok).
5. Nie stosować przeterminowanego płynu AdBlue.
A co w przypadku braku płynu AdBlue? Silnik może utracić moc, a nawet podczas próby uruchomienia maszyny, operator może mieć trudność z rozruchem silnika.
Podzielone są na temat usuwania AdBlue opinie, ponieważ pozbycie się AdBlue, katalizatorów i filtrów DPF wiąże się z konsekwencjami prawnymi.
Kiedy będzie potrzebne czyszczenie zbiornika AdBlue? W sytuacji, w której przez przypadek zostanie dolany do zbiornika na płyn AdBlue olej napędowy, należy niezwłocznie udać się do serwisu. Może to przyczynić się do powstawania usterek i konieczności wymiany niektórych elementów układu AdBlue.
Kubota - wypalanie DPF oraz wypalanie DPF Fendt
Zarówno w ciągnikach marki Kubota, jak i w kombajnach Fendt, można przeprowadzić samodzielnie regenerację na postoju bądź podczas jazdy. W marce Kubota występuje czterofazowy proces regeneracji DPF. Decydując się na dopalanie sadzy na postoju, włączamy przycisk „ z dymkiem” oraz z napisem „auto”.
Jeśli chodzi o wykonanie regeneracji podczas jazdy. Pojawienie się pierwszej kontrolki pozwala wykonać wypalanie podczas jazdy. Po 30 minutach na desce rozdzielczej wyświetlą się dwie kontrolki DPF, Wtedy podejmujemy decyzję, czy wykonujemy regenerację DPF na postoju, czy podczas jazdy.
Regeneracja parkingowa (trzecia faza) – pojawienie się drugiej ikonki „z dymkiem”. Sygnalizuje także 50- procentowe obniżenie mocy silnika.
Faza czwarta i ostatnia – w tym przypadku nie wyświetla się żadna kontrolka „z dymkiem”, za to pojawia się ikonka z wykrzyknikiem sugerująca nam wypalanie serwisowe. Jeśli nie wykonamy procesu szybko, może to przyczynić się do uszkodzenia filtra DPF, a to wiąże się z wymianą na nowy DPF.
Jeśli chodzi o wypalanie DPF w kombajnach Fendt, proces przebiega bardzo podobnie. Możemy również wykonać wypalanie podczas jazdy i na postoju. Najważniejsze w tym procesie jest podwyższenie obrotów do około 2500 – 3000 obr./min, a także temperatury spalin, która pozwoli dopalić sadzę.
Komentarze