Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
- Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
- Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
- Wydruk protokołu z parametrami przepustowości
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
- Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
- Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
- Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem
Dla wszystkich użytkowników pojazdów posiadających silnik wysokoprężny i tym samym filtr cząstek stałych powinno być jasne, że eksploatacja tego rodzaju pojazdu nie jest taka prosta i należy się do niej dobrze przyłożyć, ponieważ zapchany podzespół na pewno da o sobie znać, zatem poniżej przedstawimy Ci typowe objawy dla uszkodzonego filtra cząstek stałych DPF i FAP, na które od razu należy zwrócić uwagę i podjąć odpowiednie kroki.
Pierwszą bardzo charakterystyczną oznaką, że z DPF lub FAP dzieje się coś niedobrego jest, chociażby spadek mocy i osiągów silnika. Podczas jazdy kierowca może odczuć szarpnięcia silnikiem i niemoc w przyspieszaniu, a także utratę płynności w poruszaniu się samochodem. Innymi czynnikami są również zwiększony pobór paliwa przez dodatkowy wtrysk oleju napędowego oraz utrudniona praca turbosprężarki, wyświetlenie się kontrolki wypalania DPF oraz check engine, która często jest lekceważona i przez to sterownik silnika dość często sam inicjuje proces samoczynnej regeneracji, jednak bezskutecznie.
Poważny problem pojawia się także w momencie, gdy odczuwalny jest smród spalin wewnątrz auta.
Wiesz już, po czym poznać, że DPF jest zapchany, więc bądź odpowiedzialnym kierowcą i podejmij się sam próby wypalania w celu udrożnienia zatkanego sadzą i popiołem filtra DPF i FAP. Jeśli zaś wypalanie filtra nie pomoże, umów się na właściwą regenerację tego podzespołu w autoryzowanym serwisie, w którym wykonają tę usługę za naprawdę atrakcyjną cenę.
1. Regeneracja / Czyszczenie DPF - czy warto przeznaczyć na nią pieniądze?
Przede wszystkim regeneracja DPF, która zostanie przeprowadzona przez fachowców, przyniesie o wiele większe efekty i będzie całkowicie bezpieczna dla wkładu filtra cząstek stałych. My akurat filtr myjemy wodą pod odpowiednio ustawionym ciśnieniem w specjalistycznej maszynie. Jeśli chodzi o czyszczenie FAP, to ten drugi rodzaj filtra montowanego do silników diesla, jest on tak samo traktowany takim sposobem regeneracji. Po procesie oczyszczania filtr jest poddawany suszeniu i ponownemu montażowi do układu wydechowego, a dodatkowo otrzymasz wydruk parametrów sprzed i po przeprowadzonej regeneracji.
Niestety, nie wszystkie rodzaje czyszczenia filtra cząstek stałych są skuteczne; w przypadku wypalania DPF w piecu indukcyjnym, może zostać narażony na przetopienie pod wpływem bardzo wysokiej temperatury albo na przykład domowy sposób wyczyszczenia podzespołu Kretem lub Domestosem, co nie powinno mieć miejsce, ponieważ zazwyczaj kończy się to uszkodzeniem właśnie delikatnego wkładu filtra.
2. Zapchany filtr DPF, czy można jeździć i czy nie będę stanowić zagrożenia dla innych oraz dla środowiska?
Poruszanie się autem, który ma w układzie wydechowym całkowicie zapchany filtr cząstek stałych, jest zwyczajnie nieodpowiedzialne. Istnieje duże ryzyko obciążenia silnika, spaliny nie mają możliwości wydostać się z jednostki napędowej, układ korbowo-tłokowy narażony jest na uszkodzenie przez napotkany opór wypływających się spalin z cylindrów. Zapamiętaj więc, że jazda na zapchanym DPF jest niebezpieczna dla Ciebie i także dla Twojego otoczenia, ponieważ dochodzi do jego zanieczyszczenia. Jak najszybciej powinieneś Twój DPF albo FAP zregenerować, do czego Cię zachęcamy i przestrzegamy przez zbagatelizowaniem tego.
Chcemy pomóc, dlatego wypiszemy Ci poniżej kilka istotnych wskazówek na to, jak wypalić DPF.
