Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy możliwa jest regeneracja filtra DPF oraz katalizatora SCR w równiarkach?
W ofercie naszego serwisu mamy możliwość zregenerowania podzespołów wchodzących w skład układu wydechowego, w tym równiarki Caterpillar, czyli regenerację filtrów DPF i katalizatorów. Amerykańskie przedsiębiorstwo produkujące maszyny rolnicze i budowlane, musiało zastosować się do rozporządzeń, które na bieżąco są „ulepszane”, a dotyczą one spełniania norm emisji spalin. Po co? A no po to, aby ochronić naszą ekologię przed szkodliwymi substancjami. Dlatego posiadacze zarówno pojazdów osobowych, jak i maszyn z silnikami wysokoprężnymi muszą mieć na uwadze, że elementy takie jak: filtr DPF oraz katalizator SCR znajdujące się w ich pojazdach i odpowiadające za zredukowanie emisyjności trujących związków, powinny być od czasu do czasu oczyszczane przez ich użytkowników. Na czym ma polegać to oczyszczanie w równiarkach New Holland?
Otóż mamy na myśli mycie wymienionych wcześniej podzespołów metodą hydrodynamiczną. Ta metoda polega na umieszczeniu wkładu filtra w maszynie, w której zostanie dokładnie przemyty filtr DPF z zalegającej sadzy i popiołu. Warto wiedzieć, że zanim wkład filtra zostanie umyty, będzie namoczony w specjalnym środku, którego zadaniem jest opóźnić ponowną przyczepność zanieczyszczeń. Co uzyskamy poprzez taką regenerację naszych podzespołów?
• 100–procentową drożność kanalików filtra DPF;
• podczas mycia filtra DPF, może skorzystać na tym także katalizator;
• nasza maszyna będzie pracować bez zarzutów;
• i co najważniejsze – równiarki marki Caterpillar bez żadnych wątpliwości będą spełniać normy czystości spalin.
Przykładowe modele równiarek samobieżnych marki Caterpillar dostępnych na rynku:
• 120M2 AWD,
• 140/140 AWD,
• 150/150 AWD,
• 14, 16, 18, 24.
Równiarki znajdują zastosowanie w robotach ziemnych, mowa na przykład o budowach dróg, zgarnianiu błota czy też odśnieżaniu.
Aby samodzielnie zregenerować filtr DPF, trzeba przeprowadzić raz na jakiś czas wypalanie DPF. W samochodach osobowych mamy możliwość wykonania wypalania filtra cząstek stałych podczas jazdy i na postoju. Regeneracja pasywna, czyli ta, która charakteryzuje się wypalaniem podczas jazdy, nie będzie możliwa w przypadku dużych maszyn, ponieważ do tego potrzebna jest zwiększona prędkość jazdy, a jak sami dobrze wiemy, nie rozpędzimy się maszyną. Jedyną możliwością jest próba wypalania postojowego zwana regeneracją aktywną, a jeśli to nie jest wykonalne albo nie poskutkuje, to w ostateczności może pomóc wypalanie serwisowe DPF. Na czym miałoby polegać takie wypalanie serwisowe? Jest coś takiego jak tester diagnostyczny, czyli program do wypalania DPF, który wymusza na silniku procedurę wypalania. Na rynku jest dostępnych aktualnie wiele programów, które pomagają wypalić filtr cząstek stałych, jednak my zalecamy początkowo udać się do fachowców, którzy zdiagnozują stan filtra DPF, a dopiero później podejmą odpowiednie kroki. Proszę pamiętać, że samodzielne próby (nieudanej) regeneracji i oczyszczania czy to DPF, czy też katalizatora SCR mogą przysporzyć nam więcej problemów.
Temat usuwania DPF w maszynach rolniczych, budowlanych, drogowych i samochodach osobowych jest bardzo kontrowersyjny. A dlaczego? Pozbycie się ważnych elementów z naszego pojazdu, które odpowiadają za zmniejszenie wydostawania się szkodliwych cząstek stałych oraz tlenków azotu jest bezprawne. Użytkownicy maszyn mogą mieć problem podczas przeglądu technicznego, a kierowcy samochodów osobowych (w tym autobusów, ciężarówek) mogą otrzymać mandat. Niektórzy jednak mimo wszystko ryzykują i usuwają DPF ze swoich pojazdów, ale jesteśmy zdania, że lepiej zadbać o nasz pojazd lub maszynę wykonując od czasu do czasu regenerację tych podzespołów, niż zastanawiać się, czy przypadkiem tym razem nie otrzymamy mandatu.
System SCR – co to jest?
Układ SCR, czyli selektywna redukcja katalityczna ma za zadanie przemienić szkodliwe dla naszego środowiska tlenki azotu w lotny i zarazem już nieszkodliwy dla zdrowia i atmosfery azot oraz parę wodną. Do odpowiedniej pracy układu SCR potrzebna jest obecność oraz zastosowanie płynu AdBlue, który po wymieszaniu się ze spalinami, trafia do katalizatora SCR, redukując tym samym toksyczne tlenki azotu.
Teraz kilka słów o AdBlue i zasadach działania:
1. Płyn AdBlue znany również pod nazwą płyn Def jest silnie korozyjny. Oznacza to, że jakakolwiek styczność z metalowymi elementami w pojeździe lub maszynie może doprowadzić do zardzewienia.
2. Płyn Def powinien być przechowywany w odpowiednich warunkach, bo w przypadku bardzo niskiej temperatury ulega zamarznięciu, a powstałe kryształki mogą wywołać uszkodzenia np. pompy albo zatkanie wtrysku AdBlue.
3. W przypadku ocieplenia płyn Def zmienia swoje stężenie.
4. Mocznik musi być dobrej jakości, a także nie może być przeterminowany.
5. Starać się nie zostawiać pojazdu lub maszyny na wolnej przestrzeni podczas mrozów, aby uniknąć zamrożenia płynu.
Jeśli zastanawiają się Państwo, czy awarie systemu AdBlue są częste, to nie będziemy Was wyprowadzać z błędu, ponieważ są nawet bardzo częste. Tak jak powyżej wspomnieliśmy - niezwykle ważna jest jakość uzupełnianego płynu AdBlue. Ponadto wszelkie nieszczelności mogą sprawić, że wyciek AdBlue wywoła coraz to częstszą krystalizację. Poza tym sam fakt omyłkowego wlania płynu AdBlue nie do tego miejsca, co trzeba albo paliwa do zbiornika na płyn Def, może wywołać awarię i czym prędzej należy zwrócić się do serwisu, w którym zostanie oczyszczony cały układ SCR. Zbyt późna reakcja zaowocuje wymianą całego układu SCR, a jak możecie się domyślić, nie będzie to tania usługa.
Czy jazda bez AdBlue w samochodach osobowych lub w równiarkach jest możliwa? Teoretycznie jest możliwa, ale w praktyce możemy mieć niemały problem. Biorąc pod uwagę kwestie prawne – możesz otrzymać mandat, a jeśli chodzi o kwestię techniczną – nasz silnik może się zbuntować i albo odczujemy spadek mocy silnika, albo nie będzie chciał się w ogóle uruchomić. Poza tym płyn AdBlue jest łatwo dostępny, więc bez problemu można go zakupić. Czy taki płyn AdBlue jest drogi? Jaka jest płynu Def cena? Koszt za jeden litr to około 2 złote, więc uzupełnienie zbiornika do pełna płynem może kosztować jakieś 40 zł. Czy to dużo? To już sami Państwo muszą sobie odpowiedzieć na to pytanie.
Komentarze