SCR Adblue

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji FAP

1. Definicja i działanie układu selektywnej redukcji katalitycznej. 

SCR i AdBlue od kilku lat stanowią nieodłączny element każdego samochodu wyposażonego w wysokoprężne silniki Diesla. SCR – co to jest i na czym polega jego działanie? Już odpowiadamy. Układ selektywnej redukcji katalitycznej - bo tak brzmi pełna nazwa systemu, jest innowacyjną metodą wprowadzoną w odpowiedzi na coraz to bardziej restrykcyjne normy związane z dopuszczalną emisją spalin. Oczyszczanie tu odbywa się poprzez wtrysk w nasz katalizator odpowiedniej ilości płynu AdBlue, który to posiada właściwości katalityczne. Ten jest bowiem wodnym roztworem mocznika, a w momencie dostania się do gorących gazów, zamienia się w amoniak, który redukuje szkodliwe tlenki azotu, aż w 90%, zamieniając je w nieszkodliwą dla otoczenia parę wodną i azot.

1. Brak płynu AdBlue - czym grozi?

Bardzo często zadawane jest nam pytanie w stylu: „Co się stanie, jak zabraknie AdBlue? Opowiadając na pytanie, na początek zwrócę się z prośbą, aby nie dopuszczać do tego typu sytuacji. Brak AdBlue może spowodować bowiem, iż komputer sterujący pracą naszej jednostki napędowej może pogorszyć w znacznym stopniu jego moc, wprowadzić w tryb awaryjny, czy też unieruchomić. Zawsze brak płynu AdBlue jest sygnalizowany odpowiednio wcześniej, poprzez pojawienie się ikonki, przypominającej o potrzebie dolania roztworu. Zazwyczaj można przebyć jeszcze na takiej rezerwie dobrych kilkaset kilometrów.

Układ SCR i AdBlue

Jak sprawdzić wtryskiwacz AdBlue?

Wtryskiwacze AdBlue, nie ukrywajmy, są jednymi z najbardziej awaryjnych podzespołów, wchodzących w skład samochodów z układem SCR. Bardzo często na skutek krystalizacji płynu AdBlue doprowadza do zatkania naszych wtryskiwaczy przez wytrącone kryształki. Należy pamiętać, iż w momencie wykrycia usterki, należy jak najszybciej dokonać naprawy, czy też wymiany wtryskiwacza, ponieważ uszkodzony będzie podawał nieodpowiednie dawki płynu AdBlue. Uszkodzony system AdBlue będzie zaś wpływał negatywnie na pracę naszego silnika. Po czym poznać, że nasz wtrysk nie działa poprawnie? To proste! Najczęściej pojawi się błąd informujący o usterce AdBlue, ponieważ wtrysk taki przestanie podawać proporcjonalne do potrzeb dawki płynu, a to komputer, porównując sobie z sygnałami, jakie płyną ze strony czujnika, zakoduje od razu jako awarię.

Tester diagnostyczny
Co o tym myślisz?

Komentarze

Mateusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
AdBlue jest stosowany jako reduktor w układach SCR do redukcji emisji tlenków azotu (NOx) w silnikach spalinowych. AdBlue jest bezwonnym i bezbarwnym roztworem, który składa się z 32,5% czystego mocznika i 67,5% wody. AdBlue jest dostarczany do układu SCR w postaci cieczy, która jest podawana do reaktora SCR, gdzie reaguje z tlenkami azotu i tworzy nieszkodliwe dla środowiska substancje tlenki azotu i wodę. AdBlue jest bezpieczny dla środowiska i dla ludzi, ponieważ jest biodegradowalny i nie jest toksyczny. Należy pamiętać, że pojazd wyposażony w układ SCR wymaga regularnego uzupełniania AdBlue.
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nowoczesne Diesle wymagają naprawdę dużo uwagi i dbałości. Nie trudno dziś o awarię układu scr...
Riki
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
SCR jest zupełnie bezproblemowy moim zdaniem. Przejechałem 38 tys. km i już 3 razy uzupełniałem AdBlue i wszystko gra.
Mateusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Uszkodzenia w układzie SCR to nic dobrego i przyjemnego dla właścicieli diesli... Wzrastają tylko koszty eksploatacji i utrzymania pojazdu, dlatego lepiej zapobiegać niż leczyć oraz stosować się do zaleceń producenta.
Jaś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo fajnie opisany temat o układzie SCR i Adblue. Ja np. nie wiedziałem co się może dokładnie stać jeśli braknie płynu Adblue.
Radek
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Uszkodzony system AdBlue to po pierwsze duże ryzyko dla katalizatora, ale i dla całego auta, więc tu trzeba działać szybko, co by nie uszkodzić samego katalizatora który nowy kosztuje swoje.

Popularne wpisy

28 lutego 2018

Filtr FAP - mokra odmiana DPF

Najważniejszym współcześnie filtrem w samochodzie zasilanym silnikiem wysokoprężnym jest filtr cząstek stałych, którego zadaniem jest zatrzymywanie sadzy wewnątrz swojej konstrukcji. Jest to również najdroższy filtr, jaki znajdziemy w samochodzie. ...