Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Pełna nazwa skrótu SCR wygląda następująco: selektywna redukcja katalityczna, która od kilkunastu lat na stałe zagościła w pojazdach dostawczych i ciężarowych, jak również coraz częściej już można spotkać się z układem SCR w autach osobowych. Ideą umieszczenia SCR w samochodach było jeszcze większe chronienie środowiska przed toksycznymi substancjami chemicznymi. Pamiętaj, że samo posiadanie układu selektywnej redukcji katalitycznej nie wystarczy, jeśli zapomnisz o uzupełnianiu wymaganego AdBlue, dzięki któremu niwelowane są tlenki azotu. Bez AdBlue SCR nie może działać właściwie, dlatego, kiedy w zbiorniku będzie bardzo mała ilość płynu, poinformuje Cię o tym kontrolka.
Czym jest system SCR? - Układ SCR
Układ SCR potrzebny jest do oczyszczania spalin ze szkodliwych tlenków azotu pod wpływem AdBlue (a raczej amoniaku, który powstaje dzięki odpowiedniej temperaturze płynu w katalizatorze SCR) zamieniane zostają na lotny azot i wodę. AdBlue składa się z 32,5% mocznika oraz pozostała ilość to woda destylowana. Płyn AdBlue jest wstrzykiwany do katalizatora SCR, w którym zachodzą reakcje chemiczne.
Co to jest SCR oraz AdBlue? - W którym miejscu następuje wtrysk płynu AdBlue?
Selektywna redukcja katalityczna ma za zadanie oczyszczać gazy wydechowe z toksycznych związków chemicznych (m.in. NOx), które obecne są w spalinach. To oczyszczanie zachodzi w katalizatorze SCR i pod wpływem odpowiednio wysokiej temperatury AdBlue zamienia się w amoniak i w CO2, a następnie szkodliwe NOx ulegają rozkładowi na lotny azot i parę wodną. O tym, w którym miejscu następuje wtrysk AdBlue, już właściwie odpowiedzieliśmy, ponieważ następuje on tuż przed wlotem spalin do wspomnianego już katalizatora SCR.
SCR i AdBlue – co musisz wiedzieć o konwerterze w dieslach? - SCR z AdBlue
Pierwszą istotną kwestią jest to, że układ SCR bez AdBlue nie pracuje, bo to właśnie od tego płynu zależy, jak bardzo czyste będzie nasze powietrze. Poza tym, gdy tylko zabraknie płynu w zbiorniczku, zostaniesz o tym poinformowany za pomocą kontrolki AdBlue. Trzeba zwracać szczególną uwagę na sposób przechowywania pojemnika z płynem, ponieważ jest on wrażliwy na gwałtowne zmiany temperatur (albo zamarza przy około -11 stopniach C, albo traci swoje właściwości wynikające z kondensacji przy ponad 30 stopniach C). Dużym zagrożeniem między innymi dla układu wtryskowego są kryształki, które mogłyby uszkodzić wtryski albo też pompę, a koszty naprawy są naprawdę wysokie.
Awarie układu SCR – co jest ich powodem? - SCR a DPF
Nieodpowiednia temperatura, która utrudnia działanie AdBlue, czyli przykładowo: jest na tyle zimno na zewnątrz, że zamarzł w zbiorniku w samochodzie, to już jest pierwszy powód powstania awarii. Każdy kolejny może być wynikiem niedrożnych przewodów. Rozlanie AdBlue po karoserii może spowodować korozję, a niedostateczna ilość płynu będzie powodem utraty mocy silnika, a nawet jego unieruchomienia. Jeśli chodzi o SCR i DPF, to nie wolno ich ze sobą łączyć, ponieważ DPF ma za zadanie oczyszczać spaliny z cząstek stałych (węglowodory, sadzę oraz tlenki metali).
Komentarze