Szybko zapychający się DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji katalizatorów

Przyczyny szybkiego zapychania się DPF.

Szybko zapychający się DPF jest to niewątpliwie cecha charakterystyczna tego podzespołu. Wiąże się ona z wytężoną pracą filtra cząstek stałych w bardzo zanieczyszczonych warunkach. Należy podkreślić, iż problem szybkiego zapychania się filtra, szczególnie jest zauważalny, gdy w nieumiejętny sposób dokonujemy eksploatacji naszego Diesla. Szczególnie zły wpływ ma na niego jazda na odcinkach krótkotrwałych, czyli tak zwana „jazda miejska”, podczas której to nie ma warunków do wypalania sadzy, a tym samym filtr ulega stopniowemu przepełnieniu i przestaje pracować prawidłowo. W tym miejscu pewnie nasuwa się Państwu następujące pytanie: „Po czym poznać, że DPF jest zapchany? To bardzo proste. Pojawi się spadek osiągów naszego silnika, falowanie obrotów, czy też przejście silnika w pracę w trybie awaryjnym. Obecnie także ta diagnoza będzie jeszcze bardziej ułatwiona, ponieważ wiele aut posiada kontrolkę informującą o tego typu usterce. Bardzo istotnym jest, aby nie bagatelizować objawów, ponieważ długotrwale utrzymująca się usterka jest w stanie doprowadzić nie tylko do uszkodzeń innych podzespołów takich, jak chociażby turbina, ale również często do zatarcia silnika.

Wypalanie DPF - jedna z możliwości regeneracji podzespołu.

Jak wymusić wypalanie DPF w przypadku, gdy rozpoznamy po powyższych objawach, iż mamy zapchany filtr? Najłatwiej wówczas wybrać się naszym samochodem w dłuższą podróż. W ten właśnie sposób stwarzamy idealne warunki do wypalania naszego podzespołu. Wystarczy wówczas utrzymywać przez 15 – 20 minut obroty w wysokości 2 500 – 3 000 na minutę i najlepiej nie na najwyższym biegu. Wtedy to osiągniemy temperaturę w wysokości 600 stopni Celsjusza, a tym samym nasz zapchany filtr dopali zalegającą sadzę.

 

Zapchany filtr DPF

Jak samemu wyczyścić DPF – sposób na zapchany filtr

Bardzo często, gdy mamy problem z wywołaniem samoczynnego wypalania DPF, decydujemy się, za nim jeszcze udamy się na profesjonalną regenerację i czyszczenie do serwisu, na próbę samodzielnego czyszczenia za pomocą dostępnych na rynku motoryzacyjnym środków chemicznych. K2 DPF Cleaner i opinie na jego temat są bardzo obiecujące. Należy jednak pamiętać, iż nie radzi sobie on z popiołem, a jak wiemy to on w głównej mierze odpowiada za zapchanie naszego filtra w wyniku długotrwałej eksploatacji. Wówczas jedyną skuteczną metodą na oczyszczenie naszego filtra będzie jego mycie w specjalistycznej pracowni. Jak bowiem wiemy metoda wodna stanowi najskuteczniejszą metodę w walce ze złogami popiołu.

Zanieczyszczony DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Emil
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Szybko zapychający się filtr cząstek stałych (DPF) może być spowodowany kilkoma czynnikami: Nieodpowiednie użytkowanie pojazdu: Jeśli pojazd jest głównie używany na krótkich dystansach lub przy niskich prędkościach, filtr DPF nie będzie miał szansy na pełne oczyszczenie się. Nieodpowiednie paliwo: Używanie niskiej jakości paliwa lub paliw zawierających nadmierne ilości siarki może przyśpieszać zapychanie się filtra. Uszkodzenie silnika: Problemy z silnikiem, takie jak niedrożność kolektora dolotowego, mogą powodować przedostawanie się nieoczyszczonych spalin do filtra, co przyśpiesza jego zapychanie. Nieodpowiednie utrzymanie pojazdu: Brak regularnych przeglądów i czyszczenie filtra DPF może przyśpieszyć jego zapychanie się. Aby uniknąć szybkiego zapychania się filtra DPF, ważne jest, aby prawidłowo użytkować pojazd, stosować odpowiednie paliwo, regularnie serwisować pojazd oraz stosować się do zaleceń producenta dotyczących jazdy.
Kurier
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Szybko się zapycha, bo może nie wypala się do końca w czasie jazdy? Najlepiej sprawdzić drożność w serwisie.
Konrad
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój DPF zapycha się raczej w normalnym tempie, ale wydaje mi się, że ten problem może być spowodowany zużyciem filtra lub tym, że nie wykonano dokładniejszego oczyszczania. Warto to sprawdzić w serwisie
Jan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie spotkałem się z problemem szybkiego zapychania się dpf-a. Może to wynik złego eksploatowania samochodu. Warto dać auto na serwis.
Ewka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój DPF właśnie zapycha się zdecydowanie za szybko. Wydaje mi się, że ten czas powinien być nieco dłuższy... Chyba więc muszę się z tym gdzieś zgłosić.
Cyprus
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, ze w artykule sa podane cenne informacje, po czym poznac, ze dpf jest zapchany.. Mysle, ze to ulatwi kierowcom zycie i beda w stanie szybko zareagowac.. a jesli pojawia sie problem z szybko zapychajacym sie filtrem, to slyszalem, ze moze byc to spowodowane jego zuzyciem albo po regeneracji nie zostal on dobrze wysuszony. Fajny artykuł - polecam!
Mateusz
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Po czym poznać, że DPF jest zapchany? No jak się świeci kontrolka, to wiadomo że coś jest nie tak hehe, ale myślę, ż zwiększone spalanie, spadek mocy i dławienie się auta, to takie typowe objawy, z którymi warto się zgłosić. A no i bym zapomniał, jak się co chwila filtr dopala, to też nie jest dobrze i trzeba to skontrolować.

Popularne wpisy

9 kwietnia 2021

Filtr DPF 9064901581

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje. ...