Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Definicja i działanie układu selektywnej redukcji katalitycznej.
SCR i AdBlue od kilku lat stanowią nieodłączny element każdego samochodu wyposażonego w wysokoprężne silniki Diesla. SCR – co to jest i na czym polega jego działanie? Już odpowiadamy. Układ selektywnej redukcji katalitycznej - bo tak brzmi pełna nazwa systemu, jest innowacyjną metodą wprowadzoną w odpowiedzi na coraz to bardziej restrykcyjne normy związane z dopuszczalną emisją spalin. Oczyszczanie tu odbywa się poprzez wtrysk w nasz katalizator odpowiedniej ilości płynu AdBlue, który to posiada właściwości katalityczne. Ten jest bowiem wodnym roztworem mocznika, a w momencie dostania się do gorących gazów, zamienia się w amoniak, który redukuje szkodliwe tlenki azotu, aż w 90%, zamieniając je w nieszkodliwą dla otoczenia parę wodną i azot.
1. Brak płynu AdBlue - czym grozi?
Bardzo często zadawane jest nam pytanie w stylu: „Co się stanie, jak zabraknie AdBlue?” Opowiadając na pytanie, na początek zwrócę się z prośbą, aby nie dopuszczać do tego typu sytuacji. Brak AdBlue może spowodować bowiem, iż komputer sterujący pracą naszej jednostki napędowej może pogorszyć w znacznym stopniu jego moc, wprowadzić w tryb awaryjny, czy też unieruchomić. Zawsze brak płynu AdBlue jest sygnalizowany odpowiednio wcześniej, poprzez pojawienie się ikonki, przypominającej o potrzebie dolania roztworu. Zazwyczaj można przebyć jeszcze na takiej rezerwie dobrych kilkaset kilometrów.
Jak sprawdzić wtryskiwacz AdBlue?
Wtryskiwacze AdBlue, nie ukrywajmy, są jednymi z najbardziej awaryjnych podzespołów, wchodzących w skład samochodów z układem SCR. Bardzo często na skutek krystalizacji płynu AdBlue doprowadza do zatkania naszych wtryskiwaczy przez wytrącone kryształki. Należy pamiętać, iż w momencie wykrycia usterki, należy jak najszybciej dokonać naprawy, czy też wymiany wtryskiwacza, ponieważ uszkodzony będzie podawał nieodpowiednie dawki płynu AdBlue. Uszkodzony system AdBlue będzie zaś wpływał negatywnie na pracę naszego silnika. Po czym poznać, że nasz wtrysk nie działa poprawnie? To proste! Najczęściej pojawi się błąd informujący o usterce AdBlue, ponieważ wtrysk taki przestanie podawać proporcjonalne do potrzeb dawki płynu, a to komputer, porównując sobie z sygnałami, jakie płyną ze strony czujnika, zakoduje od razu jako awarię.
Komentarze