Regeneracja reaktorów katalitycznych pozwala przywrócić utracone właściwości, pozwalając na życie w miarę czystym środowisku. Co więcej, cena regeneracji katalizatorów w serwisie wynosi zaledwie kilkaset złotych, dlatego tym bardziej jest bardzo opłacalna. W tym miejscu należy wspomnieć, że koszt zakupu nowego konwertera katalitycznego może przekroczyć kilka tysięcy złotych. Zatem różnica w cenie pomiędzy tymi usługami jest zasadnicza. W naszej ocenie regeneracja katalizatorów jest najlepszym sposobem na wydłużenie jego żywotności i sprawności innych podzespołów w samochodzie. Podsumowując, zadaniem reaktora katalitycznego oraz filtra cząstek stałych jest oczyszczanie spalin, produkowanych przez silnik. Ważne jest, aby były one sprawne, bo w przeciwnym razie auto nie będzie spełniało warunków homologacji.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Do czego potrzebny jest katalizator w samochodzie?
Katalizator w samochodzie jest potrzebny do zmniejszania emisji szkodliwych substancji do środowiska. W spalinach znajdują się szkodliwe substancje, jakimi są: tlenki azotu (NOx), węglowodory (HC), tlenek węgla (CO). Te toksyczne związki wchodzą w reakcje chemiczne z metalami szlachetnymi, przekształcając je w związki nieszkodliwe dla otoczenia: dwutlenek azotu (NO2), woda (H2O), dwutlenek węgla (CO2).
Rodzaje regeneracji katalizatorów
Istnieją dwa główne rodzaje regeneracji reaktorów katalitycznych:
1. Regeneracja chemiczna, która polega na pozbyciu się nagromadzonych zanieczyszczeń w katalizatorze za pomocą specjalnych środków chemicznych.
2. Regeneracja mechaniczna polega na wymianie wkładu katalizatora na nowy. Wkład katalizatora to ceramiczny element, który zawiera metale szlachetne odpowiedzialne za redukcję szkodliwych substancji w spalinach. W przypadku, gdy wkład katalizatora jest uszkodzony lub zabrudzony w stopniu uniemożliwiającym jego regenerację chemiczną, konieczna jest jego wymiana. Istnieje także możliwość przemycia podzespołu wodą pod ciśnieniem.
Warto również pamiętać, że katalizator to nie DPF, zatem oba te elementy muszą się znaleźć w samochodzie.
Czy auto przejdzie przegląd bez katalizatora?
Nie, auto bez katalizatora nie przejdzie przeglądu technicznego. Reaktor katalityczny jest integralnym elementem układu wydechowego i odpowiada za redukcję szkodliwych substancji, pochodzących ze spalin. Bez katalizatora pojazd nie spełnia norm emisji spalin i nie powinien być dopuszczony do ruchu. Podczas przeglądu technicznego pojazd jest poddawany kontroli w zakresie emisji spalin. Kontrola ta odbywa się za pomocą urządzenia diagnostycznego, które mierzy poziom tlenków azotu, węglowodorów i węgla. Jeśli poziom tych substancji będzie przekraczał dopuszczalne normy, pojazd nie otrzyma pozytywnego wyniku z przeprowadzonego badania. Właścicielowi samochodu będzie groziło:
- otrzymanie mandatu w wysokości do 5000 zł,
- zatrzymanie dowodu rejestracyjnego,
- konieczność ponownego przeprowadzenia przeglądu technicznego.
Komentarze