Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Skąd te problemy z SCR?
SCR i problemy związane z tym układem nie są obce posiadaczom nowszych modeli samochodów z silnikiem wysokoprężnym Diesla. Na początek może skupmy się na analizie samego terminu „SCR – co to znaczy?” Już odpowiadamy. SCR jest to układ selektywnej redukcji katalitycznej. Sama nazwa pochodzi od angielskiego: „Selective Catalytic Reduction”, a zadaniem tego układu jest zaś zmniejszanie ilości w spalinach szczególnie trującego tlenku azotu. Nie sposób, wspominając o układzie selektywnej redukcji katalitycznej, nie wspomnieć o wodnym roztworze mocznika. SCR i AdBlue – bo o nim tu mowa jest odpowiedzialny za zachodzenie tego procesu. Roztwór mocznika bowiem, pod wpływem temperatury spalin, przeobraża się w amoniak, który zachodząc w reakcję chemiczną z tlenkiem azotu, doprowadza do zniwelowania jego szkodliwych właściwości, pozostawiając bezpieczny dla zdrowia i środowiska azot i parę wodną. SCR i problemy z nim związane występują bardzo często z racji tego, iż AdBlue jest bardzo wymagającym płynem i mamy tu na myśli małą odporność na wysokie i niskie temperatury, w których to ulega utracie właściwości lub krystalizacji, czy też potrzebę uzupełniania, co się często zdarza w serwisach samochodowych. Należy pamiętać, iż każdy błąd wynikający z nieumiejętnego obchodzenia się z tym systemem będzie się wiązał z koniecznością naprawy awarii tego systemu, a winno się mieć na uwadze, iż jest bardzo kosztowna. Warto więc zadbać o odpowiednią i umiejętną eksploatację naszego Diesla, wyposażonego w ten innowacyjny system działający na rzecz ochrony środowiska.
W którym miejscu następuje wtrysk płynu AdBlue – odpowiadamy
Zbiornik z płynem AdBlue umiejscowiony jest tuż obok zbiornika przeznaczonego dla oleju napędowego. Roztwór ten zaś za pomocą dyszy w momencie, gdy czujniki przekażą sterownikowi SCR, iż silnik jest za bardzo obciążony lub też poziom tlenku azotu w spalinach jest zbyt wysoki, wtryskiwany zostaje do układu wydechowego naszego Diesla, gdzie wówczas zaczyna redukować ilość niebezpiecznego tlenku azotu. Należy pamiętać, iż nasz SCR z pomocą AdBlue jest w stanie usunąć aż w 90% poziom niebezpiecznych tlenków azotu!
Komentarze