Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Układ SCR i AdBlue - po co i dlaczego?
SCR to innowacyjny sposób na oczyszczanie spalin w Dieslu. Jak się okazało bowiem, zgodnie z normą Euro 6, filtry DPF i FAP nie były w stanie spełnić, tak wygórowanych norm i koniecznym stało się zastosowanie w silnikach wysokoprężnych Diesla nowego typu układu, który sprostałby oczekiwaniom ekologów. SCR - co to jest? SCR i AdBlue to nic innego jak układ, który przy pomocy płynu AdBlue, stanowiącego dodatek do paliwa jest w stanie wyeliminować do 90% szkodliwych tlenków azotu. Płyn ten bowiem poddany temperaturze gazów w układzie wydechowym uwalnia z zawartego w sobie mocznika, amoniak, który wchodząc w reakcję z tlenkiem azotu, zamienia go w parę wodną i azot. Wiele osób jest negatywnie nastawionych do tej nowatorskiej metody, z racji tego, iż płyn ten jest bardzo specyficzny. AdBlue bowiem jest podatny na temperatury. W niskiej krystalizuje się i przewody SCR, wtryski i pompy ulegają zapchaniu, zaś w wysokich ulatnia się mocznik, a więc traci swe właściwości. Kolejnym powodem, który zniechęca posiadaczy Diesli do posiadania tego układu, jest jego wysoka korozyjność i częsta potrzeba dolewania płynu wyłącznie w serwisie. Należy jednak pamiętać, iż odpowiednio użytkowane auto z tym systemem, będzie służyło niezawodną pracą. Warto również wspomnieć o tym, iż wyłączanie filtrów, a także i AdBlue jako systemu mającego na celu eliminowanie przepływu nadmiaru związków trujących do atmosfery jest zabronione i grozi mandatem!
SNCR
SNCR jest to system selektywnej redukcji niekatalitycznej. W porównaniu z metodą katalityczną jest o wiele tańsza, ponieważ reagenty są tańsze, niż chociażby zakup nowego katalizatora, którego zastosowania nie wymaga ta metoda. Roztwór najpierw ulega zmieszaniu w specjalistycznych mieszalnikach, a także zostaje przystosowany do pracy w danej temperaturze. Temperatura jest tu regulowana za pomocą sprężonego powietrza i pary wodnej. Następnie tak przygotowany, wtryskiwany jest do komory spalania. Tam zachodzi proces wytrącenia szkodliwego tlenku z azotu, a cały proces przebiega w temperaturze 850 stopni Celsjusza – 1000 stopni Celsjusza. Temperatura musi być dobrana w sposób umiejętny, ponieważ zbyt wysoka jest w stanie dokonać spalenia amoniaku, a tym samym tlenek azotu pozostaje. Pomiary w celu ich optymalizacji dokonywane są na kilku płaszczyznach za pomocą komputera, a następnie dokonuje się wyboru tej najlepszej, która stworzy idealne dla roztworu warunki na usunięcie szkodliwego tlenku azotu. System SNCR możemy spotkać w spalarniach odpadów, a także kotłach do spalania biomasy.
Komentarze