Równiarki VOLVO | Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP/KAT

Oferujemy państwu czyszczenie elementów układu wydechowego w maszynach, jakimi są równiarki Volvo, czyli regeneracja filtrów DPF i katalizatorów.
Szwedzkie przedsiębiorstwo VOLVO produkcję samobieżnych równiarek rozpoczęło w 1924 roku, kiedy to na rynek wprowadzili pierwszą równiarkę bazującą na układzie napędowym ciągnika. Początkowo produkowane równiarki posiadały moc silnika w przedziale 22 KM – 35 KM, natomiast ich maksymalna prędkość wynosiła od 9,1 km/h - 28 km/h w zależności od modelu.

Regeneracja DPF - równiarki Volvo

Równiarka Volvo | Katalizator i filtr DPF – czyszczenie

Zarówno rolą katalizatora, jak i filtra cząstek stałych jest redukowanie spalin pochodzących z silnika przedostających się do atmosfery. Oba elementy pracują w ciężkich warunkach: drgania układu wydechowego w trakcie jego pracy oraz warunki, w jakich pracuje równiarka zdecydowanie nie są sprzyjające.

Procedura wypalania DPF może zostać przeprowadzona na kilka sposobów, do najpopularniejszych należą:
1. Wypalanie DPF Volvo w piecu indukcyjnym
Metoda to pozwala na częściowe usunięcie zarówno sadzy, jak i popiołu, jednak nieodpowiednio dobrana temperatura może uszkodzić wkład filtra cząstek stałych. Za nowy wkład DPF do Volvo zapłacić trzeba od około 1 000 złotych do około 2 000 złotych.
2. Wypalanie filtra cząstek stałych na postoju
Odpowiednio wysokie obroty, które wytwarzają stosowną temperaturę, pozwalają na wypalenie się filtra DPF po zakończonej pracy równiarki. Ile trwa wypalanie DPF na postoju? Najczęściej proces ten trwa od 30 min do około 40 min.
3. Metoda hydrodynamiczna
W przypadku, kiedy dojdzie do zanieczyszczenia filtra cząstek stałych lub katalizatora, nie trzeba od razu wymieniać ich na fabrycznie nowe – cena zarówno nowego filtra DPF, jak i katalizatora to wydatek kilkuset, a nawet kilku tysięcy złotych. Tańszym rozwiązaniem jest regeneracja katalizatorów Volvo oraz filtrów DPF metodą hydrodynamiczną, którą wykonujemy.

Przeprowadzane regeneracje w naszym serwisie przywracają do 99% sprawności zarówno filtra, jak i katalizatora. Stosując nietypowe metody czyszczenia tychże elementów takie jak: czyszczenie DPF’a Kretem, rozwiercanie katalizatora Volvo, czyszczenie DPF karcherem (YouTube zawiera dużą ilość amatorskich filmików), jeśli więc zastanawiasz się, jak wyczyścić DPF domowym sposobem, lepiej tego nie rób, ponieważ możesz spowodować jego poważne uszkodzenie.
4. Wypalanie komputerem diagnostycznym
Wymuszenie wypalania testerem diagnostycznym przeprowadzane w serwisie czy też samodzielnie, przeprowadzane zbyt często, może negatywnie wpłynąć na działanie silnika. Dodatkowo nie sprawdzi się w przypadku mocno zanieczyszczonego filtra DPF.
5. Czyszczenie preparatami dostępnymi na rynku
Środki chemiczne przeznaczone do czyszczenia DPF, jak na przykład: K2 DPF Cleaner czy Liquid Moly, oczywiście oczyszcza filtra cząstek stałych pod warunkiem, że nie jest on poważnie zanieczyszczony. Niestety ich działanie jest krótkotrwałe.Właściciele pojazdów, jak i maszyn wyposażonych w filtr cząstek stałych oraz katalizator - Volvo -decydują się często na ich fizyczne usunięcie. Obecnie obowiązujące przepisy zabraniają demontażu jakichkolwiek elementów wchodzących w skład układu wydechowego. Innym nielegalnym sposobem oszukania sterownika silnika jest emulator DPF. Urządzenie to pozwala „myśleć” sterownikowi ECU, że filtr cząstek stałych działa bez zarzutu, w rzeczywistości jest jednak odłączony.

