Siwy dym przy wypalaniu DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF FAP

Dym przy wypalaniu DPF nie świadczy o usterce!

Siwy dym przy wypalaniu DPF stanowi częste zjawisko, które mogą zaobserwować kierowcy samochodu z silnikiem wysokoprężnym Diesla. Bardzo często zdarza się, iż dymienie budzi w nas strach przed poważnymi usterkami naszego samochodu. Należy jednak pamiętać, iż dym przy wypalaniu DPF będzie stanowił naturalne zjawisko. Można również spotkać się ze stwierdzeniami, iż podczas wypalania DPF dymi na niebiesko. Należy jednak pamiętać, iż dymienie przy wypalaniu DPF nie jest groźne, pod warunkiem, że kończy się tuż po nim, a nasz samochód nie wykazuje żadnych niepokojących symptomów. W momencie, gdy odczujemy spadek mocy silnika, pojawi się kontrolka check engine, samochód zacznie szarpać, a także pobierać więcej paliwa – wówczas możemy zacząć się martwić i szukać innej przyczyny tego zjawiska, najczęściej związanej z uszkodzeniem, czy też zapchaniem naszego podzespołu.

 

Filtr DPF przed regeneracją

Częste wypalanie DPF - uzasadnienie

Problem również będzie stanowiło powtarzające się dymienie, które może wskazywać na to, iż nasz filtr, co prawdopodobnie wynika ze stopnia zapchania - między innymi popiołem, próbuje się jeszcze samoczynnie wypalić. Pamiętajmy jednak, iż w takiej sytuacji nasz filtr można poddać tylko serwisowemu czyszczeniu, ponieważ jak wiadomo, popiół nie ulega procesom dopalania. W tym celu zazwyczaj najskuteczniejsza okazuje się metoda hydrodynamiczna, która w genialny sposób radzi sobie ze złogami popiołu, zalegającymi w wąskich kanalikach naszego filtra cząstek stałych. Zabieg cały trwa krócej niż godzinę, a jest w stanie przywrócić fabryczną przepustowość w naszym podzespole. Gwarantujemy, iż po takim profesjonalnie przeprowadzonym czyszczeniu, problem ze zbyt częstym wypalaniem, a co za tym idzie, nadmiernym kopceniem naszego auta zniknie.

Zdemontowany filtr DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Władek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli podczas procesu wypalania filtra cząstek stałych (DPF) występuje siwy dym, to może to oznaczać kilka rzeczy: Filtr jest zbyt zanieczyszczony: Jeśli filtr jest zbyt zanieczyszczony, proces wypalania może być nieskuteczny i nie usunie wszystkich zanieczyszczeń. W takim przypadku konieczne będzie wymiana filtra lub jego mechaniczne czyszczenie. Uszkodzenie filtra: Jeśli filtr jest uszkodzony, proces wypalania może prowadzić do jego przegrzania lub przepalenia. Niesprawny układ recyrkulacji spalin: Układ recyrkulacji spalin odpowiedzialny za odprowadzanie spalin z filtra do silnika może być niesprawny i nie doprowadzać odpowiedniej ilości powietrza do filtra. Inne niesprawności układu wydechowego: Siwy dym może być również efektem innych problemów z układem wydechowym, takich jak niesprawny zawór EGR, układ recyrkulacji spalin lub zapchany katalizator.
Konrad
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze wiedzieć o takich rzeczach i się nie martwić! Jak jest się właścicielem Diesla, to warto poczytać o wypalaniu DPF, żeby później nie mieć z nim problemów.
Marcin
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No mój DPF też kopci podczas wypalania, ale od razu po ukończonym procesie dopalania sadzy, przestaje :)
Jarek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Pojawienie się siwego dymu przy wypalaniu dpf-a jest czymś normalnym. Jeśli ktoś robi to po raz pierwszy to może się zastanawiać czy tak a być. Dlatego można zawsze poczytać przed przystąpieniem do tej czynności.
LOLA
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dym przy wypalaniu DPF to norma. Naprawdę nie trzeba się czym przejmować jeśli coś takiego ma miejsce.
Emil
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dymienie przy wypalaniu DPF to normalne, ale najgorzej jak na trasie wracając z pracy włączy się wypalanie, bo wtedy to chmury dymu za autem, aż wstyd jechać przez miasto.

Popularne wpisy

5 lutego 2021

Emulator AdBlue - co to jest?

Jak wiemy innowacyjny układ SCR, który wchodzi w wyposażenie nowoczesnych Diesli, potrafi przysporzyć kierowcom wielu kłopotów, a wówczas jednym z praktykowanych przez nich rozwiązań jest emulator AdBue – co to jest? ...