Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Niewłaściwa eksploatacja pojazdów z silnikiem wysokoprężnym może doprowadzić do szybkiego zużycia filtra DPF spowodowanego nagromadzeniem i jednocześnie zapchaniem się sadzą wraz z popiołem. W przypadku, gdy obciążenia filtra cząstek stałych jest duży, należy jak najszybciej wykonać regenerację tego podzespołu w celu pozbycia się zanieczyszczeń. Jeżeli nie masz pewności, jak sprawdzić samodzielnie obciążenie filtra, bez problemu możesz zweryfikować to w zaufanym serwisie. Pamiętaj, że dopuszczalna zawartość sadzy wynosi około 6 gram na litr paliwa i przekroczenie tej wartości może być niebezpieczne dla podzespołu.
Jak sprawdzić ilość popiołu w DPF i gdzie?
Do sprawdzenia zawartości popiołu w filtrze DPF najlepiej sprawdzi się tester diagnostyczny, który pomoże także w określeniu stopnia zużycia podzespołu. Taką czynność powinien wykonać specjalista, aby być pewnym, że informacje, które uzyskasz, są w 100% zgodne z rzeczywistymi wynikami testu.
Jak skutecznie pozbyć się sadzy i popiołu z filtra cząstek stałych?
Czyszczenie filtra DPF jest obowiązkowym zadaniem każdego użytkownika diesla i najlepszą do tego metodą będzie mycie hydrodynamiczne podzespołu. Odpowiednio ustawiony strumień wody pod ciśnieniem pozwoli w pełni pozbyć się zalegających osadów i tym samym odzyska on swoją wcześniejszą niezawodną sprawność. Po takiej regeneracji od razu zauważysz znacząca poprawę jazdy. Nie będziesz mieć problemów z DPF ani z pozostałymi elementami, które współpracują z filtrem cząstek stałych.
Jak wygląda kontrolka filtra cząstek stałych oraz jakie kroki należy podjąć, aby się jej pozbyć?
Zacznijmy najpierw od tego, że kontrolka może pojawić się, żeby zasygnalizować Ci problem z zatkanym filtrem DPF, który musisz bardzo szybko udrożnić. Kolor tej kontrolki może być żółty lub czerwony i zaobserwujesz ją na desce rozdzielczej Twojego samochodu. Ważne, abyś jej nie zbagatelizował i nie zrezygnował z samoregeneracji DPF, jeśli chcesz mieć sprawne pozostałe podzespoły.
Zapchany filtr DPF, czy można jeździć: za i przeciw
Jazda z zanieczyszczonym filtrem cząstek stałych jest ryzykowna i wyłącznie na własną odpowiedzialność, ponieważ pojazd z niesprawnym filtrem cząstek stałych może w każdej chwili zatrzymać się na drodze i stanowić zagrożenie dla innych użytkowników ruchu publicznego. Możesz kontynuować jazdę tylko wtedy, gdy pojawiła się kontrolka wypalania DPF świadcząca o wykonaniu szybkiej regeneracji i uwolnieniu podzespołu z zalegającej sadzy.
Komentarze