Stan obciążenia filtra cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Niewłaściwa eksploatacja pojazdów z silnikiem wysokoprężnym może doprowadzić do szybkiego zużycia filtra DPF spowodowanego nagromadzeniem i jednocześnie zapchaniem się sadzą wraz z popiołem. W przypadku, gdy obciążenia filtra cząstek stałych jest duży, należy jak najszybciej wykonać regenerację tego podzespołu w celu pozbycia się zanieczyszczeń. Jeżeli nie masz pewności, jak sprawdzić samodzielnie obciążenie filtra, bez problemu możesz zweryfikować to w zaufanym serwisie. Pamiętaj, że dopuszczalna zawartość sadzy wynosi około 6 gram na litr paliwa i przekroczenie tej wartości może być niebezpieczne dla podzespołu.

Kamerka inspekcyjna podczas pracy

Jak sprawdzić ilość popiołu w DPF i gdzie?

Do sprawdzenia zawartości popiołu w filtrze DPF najlepiej sprawdzi się tester diagnostyczny, który pomoże także w określeniu stopnia zużycia podzespołu. Taką czynność powinien wykonać specjalista, aby być pewnym, że informacje, które uzyskasz, są w 100% zgodne z rzeczywistymi wynikami testu.

Jak skutecznie pozbyć się sadzy i popiołu z filtra cząstek stałych?

Czyszczenie filtra DPF jest obowiązkowym zadaniem każdego użytkownika diesla i najlepszą do tego metodą będzie mycie hydrodynamiczne podzespołu. Odpowiednio ustawiony strumień wody pod ciśnieniem pozwoli w pełni pozbyć się zalegających osadów i tym samym odzyska on swoją wcześniejszą niezawodną sprawność. Po takiej regeneracji od razu zauważysz znacząca poprawę jazdy. Nie będziesz mieć problemów z DPF ani z pozostałymi elementami, które współpracują z filtrem cząstek stałych.

Jak wygląda kontrolka filtra cząstek stałych oraz jakie kroki należy podjąć, aby się jej pozbyć?

Zacznijmy najpierw od tego, że kontrolka może pojawić się, żeby zasygnalizować Ci problem z zatkanym filtrem DPF, który musisz bardzo szybko udrożnić. Kolor tej kontrolki może być żółty lub czerwony i zaobserwujesz ją na desce rozdzielczej Twojego samochodu. Ważne, abyś jej nie zbagatelizował i nie zrezygnował z samoregeneracji DPF, jeśli chcesz mieć sprawne pozostałe podzespoły.

Zapchany filtr DPF, czy można jeździć: za i przeciw

Jazda z zanieczyszczonym filtrem cząstek stałych jest ryzykowna i wyłącznie na własną odpowiedzialność, ponieważ pojazd z niesprawnym filtrem cząstek stałych może w każdej chwili zatrzymać się na drodze i stanowić zagrożenie dla innych użytkowników ruchu publicznego. Możesz kontynuować jazdę tylko wtedy, gdy pojawiła się kontrolka wypalania DPF świadcząca o wykonaniu szybkiej regeneracji i uwolnieniu podzespołu z zalegającej sadzy.

Zapchany filtr cząstek stałych

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Jacek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Stan obciążenia filtra cząstek stałych (DPF) oznacza ilość zanieczyszczeń, takich jak sadza, które zgromadziły się w filtrze. Im więcej zanieczyszczeń, tym większy stan obciążenia. Kiedy stan obciążenia osiąga pewien poziom, filtr musi być oczyszczony lub wymieniony. W nowoczesnych samochodach z silnikiem Diesla, stan obciążenia filtra jest monitorowany przez komputer pokładowy i kierowca jest informowany, kiedy trzeba przeprowadzić proces regeneracji filtra.
Błażej
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak się nieprawidłowo eksploatuje auto to nie dziwne, że dochodzi do szybszego zużycia filtra dpf. Wtedy już chyba tylko regeneracja Dpf-a pomoże.
Łukasz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie rozumiem po co czekać i sprawdzać jakie obciążenie DPF wytrzyma. Przecież o wiele lepiej opłaca się działać szybko i od razu :) tak mi się przynajmniej wydaje, bo sam tak robię. A z tego co zauważyłem to ludzie tak lubią zostawiać wszystko na ostatnią chwilę.
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No niestety, mając Diesla, trzema pamiętać o wielu rzeczach związanych z użytkowaniem auta. Nie problem zajechać wszystkie ważne podzespoły. Jak jeździmy bez pojęcia to wtryski, turbo, dpf szybko dadzą o sobie znać.
Karolek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie ma co czekać z regeneracją DPF, gdy jest on mocno zapchany, bo przecież to znacznie obciąża jeszcze inne podzespoły, chociażby silnik. Czekanie tylko pogorszy problem, a nie ma to najmniejszego sensu....

Popularne wpisy

19 Grudzień 2022

Czy warto kupić auto bez katalizatora?

Nie warto kupować samochodu, który nie ma katalizatora, chyba że nie było go w nim od początku jego powstania. Przepisy prawne jasno mówią, że nie wolno jeździć autem bez reaktora katalitycznego oraz ...