Subpage photo

Regeneracja katalizatorów - dlaczego to najlepsza opcja dla twojego pojazdu?

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00

Regeneracja reaktorów katalitycznych pozwala przywrócić utracone właściwości, pozwalając na życie w miarę czystym środowisku. Co więcej, cena regeneracji katalizatorów w serwisie wynosi zaledwie kilkaset złotych, dlatego tym bardziej jest bardzo opłacalna. W tym miejscu należy wspomnieć, że koszt zakupu nowego konwertera katalitycznego może przekroczyć kilka tysięcy złotych. Zatem różnica w cenie pomiędzy tymi usługami jest zasadnicza. W naszej ocenie regeneracja katalizatorów jest najlepszym sposobem na wydłużenie jego żywotności i sprawności innych podzespołów w samochodzie. Podsumowując, zadaniem reaktora katalitycznego oraz filtra cząstek stałych jest oczyszczanie spalin, produkowanych przez silnik. Ważne jest, aby były one sprawne, bo w przeciwnym razie auto nie będzie spełniało warunków homologacji.

Rura wydechowe zabrudzona sadzą
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Firma regeneracji DPF, FAP
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Do czego potrzebny jest katalizator w samochodzie?

Katalizator w samochodzie jest potrzebny do zmniejszania emisji szkodliwych substancji do środowiska. W spalinach znajdują się szkodliwe substancje, jakimi są: tlenki azotu (NOx), węglowodory (HC), tlenek węgla (CO). Te toksyczne związki wchodzą w reakcje chemiczne z metalami szlachetnymi, przekształcając je w związki nieszkodliwe dla otoczenia: dwutlenek azotu (NO2), woda (H2O), dwutlenek węgla (CO2).

Rodzaje regeneracji katalizatorów

Filtr cząstek stałych DPF

Istnieją dwa główne rodzaje regeneracji reaktorów katalitycznych:

1. Regeneracja chemiczna, która polega na pozbyciu się nagromadzonych zanieczyszczeń w katalizatorze za pomocą specjalnych środków chemicznych.

2. Regeneracja mechaniczna polega na wymianie wkładu katalizatora na nowy. Wkład katalizatora to ceramiczny element, który zawiera metale szlachetne odpowiedzialne za redukcję szkodliwych substancji w spalinach. W przypadku, gdy wkład katalizatora jest uszkodzony lub zabrudzony w stopniu uniemożliwiającym jego regenerację chemiczną, konieczna jest jego wymiana. Istnieje także możliwość przemycia podzespołu wodą pod ciśnieniem.

Warto również pamiętać, że katalizator to nie DPF, zatem oba te elementy muszą się znaleźć w samochodzie.

Czy auto przejdzie przegląd bez katalizatora?

Nie, auto bez katalizatora nie przejdzie przeglądu technicznego. Reaktor katalityczny jest integralnym elementem układu wydechowego i odpowiada za redukcję szkodliwych substancji, pochodzących ze spalin. Bez katalizatora pojazd nie spełnia norm emisji spalin i nie powinien być dopuszczony do ruchu. Podczas przeglądu technicznego pojazd jest poddawany kontroli w zakresie emisji spalin. Kontrola ta odbywa się za pomocą urządzenia diagnostycznego, które mierzy poziom tlenków azotu, węglowodorów i węgla. Jeśli poziom tych substancji będzie przekraczał dopuszczalne normy, pojazd nie otrzyma pozytywnego wyniku z przeprowadzonego badania. Właścicielowi samochodu będzie groziło:

- otrzymanie mandatu w wysokości do 5000 zł,

- zatrzymanie dowodu rejestracyjnego,

- konieczność ponownego przeprowadzenia przeglądu technicznego.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.