Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Kiedy stosuje się tester do wypalania DPF?
Tester do wypalania DPF jest to urządzenie, które jak sama nazwa wskazuje, stosowane jest przez specjalistów w celu wymuszenia wypalania DPF na postoju. Jak wypalić DPF na postoju? Fachowiec za pomocą specjalnego polecenia wprowadzonego w tester diagnostyczny, zmusza niejako silnik naszego Diesla do przejścia w tryb wypalania DPF. Komputer wówczas, podobnie jak przy samoczynnym wypalaniu, przy sprawnym filtrze, podnosi obroty silnika, a następnie dokonuje dodatkowej podaży paliwa w fazie wydechu, za pomocą wtrysku ustawionego pod zmienionym kątem. Jak wiemy, fazę wydechu charakteryzuje niski poziom sprężenia, tak więc nadwyżka paliwa nie jest wypalana w komorze spalania, w związku z czym dominująca jego część trafia do układu wydechowego naszego filtra, a tym samym do DPF i tam ulega dopaleniu. Program do wypalania DPF ściśle przewodzi całemu temu procederowi, poddając kontroli jego przebieg na każdym z etapów. Warto wspomnieć, iż taki zabieg zawsze powinien być przeprowadzany w serwisie pod okiem specjalistów. Cały zabieg wymaga bowiem ostrożności i szczególnych umiejętności. Pamiętajmy, iż w trakcie takiego wypalania bowiem nasz podzespół osiąga kolosalnie wysokie temperatury (często powyżej 600 stopni Celsjusza), a w takim wypadku poziom zagrożenia wznieceniem pożaru wzrasta w sposób znaczący.
Kontrolka wypalania DPF i jej rola
Często zastanawiamy się, co oznacza wyskakująca kontrolka symbolizująca filtr cząstek stałych? Czy jej pojawienie oznacza problemy? Nie zawsze. W wielu przypadkach oznacza ona to, iż nasz komputer uznał, że są idealne warunki na rozpoczęcie wypalania DPF (często spotykane zjawisko podczas dłuższej trasy) i informuje, iż ten proces się rozpoczął. Pamiętajmy… W żadnym przypadku nie wyłączajmy wówczas silnika, pozwólmy, aby filtr dopalił się do końca! Utrzymujmy obroty i trwajmy w takiej jeździe przez te kilkanaście minut. Jeżeli kontrolka nadal świeci i miga po tym czasie, oznaczać to może, iż mamy problem z zapchanym DPF. Nie zastanawiajmy się wówczas, jak wypalić DPF innym sposobem, ale udajmy się do serwisu, gdzie nasz filtr cząstek stałych zostanie odpowiednio zdiagnozowany i poddany specjalistycznemu czyszczeniu, czy też regeneracji.
Komentarze