SCR - problemy

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

Skąd te problemy z SCR?

SCR i problemy związane z tym układem nie są obce posiadaczom nowszych modeli samochodów z silnikiem wysokoprężnym Diesla. Na początek może skupmy się na analizie samego terminu „SCR – co to znaczy?” Już odpowiadamy. SCR jest to układ selektywnej redukcji katalitycznej. Sama nazwa pochodzi od angielskiego: „Selective Catalytic Reduction”, a zadaniem tego układu jest zaś zmniejszanie ilości w spalinach szczególnie trującego tlenku azotu. Nie sposób, wspominając o układzie selektywnej redukcji katalitycznej, nie wspomnieć o wodnym roztworze mocznika. SCR i AdBlue – bo o nim tu mowa jest odpowiedzialny za zachodzenie tego procesu. Roztwór mocznika bowiem, pod wpływem temperatury spalin, przeobraża się w amoniak, który zachodząc w reakcję chemiczną z tlenkiem azotu, doprowadza do zniwelowania jego szkodliwych właściwości, pozostawiając bezpieczny dla zdrowia i środowiska azot i parę wodną. SCR i problemy z nim związane występują bardzo często z racji tego, iż AdBlue jest bardzo wymagającym płynem i mamy tu na myśli małą odporność na wysokie i niskie temperatury, w których to ulega utracie właściwości lub krystalizacji, czy też potrzebę uzupełniania, co się często zdarza w serwisach samochodowych. Należy pamiętać, iż każdy błąd wynikający z nieumiejętnego obchodzenia się z tym systemem będzie się wiązał z koniecznością naprawy awarii tego systemu, a winno się mieć na uwadze, iż jest bardzo kosztowna. Warto więc zadbać o odpowiednią i umiejętną eksploatację naszego Diesla, wyposażonego w ten innowacyjny system działający na rzecz ochrony środowiska.

Problemy z SCR

W którym miejscu następuje wtrysk płynu AdBlue – odpowiadamy

Zbiornik z płynem AdBlue umiejscowiony jest tuż obok zbiornika przeznaczonego dla oleju napędowego. Roztwór ten zaś za pomocą dyszy w momencie, gdy czujniki przekażą sterownikowi SCR, iż silnik jest za bardzo obciążony lub też poziom tlenku azotu w spalinach jest zbyt wysoki, wtryskiwany zostaje do układu wydechowego naszego Diesla, gdzie wówczas zaczyna redukować ilość niebezpiecznego tlenku azotu. Należy pamiętać, iż nasz SCR z pomocą AdBlue jest w stanie usunąć aż w 90% poziom niebezpiecznych tlenków azotu!

Urządzenie diagnostyczne
Co o tym myślisz?

Komentarze

Maciek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
System SCR (Selective Catalytic Reduction) jest skutecznym rozwiązaniem do redukcji emisji tlenków azotu (NOx) w silnikach spalinowych, jednak jak każde urządzenie, może ono mieć pewne problemy. Oto kilka najczęstszych problemów związanych z systemem SCR: Brak AdBlue: System SCR wymaga regularnego uzupełniania reduktora, takiego jak AdBlue, inaczej będzie on mniej skuteczny w redukcji emisji NOx. Niesprawny iniektor: Iniektor odpowiedzialny za dostarczanie reduktora do reaktora SCR może być uszkodzony lub zanieczyszczony, co uniemożliwi dostarczenie odpowiedniej ilości reduktora do reaktora. Uszkodzony reaktor: Reaktor SCR jest narażony na działanie wysokich temperatur i chemikaliów, co może prowadzić do jego uszkodzenia. Niesprawny sensor odpowiedzialny za monitorowanie tlenków azotu w spalinach.
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No niestety, z układem SCR może być dużo problemów. Trzeba wiedzieć, jak użytkować auto, żeby nie skracać żywotności poszczególnym częściom.
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Największe problemy są chyba z systemem AdBlue, bo tutaj trzeba uważać na płyn, który raz może zamarznąć, a raz zgęstnieć, tracąc w ten sposób właściwości... Ja na szczęście mam w aucie tylko dpfa i katalizator, więc nie mam kłopotów z SCR
Dudek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Usunięcie SCR prawdopodobnie będzie skutkować tym, że samochód nie będzie spełniał norm emisji spalin. To na pewno jeden z problemów.
Kazimierz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Niestety układ SCR jest bardzo problemowy, dlatego tym bardziej trzeba wiedzieć jak prawidłowo eksploatować auto. Więcej czytać i regularnie serwisować auto.
Radosław
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Uszkodzony system AdBlue to nie taki prosty temat, bo niestety może to doprowadzić do zatkania filtra, gdzie z AdBlueo ciężko to wyczyścić.

Popularne wpisy

2 czerwca 2022

Brak DPF a przegląd techniczny 2022

Jeżeli badanie techniczne jest wykonane dokładnie i trafisz na osobę, dla której ważne są przepisy związane ze spełnianiem norm emisji spalin, to małe są szanse, że uda Ci się przejść przegląd techniczny pozytywnie bez obecności filtra DPF/FAP ...