Rodzaje reaktorów katalitycznych stosowanych w silnikach ZS i zasady ich działania

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
  • Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
  • Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
  • Wydruk protokołu z parametrami przepustowości

Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych

  • Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
  • Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem

1. Z jakimi katalizatorami możesz mieć do czynienia?

Rodzaje reaktorów katalitycznych stosowanych w silnikach ZS i zasady ich działania niewątpliwie interesują wielu miłośników motoryzacji. Silniki Diesla z zapłonem samoczynnym posiadają tylko katalizator utleniający, który ma za zadanie zniwelować ilość szkodliwego tlenku węgla, ale także i węglowodorów. W celu niwelowania ilości sadzy w spalinach stosuje się w silnikach z zapłonem samoczynnym filtr cząstek stałych. Proces oczyszczania spalin zachodzi wówczas jak wiemy, oczywiście w sprawnym filtrze w sposób samoistny. Przykłady katalizatorów są różne. Począwszy od różnic wynikających z budowy i tu mamy na myśli wówczas podział ze względu na ceramiczne, jak i metalowe, a także ze względu na funkcje, jakie ma pełnić w naszym samochodzie. Funkcje te mogą być tak jak w przypadku katalizatorów w silnikach z zapłonem samoczynnym – utleniające, redukujące, a także trójfunkcyjne (spotykane w silnikach benzynowych). Rodzaje katalizatorów są odmienne, ale zasada ich poprawnej eksploatacji niemal taka sama. Pamiętajmy, iż samochód z katalizatorem eksploatowany w sposób umiejętny będzie stosunkowo trwały i będzie w stanie nienagannie pracować, zachowując swoją dobrą jakość nawet przez około 100 000 kilometrów. Znajomość budowy naszego podzespołu, jej charakterystyki, a także obchodzenia się z nim w sposób umiejętny będzie miała kluczowy wpływ na jego żywotność.

Katalizator

Budowa katalizatora

Katalizator składa się z następujących elementów: rdzenia, który tworzy monolit metalowy lub też ceramiczny, na którym znajdują się pierwiastki posiadające właściwości katalityczne, takie jak: pallad, platyna oraz rod, następnie części ochronnej, zabezpieczającej cenny monolit, która ma go za zadanie izolować i uszczelniać, a na samym końcu z obudowy wykonanej ze stali odpornej na korozję. Dzięki wyżej wymienionym pierwiastkom, zawartym w monolicie możliwa jest zamiana trujących związków w takie o charakterze neutralnym lub o mniejszym stopniu szkodliwości - zarówno dla środowiska, jak i człowieka.

Konstrukcja katalizatora
Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcin
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Reaktor katalityczny działa poprzez przeprowadzenie reakcji chemicznej ze szkodliwymi substancjami zawartymi w spalinach i z metalami szlachetnymi. Katalizator ten zawiera specjalne metale, takie jak platyna, pallad i rod, które przyspieszają reakcje chemiczne i pochłaniają szkodliwe substancje, takie jak tlenki węgla i azotu, a także inne związki chemiczne. Wyróżnia się katalizatory, trójdrożne, metalowe, ceramiczne, utleniające i redukujące.
Łukasz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mając Diesla naprawdę trzeba wiedzieć, co, gdzie i jak, żeby nie zajechać go zbyt szybko. Poprawna eksploatacja i styl jazdy z pewnością dobrze wpływają na stan techniczny poszczególnych części.
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Warto wiedzieć coś więcej o katalizatorach, bo jak widać nie uciekniemy przed nimi... zwłaszcza że montuje się i w dieslach, i w benzynie... Odpowiednia eksploatacja i nie będzie z nim problemu :D
Patryczek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nigdy wcześniej nie słyszałem o tym, jakie mogą być rodzaje reaktorów katalitycznych. Dzięki za pomoc w uzupełnieniu wiedzy!
Janek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałem, że temat rodzaje reaktorów katalitycznych może być tak ciekawy. Świetny artykuł!

Popularne wpisy

18 Grudzień 2020

Zapchany katalizator - co zrobić?

Jest to częste zapytanie kierowców w momencie, gdy ich podzespół odmawia współpracy. Jak można się domyśleć, filtry należą do grupy podzespołów szczególnie narażonych na awarię. ...

9 lutego 2022

Jak długo trwa wypalanie FAP?

Teoretycznie przez to, że filtr FAP jest określany mokrym, ponieważ wymaga dolewania płynu Eolys mający ułatwić proces wypalania przez obniżenie samozapłonu sadzy, to czas trwania tej samoregeneracji może trwać 10, 15, a nawet 30 minut ...