DPF - Równiarka Volvo

Rola AdBlue w układzie SCR

Płyn AdBlue jest to roztwór mocznika, który uczestniczy w procesie redukcji spalin, które produkowane są przez silnik diesla. Specjalną dyszą podawany jest do katalizatora, gdzie pod wpływem wysokiej temperatury zachodzi reakcja chemiczna: wydzielony amoniak wraz z tlenkiem azotu zmieni spaliny w parę wodną i nieszkodliwy azot.

Niestety, płyn AdBlue posiada również wady:
1. Krystalizacja
AdBlue zimą, kiedy temperatura spada poniżej -11,5°C zamarza. Na szczęście jest to reakcja odwracalna, dzięki zainstalowanym grzałkom w układzie SCR płyn może zostać przywrócony do swojego pierwotnego stanu. Jednakże powstałe w wyniku odmrażania kryształki mogą spowodować zatkanie przewodów w układzie SCR, zatkana może zostać dysza podając płyn AdBlue, zamarznięte kryształki mogą doprowadzić również do awarii urządzenia, jakim jest pompa Adblue w równiarkach Volvo. Z kolei latem, kiedy temperatura wynosi powyżej +25°C płyn traci swoje właściwości.
2. Korozja
AdBlue ze względu na swoje właściwości powoduje korozje. Podczas tankowania należy uważać bym nie przedostał się on na karoserię ponieważ może ją uszkodzić. Jeśli już doszło do przedostania się płynu na elementy metalowe lub wspomnioną karoserię należy jak najszybciej go usunąć, duża ilości wody rozrzedzi płyn.
3. Problem z tankowaniem
Problem z uzupełnianiem płynu polega na tym, że wiele osób uważa płyn AdBlue za dodatek do paliwa, dodatkowo korek wlewu AdBlue i korek wlewu paliwa znajdują się najczęściej obok siebie, jednak posiadają dwa osobne zbiorniki. Z tego też powodu zarzają się sytuacje, kiedy to do bezpośrednio do paliwa zostanie dolany płyn AdBlue lub też odwrotnie. W takim przypadku należy jak najszybciej wyczyścić zbiornik z mieszaniną, czyszczenie wtryskiwacza AdBlue również jest obowiązkowe.
Tak samo jak w przypadku filtra cząstek stałych, w układzie SCR również wykorzystywany jest emulator AdBlue.

DPF a SCR i rola AdBlue

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Dorian
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów w równiarkach O&K polega na usuwaniu zanieczyszczeń, które gromadzą się podczas jazdy. Jest to konieczne, aby zachować skuteczność działania tych filtrów oraz uniknąć ich zapchania. Istnieje kilka metod regeneracji między innymi wypalanie DPF, stosowanie specjalnych preparatów, jak również mechaniczne oczyszczanie filtra cząstek stałych. Celem jest zawsze zapewnienie skuteczności i sprawności filtrów.
Norbert
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tyle stron przeszperałem i w końcu znalazłem temat odnośnie regeneracji filtra i katalizatora w równiarce Volvo. Przyznam, że artykuł świetny.
Mańka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałam, że wykonuje się także regenerację DPF i katalizatora w równiarkach Volvo. Z pewnością przyda mi się ta wiedza
Robert
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
To prawda, ja też nie znalazłem nic na ten temat w internecie... Czy ktoś poddawał może filtry i katalizatory równiarek Volvo regeneracji?
Karol
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W końcu znalazłem ciekawe newsy o regeneracji filtrów i katalizatorów w równiarkach Volvo. Nigdzie nic na ten temat nie ma.

Popularne wpisy