SCR

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji katalizatorów

1. Układ SCR i AdBlue - po co i dlaczego?

SCR to innowacyjny sposób na oczyszczanie spalin w Dieslu. Jak się okazało bowiem, zgodnie z normą Euro 6, filtry DPF i FAP nie były w stanie spełnić, tak wygórowanych norm i koniecznym stało się zastosowanie w silnikach wysokoprężnych Diesla nowego typu układu, który sprostałby oczekiwaniom ekologów. SCR - co to jest? SCR i AdBlue to nic innego jak układ, który przy pomocy płynu AdBlue, stanowiącego dodatek do paliwa jest w stanie wyeliminować do 90% szkodliwych tlenków azotu. Płyn ten bowiem poddany temperaturze gazów w układzie wydechowym uwalnia z zawartego w sobie mocznika, amoniak, który wchodząc w reakcję z tlenkiem azotu, zamienia go w parę wodną i azot. Wiele osób jest negatywnie nastawionych do tej nowatorskiej metody, z racji tego, iż płyn ten jest bardzo specyficzny. AdBlue bowiem jest podatny na temperatury. W niskiej krystalizuje się i przewody SCR, wtryski i pompy ulegają zapchaniu, zaś w wysokich ulatnia się mocznik, a więc traci swe właściwości. Kolejnym powodem, który zniechęca posiadaczy Diesli do posiadania tego układu, jest jego wysoka korozyjność i częsta potrzeba dolewania płynu wyłącznie w serwisie. Należy jednak pamiętać, iż odpowiednio użytkowane auto z tym systemem, będzie służyło niezawodną pracą. Warto również wspomnieć o tym, iż wyłączanie filtrów, a także i AdBlue jako systemu mającego na celu eliminowanie przepływu nadmiaru związków trujących do atmosfery jest zabronione i grozi mandatem!

Selektywna redukcja katalityczna

SNCR

SNCR jest to system selektywnej redukcji niekatalitycznej. W porównaniu z metodą katalityczną jest o wiele tańsza, ponieważ reagenty są tańsze, niż chociażby zakup nowego katalizatora, którego zastosowania nie wymaga ta metoda. Roztwór najpierw ulega zmieszaniu w specjalistycznych mieszalnikach, a także zostaje przystosowany do pracy w danej temperaturze. Temperatura jest tu regulowana za pomocą sprężonego powietrza i pary wodnej. Następnie tak przygotowany, wtryskiwany jest do komory spalania. Tam zachodzi proces wytrącenia szkodliwego tlenku z azotu, a cały proces przebiega w temperaturze 850 stopni Celsjusza – 1000 stopni Celsjusza. Temperatura musi być dobrana w sposób umiejętny, ponieważ zbyt wysoka jest w stanie dokonać spalenia amoniaku, a tym samym tlenek azotu pozostaje. Pomiary w celu ich optymalizacji dokonywane są na kilku płaszczyznach za pomocą komputera, a następnie dokonuje się wyboru tej najlepszej, która stworzy idealne dla roztworu warunki na usunięcie szkodliwego tlenku azotu. System SNCR możemy spotkać w spalarniach odpadów, a także kotłach do spalania biomasy.

Tester diagnostyczny
Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcin
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Układ SCR (Selective Catalytic Reduction) to jedno z rozwiązań stosowanych do redukcji emisji tlenków azotu (NOx) w silnikach spalinowych. SCR polega na wykorzystaniu amoniaku (NH3) jako reduktora, który reaguje z tlenkami azotu, tworząc nieszkodliwe dla środowiska substancje, takie jak azot (N2) i woda (H2O). Układ SCR składa się z kilku elementów: Reaktora SCR: w którym dochodzi do reakcji amoniaku z tlenkami azotu. Iniektora: który dostarcza amoniak do reaktora SCR. Sensora: który monitoruje poziom tlenków azotu w spalinach i dostosowuje ilość dostarczanego amoniaku. SCR jest skutecznym rozwiązaniem do redukcji emisji NOx, jednak wymaga regularnego uzupełniania amoniaku. W przeciwnym razie układ będzie mniej skuteczny.
Mateusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Szkoda, że układ SCR jest tak awaryjny. Może w innych samochodach jest inaczej, ale u mnie ciągle coś.
Tymon
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czy ktoś może wie od kiedy w golfie VII był montowany SCR? Bardzo mnie to zaciekawiło.
Mietek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Słyszałem, że ten SCR i AdBlue występuje w niektórych markach osobowych i głównie w ciężarówkach oraz autokarach. Sam nie miałem z nimi żadnego doświadczenia, ale informacje z tego artykułu mogą się kiedyś przydać :)
Edzio
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie za wiele wiedziałem o układzie SCR i Adblue, dzięki temu artykułowi czegoś się dowiedziałem. Super artykuł!
Henryk
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
SCR AdBlue miałem i jednak powiem szczerze, że wolę katalizatory w wersji bez AdBlue bo to tylko dodatkowy problem zwłaszcza jak się katalizator zatka i do tego padnie AdBlue i zwali dodatkowo katalizator, ciężko to potem doprowadzić do stanu użyteczności.

Popularne wpisy

13 kwietnia 2021

Filtr DPF 200108969R

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje ...