Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Regeneracja DPF i SCR w maszynach budowlanych
Maszyny wykorzystywane w budownictwie, jak i rolnictwie tak samo, jak samochody muszą spełniać określone normy emisji spalin, dotyczy to również maszyn do robót ziemnych takich, jak równiarki. Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów przeprowadzana jest również i w tych ostatnich.
Nasz serwis zajmuje się regeneracją filtrów cząstek stałych i katalizatorów SCR zarówno w samochodach osobowych, ciężarowych oraz dostawczych, jak i również w maszynach rolniczych, budowlanych oraz innych wyposażonych we wypomniane elementy układu wydechowego.
2. Układ SCR / System AdBlue
Selektywna redukcja katalityczna (SCR) współdziała z płynem AdBlue w procesie oczyszczania produkowanych spalin z niebezpiecznych dla środowiska oraz człowieka cząstek stałych. Technologia SCR uważana jest za jedną ze skuteczniejszych technologii redukcji spalin, stosowana jest między innymi w nowszych samochodach osobowych, w maszynach rolniczych, a także w maszynach typu równiarki.
Układ SCR, problemy z nim związane występują najczęściej zimą. Kiedy temperatura spada poniżej -11,5 stopni Celsjusza, dochodzi wtedy do takiego zjawiska jak krystalizacja AdBlue. Wytrącone kryształki mogą doprowadzić do zablokowania dyszy podającej płyn, ale również zablokować przewody, jak i również doprowadzić do uszkodzenia pompy AdBlue.
Kolejną rzeczą, którą warto wiedzieć o układzie SCR, a w szczególności o płynie AdBlue, to to, że nie jest to dodatek do paliwa - jak wielu błędnie uważa. Jeśli już doszło już do sytuacji, kiedy to płyn AdBlue został dolany do zbiornika z paliwem, należy jak najszybciej przeprowadzić czyszczenie układu AdBlue. Płyn AdBlue problemy może sprawić również w przypadku, kiedy dojdzie do jego rozlania np. na karoserię lub inny element metalowy, ze względu na korozyjne właściwości może je uszkodzić. To właśnie z tego powodu przechowywany jest w charakterystycznych niebieskich plastikowych zbiornikach.
Regeneracja filtra cząstek stałych | RÓWNIARKI
Zapchany filtr DPF można oczyścić na kilka sposobów, jednym z nich jest regeneracja hydrodynamiczna. Metoda ta pozwala na przywrócenie nawet do 99% sprawności filtra, oczyszcza kanaliki filtra DPF z sadzy, niespalonego popiołu, nagaru oraz innych cząstek stałych. Kolejną zaletą jest to, że wspomnianą regenerację przeprowadzić można bez rozcinania puszki, w której znajduje się wkład filtra DPF.
W naszym serwisie regeneracja przeprowadzana jest w następujący sposób:
1. Wstępna diagnostyka filtra cząstek stałych
Specjalistyczna kamerą filtr DPF sprawdzany jest zarówno od strony dolotowej, jak i wylotowej. Mierzona jest również przepustowość filtra DPF. Wyniki z przeprowadzonej diagnostyki przedstawiane są Klientowi.
Filtr cząstek stałych poddawany jest regeneracji wyłącznie w przypadku, kiedy jego ogólny stan na to pozwala, ponieważ jeśli filtr cząstek stałych jest poważnie zanieczyszczony lub uszkodzony został podczas demontażu, regeneracja takiego filtra jest niemożliwa. Jedynym wyjściem w takiej sytuacji jest zakup nowego.
2. Regeneracja
Zdemontowany filtr cząstek stałych umieszczany jest w specjalistycznej maszynie. Czyszczenie przeprowadzane jest zarówno od strony wylotowej, jak i dolotowej. W zależności od stopnia zanieczyszczenia, zarówno strona dolotowa, jak i wylotowa czyszczone są na przemian kilkukrotnie. Do momentu pozyskania oczekiwanego rezultatu.
3. Suszenie filtra DPF
Osuszanie przeprowadzane jest przy pomocy dmuchaw z odpowiednio dobraną temperaturą.
Na koniec filtr cząstek stałych poddawany jest testowi, przygotowywana jest dokumentacja, w skład której wchodzi między innymi raport z przeprowadzonej regeneracji. Filtr cząstek stałych dostarczyć można do nas osobiście lub przez naszego kuriera, po uprzednim kontakcie z nami.
Na rynku dostępne są również inne metody, za pomocą których można oczyścić filtr DPF jak i katalizator w równiarkach, np. wypalanie filtra DPF przez komputer przy użyciu specjalistycznego oprogramowania diagnostycznego.
Zebraliśmy najczęściej zadawane pytania przez Klientów naszego serwisu, które znajdują się poniżej wraz z odpowiedziami:
1. Jaki jest najlepszy program do wypalania DPF?
W sprzedaży dostępne są różne programy diagnostyczne. Decydując się na zakup komputera diagnostycznego, głównym kryterium, którym będziemy się kierować, powinno być to, czy wybrany program obsługuje daną markę maszyny czy też innego pojazdu np. samochodu osobowego.
2. Po czym operator może poznać, że DPF jest zapchany?
Informację o tym, że filtr DPF jest zapchany przekaże operatorowi kontrolka wypalania DPF. Innymi objawami są: spadek wydajności równiarki – przejście w tryb awaryjny, większe spalanie paliwa, kłęby dymu z rury wydechowej. Czasami może również wystąpić problem z odpaleniem silnika.
3. Dlaczego DPF się nie wypala?
Najczęściej są to dwie przyczyny:
- filtr po prostu nie jest jeszcze zapchany,
- brak warunków do wypalenia się filtra DPF.
4. Dlaczego mój filtr DPF często się wypala?
Częste wypalanie DPF sygnalizować może zużycie filtra cząstek stałych lub awarię silnika. Również jakość tankowanego paliwa wpływa na częstotliwość wypalania filtra cząstek stałych.
5. Co ile powinien wypalać się filtr DPF?
Prawidłowo eksploatowany filtra cząstek stałych wypalać powinien się co około 600 km – 900 km. Nie jest to ściśle ustalona granica, ponieważ na wypalanie się filtra ma wpływ wiele czynników, np. styl jazdy/pracy, stosowane paliwo czy nawet olej.
6. Jak wypalić DPF w równiarce?
Oczyszczanie filtra DPF – zwane również wypalaniem – przeprowadzić również można samodzielnie. Jak więc wymusić wypalanie DPF? Jeśli operator będzie kończył zmianę i pojawi mu się komunikat dotyczący zapchanego filtra DPF, przede wszystkim nie może wyłączać silnika. Poprzez osiągniecie odpowiednich obrotów, powinien doprowadzić do wypalenia filtra DPF.
7. Jak wymusić wypalanie DPF testerem Delphi?
Podłączając oprogramowanie do równiarki przy pomocy odpowiedniego złącza. Metoda ta powinna być stosowana w szczególnych sytuacjach. Procedura wypalania DPF VCDS, czy Delphi przeprowadzana zbyt często może spowodować awarię silnika.
Komentarze