Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Przyczyny szybkiego zapychania się DPF.
Szybko zapychający się DPF jest to niewątpliwie cecha charakterystyczna tego podzespołu. Wiąże się ona z wytężoną pracą filtra cząstek stałych w bardzo zanieczyszczonych warunkach. Należy podkreślić, iż problem szybkiego zapychania się filtra, szczególnie jest zauważalny, gdy w nieumiejętny sposób dokonujemy eksploatacji naszego Diesla. Szczególnie zły wpływ ma na niego jazda na odcinkach krótkotrwałych, czyli tak zwana „jazda miejska”, podczas której to nie ma warunków do wypalania sadzy, a tym samym filtr ulega stopniowemu przepełnieniu i przestaje pracować prawidłowo. W tym miejscu pewnie nasuwa się Państwu następujące pytanie: „Po czym poznać, że DPF jest zapchany?” To bardzo proste. Pojawi się spadek osiągów naszego silnika, falowanie obrotów, czy też przejście silnika w pracę w trybie awaryjnym. Obecnie także ta diagnoza będzie jeszcze bardziej ułatwiona, ponieważ wiele aut posiada kontrolkę informującą o tego typu usterce. Bardzo istotnym jest, aby nie bagatelizować objawów, ponieważ długotrwale utrzymująca się usterka jest w stanie doprowadzić nie tylko do uszkodzeń innych podzespołów takich, jak chociażby turbina, ale również często do zatarcia silnika.
Wypalanie DPF - jedna z możliwości regeneracji podzespołu.
Jak wymusić wypalanie DPF w przypadku, gdy rozpoznamy po powyższych objawach, iż mamy zapchany filtr? Najłatwiej wówczas wybrać się naszym samochodem w dłuższą podróż. W ten właśnie sposób stwarzamy idealne warunki do wypalania naszego podzespołu. Wystarczy wówczas utrzymywać przez 15 – 20 minut obroty w wysokości 2 500 – 3 000 na minutę i najlepiej nie na najwyższym biegu. Wtedy to osiągniemy temperaturę w wysokości 600 stopni Celsjusza, a tym samym nasz zapchany filtr dopali zalegającą sadzę.
Jak samemu wyczyścić DPF – sposób na zapchany filtr
Bardzo często, gdy mamy problem z wywołaniem samoczynnego wypalania DPF, decydujemy się, za nim jeszcze udamy się na profesjonalną regenerację i czyszczenie do serwisu, na próbę samodzielnego czyszczenia za pomocą dostępnych na rynku motoryzacyjnym środków chemicznych. K2 DPF Cleaner i opinie na jego temat są bardzo obiecujące. Należy jednak pamiętać, iż nie radzi sobie on z popiołem, a jak wiemy to on w głównej mierze odpowiada za zapchanie naszego filtra w wyniku długotrwałej eksploatacji. Wówczas jedyną skuteczną metodą na oczyszczenie naszego filtra będzie jego mycie w specjalistycznej pracowni. Jak bowiem wiemy metoda wodna stanowi najskuteczniejszą metodę w walce ze złogami popiołu.
Komentarze