Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
To normy czystości spalin wprowadzane regularnie od 1993 roku wymusiły znalezienie legalnego rozwiązania problemów z zapełnieniem filtrów cząstek stałych i katalizatorów. Usuwanie podzespołów tego typu jest najprostszym i jednocześnie najbardziej inwazyjnym rozwiązaniem. Pozbywanie się podzespołów z urządzenia, jakim jest równiarka, nie jest profesjonalną odpowiedzią na wyeksploatowany katalizator czy filtr. W takich sytuacjach najlepszym wyjściem jest zregenerowanie posiadanego podzespołu lub kupno zregenerowanego, gdyż taki podzespół z przywróconymi fabrycznymi właściwościami, nie różni się niczym oprócz ceny, od całkowicie nowego elementu układu wydechowego tego typu. Koszty są nieporównywalnie niższe w przypadku regeneracji podzespołu, który był używany do tej pory.
Usługa, jaką jest regeneracja DPF czy katalizatorów, to w pełni legalne, bezpieczne i kontrolowane przywrócenie fabrycznych właściwości zużytym podzespołom za pomocą dedykowanego przyrządu, którym jest np. maszyna Otomatic.
Co do regeneracji DPF - równiarki
Co do regeneracji DPF równiarki, można skorzystać z różnych metod czyszczenia.
Od metody, jaką jest maszyna do wypalania DPF czy katalizatorów przez samodzielne stosowanie dodatków do benzyny, po najbezpieczniejszą metodę hydrodynamiczną.
1. Pierwsza z nich polega na umieszczeniu wkładu wyjętego z obudowy filtra czy katalizatora w piecu indukcyjnym przez około 12 godzin. Ten sposób umożliwia jedynie dopalenie pozostałych cząsteczek sadzy, nie pozbywa się niepalnego popiołu. Poza tym w przypadku delikatnych powłok katalitycznych, działanie wysoką temperaturą może je uszkodzić na tyle, że przestaną spełniać nadane funkcje.
2. W przypadku dodatków do paliwa, wielu posiadaczy pojazdów preferuje stosować je samodzielnie. Niestety niewielu zdaje sobie sprawę, że ta metoda w przypadku zapchanego już podzespołu nie pomoże, a może pogorszyć jego stan. Specyfiki tego typu stosuje się profilaktycznie, zanim elementy układu wydechowego zdążą zapełnić się zanieczyszczeniami.
3. Ostatnia z wymienionych metod charakteryzuje się tym, że jest w pełni bezpieczna dla filtra. Działa na zasadzie płukania podzespołu wodą ze specjalistycznym detergentem pozwalającym na dogłębne usunięcie wszystkich zebranych osadów. Satysfakcjonujący jest też czas wykonania takiej usługi. Jeżeli filtr czy katalizator dociera do naszej pracowni rano, po południu odsyłany jest do właściciela.
W przypadku urządzenia, którym jest równiarka, nie warto tracić czasu na półśrodki. Pojazd ten ma przede wszystkim pracować i zarabiać, a każdy dzień postoju generuje straty dla firmy. Dlatego polecamy wybierać możliwie najpewniejsze i najszybsze rozwiązania.
System SCR - co to jest?
W niektórych pojazdach czy urządzeniach występuje system SCR - co to jest, wydaje się słusznym pytaniem.
Jest to selektywna redukcja katalityczna, system redukujący szczególnie szkodliwe tlenki azotu w emitowanych przez silniki wysokoprężne Diesel spalinach.
Katalizator SCR wraz z płynem AdBlue i pod wpływem wysokiej temperatury pozwala na przeprowadzenie reakcji chemicznej zamieniającej tlenki azotu i amoniak w parę wodną i niegroźny już azot.
Tych związków w silniku o zapłonie samoczynnym niestety nie usuwa katalizator ani tym bardziej filtr cząstek stałych.
Jest to konstrukcja stosowana ze względu na zaktualizowanie standardów wydzielania spalin, szerzej znanych jako norma Euro 6.
Do prawidłowego działania tej konstrukcji niezbędny jest płyn katalityczny znany szerzej jako AdBlue. SCR i problemy, które sprawia, powodują, że wielu posiadaczy maszyn decyduje się na wyłączenie AdBlue właśnie.
Głównymi zarzutami wobec użyteczności tego systemu są:
-
zamarzanie płynu AdBlue zimą, gdy temperatura spada poniżej - 11,5 stopnia Celsjusza,
-
utrudnione uzupełnianie cieczy katalitycznej,
-
powodowanie powstawania rdzy.
W kontekście zamarzania sytuacja taki uszkodzony system AdBlue to sytuacja odwracalna dzięki zamontowanym grzałkom w okolicy zbiornika. Jednocześnie niejednokrotnie zdarza się, że powstałe na skutek krystalizacji, jak sama nazwa wskazuje, kryształki powodują zatkanie przewodów układu, co musi zostać natychmiast wyczyszczone. Szybka reakcja na taką okoliczność sprawi, że naprawa układu AdBlue także nie powinna być problemem.
Trudności z nalewaniem płynu polegają przede wszystkim na tym, że otwór wlewu AdBlue mieści się w okolicy korka wlewu paliwa, skąd możliwe pomyłki i konsekwencje z tym związane. Warto pamiętać, by w takich okolicznościach jak najszybciej skonsultować się z mechanikiem i pod żadnym pozorem nie uruchamiać pojazdu.
Dodatkowo płyn AdBlue ma zdolności silnie korozyjne ze względu na swój skład: 32,5% mocznika oraz 67,5% wody demineralizowanej, każde zachlapanie powierzchni pojazdu grozi jej zniszczeniem.
Katalizator SCR mimo skomplikowania konstrukcji układu, tak jak DPF, FAP czy tradycyjny katalizator można skutecznie zregenerować metodą hydrodynamiczną.
Komentarze