Aby skutecznie wypalić sadzę z filtra cząstek stałych, niewskazane jest przerywanie procesu w trakcie jego trwania. Masz trzy możliwości wybrania sobie metody wypalania, a są to:
• wypalanie w trasie (regeneracja pasywna);
• wypalanie postojowe (regeneracja aktywna);
• podobna do regeneracji aktywnej – wypalanie w trybie serwisowym.
Pierwsza z nich metoda jest najbardziej naturalnym sposobem pozbycia się sadzy i nie obciąża tak silnika, jak pozostałe dwie wymienione rodzaje samoregeneracji. Podczas podróży ważne jest, aby zwiększyć prędkość jazdy wraz z obrotami, aby dobrze rozgrzać silnik. Przy posiadaniu filtra DPF – temperatura spalin powinna wynieść nawet do około 600 stopni Celsjusza, natomiast przy filtrze mokrym, poprzez dodanie ceryny, czyli płynu katalitycznego do specjalnego zbiorniczka, to ta wartość będzie o połowę niższa, a i tak sadza zostanie wypalona bez problemu.
W przypadku wypalania na postoju, za podniesienie temperatury spalin odpowiedzialny jest sterownik silnika (ECU), który sam inicjuje ten proces i podaje on nową porcję paliwa. Po dłuższej chwili sadza jest usunięta.
Na pewno także jesteś ciekawy, ile trwa samo wypalanie DPF na postoju oraz w trasie, dlatego zaraz się tego dowiesz. Otóż ten czas nie jest stały. Procedura samoczynnej regeneracji może trwać to od 15 do nawet 30 minut, w zależności od tego, jak bardzo zapchane jest osadami wnętrze filtra cząstek stałych.
Pamiętaj, że za jakiś czas samo wypalanie będzie niewystarczające, ponieważ trzeba pozbyć się popiołu, który powstaje po procedurze wypalania DPF/FAP. Już czytając ten artykuł, na pewno masz świadomość, że popiół może być usunięty metodą wodną, czyli oznacza to też, że musi zostać zdemontowany z układu wydechowego, jednakże metoda czyszczenia wodnego jest ekologiczne oraz całkowicie bezpieczna, a co najważniejsze – da radę w pełni odblokować zatkane kanaliki filtrujące.
Regeneracja DPF - na jak długo będzie owocna i co powinieneś robić, aby te efekty przedłużyć?
Zaczynając od zalet, jakimi są: całkowite udrożnienie filtra, dobra cena oraz bezpieczeństwo i pewność co do jakości wykonania usługi już można powiedzieć, że warto, a nawet trzeba taką usługą się zainteresować dla dobra środowiska i odgórnie narzuconych przez rząd dyrektyw dotyczących spełniania norm emisji spalin. Poza tym to od Ciebie zależy, jak długo te efekty regeneracji się utrzymają. Zwracaj uwagę na tankowane przez Ciebie paliwo oraz stosowanie dodatków do paliwa, odpowiednio eksploatuj pojazd z filtrem cząstek stałych i wymieniaj uszkodzone elementy pojazdu, a z pewnością przez długi czas będziesz mógł cieszyć się skutecznością regeneracji.
Podsumowując: nie ignoruj już pierwszych występujących objawów zatkanego/uszkodzonego DPF/FAP, ponieważ może to bardzo negatywie wpłynąć na resztę podzespołów!
Popularne wpisy
Pęknięty DPF – co wtedy?
W przypadku pęknięcia filtra cząstek stałych regeneracja tego podzespołu jest już niemożliwa i należy go jak najszybciej wymienić, aby ponownie spełniał on swoją zamierzoną funkcję. Z jakiego powodu filtr może pęknąć? ...
Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów SCR w kombajnach John Deere
Regeneracja filtra DPF w maszynach rolniczych John Deere. Nie da się ukryć, iż kombajn stanowi jedną z najbardziej istotnych maszyn w zakresie rolnictwa, to on bowiem umożliwia zbiór tak bardzo pielęgnowanego i wyczekiwanego przez rolnika ziarna, a więc nie sposób nie przyznać racji, iż przed żniwami re ...
Komentarze