Subpage photo

Stan obciążenia filtra cząstek stałych

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
E-mail Skopiuj link
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.76

Niewłaściwa eksploatacja pojazdów z silnikiem wysokoprężnym może doprowadzić do szybkiego zużycia filtra DPF spowodowanego nagromadzeniem i jednocześnie zapchaniem się sadzą wraz z popiołem. W przypadku, gdy obciążenia filtra cząstek stałych jest duży, należy jak najszybciej wykonać regenerację tego podzespołu w celu pozbycia się zanieczyszczeń. Jeżeli nie masz pewności, jak sprawdzić samodzielnie obciążenie filtra, bez problemu możesz zweryfikować to w zaufanym serwisie. Pamiętaj, że dopuszczalna zawartość sadzy wynosi około 6 gram na litr paliwa i przekroczenie tej wartości może być niebezpieczne dla podzespołu.

Stan obciążenia filtra cząstek stałych
Stan obciążenia filtra cząstek stałych

1.Jak sprawdzić ilość popiołu w DPF i gdzie?

Do sprawdzenia zawartości popiołu w filtrze DPF najlepiej sprawdzi się tester diagnostyczny, który pomoże także w określeniu stopnia zużycia podzespołu. Taką czynność powinien wykonać specjalista, aby być pewnym, że informacje, które uzyskasz, są w 100% zgodne z rzeczywistymi wynikami testu.

2. Jak skutecznie pozbyć się sadzy i popiołu z filtra cząstek stałych?

Czyszczenie filtra DPF jest obowiązkowym zadaniem każdego użytkownika diesla i najlepszą do tego metodą będzie mycie hydrodynamiczne podzespołu. Odpowiednio ustawiony strumień wody pod ciśnieniem pozwoli w pełni pozbyć się zalegających osadów i tym samym odzyska on swoją wcześniejszą niezawodną sprawność. Po takiej regeneracji od razu zauważysz znacząca poprawę jazdy. Nie będziesz mieć problemów z DPF ani z pozostałymi elementami, które współpracują z filtrem cząstek stałych.

3. Jak wygląda kontrolka filtra cząstek stałych oraz jakie kroki należy podjąć, aby się jej pozbyć?

Zacznijmy najpierw od tego, że kontrolka może pojawić się, żeby zasygnalizować Ci problem z zatkanym filtrem DPF, który musisz bardzo szybko udrożnić. Kolor tej kontrolki może być żółty lub czerwony i zaobserwujesz ją na desce rozdzielczej Twojego samochodu. Ważne, abyś jej nie zbagatelizował i nie zrezygnował z samoregeneracji DPF, jeśli chcesz mieć sprawne pozostałe podzespoły.

Zapchany filtr DPF, czy można jeździć | Za i przeciw

Jazda z zanieczyszczonym filtrem cząstek stałych jest ryzykowna i wyłącznie na własną odpowiedzialność, ponieważ pojazd z niesprawnym filtrem cząstek stałych może w każdej chwili zatrzymać się na drodze i stanowić zagrożenie dla innych użytkowników ruchu publicznego. Możesz kontynuować jazdę tylko wtedy, gdy pojawiła się kontrolka wypalania DPF świadcząca o wykonaniu szybkiej regeneracji i uwolnieniu podzespołu z zalegającej sadzy.

Zapchany filtr DPF, czy można jeździć | Za i przeciw
Zapchany filtr DPF, czy można jeździć | Za i przeciw

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

21 października 2021

Zapchany DPF - koszt regeneracji w ASO

Oczyszczanie zatkanego filtra cząstek stałych w ASO wcale nie...

21 października 2021

Czy można wypalić DPF na postoju?

Jak najbardziej wypalanie sadzy z filtra cząstek stałych na...

21 października 2021

Kara za brak DPF - Niemcy

Kontrola drogowa sprawdzająca emisję spalin w Niemczech jest...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer