Usunięcie DPF, skutki i koszt usunięcia DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji katalizatorów

Dzięki DPF-owi, czyli filtrowi cząstek stałych, udało się osiągnąć poziom emisji spalin dopuszczalny przez normy Euro do korzystania z dróg publicznych. Co więcej, zgodnie z wprowadzonymi we wrześniu zmianami w prawie, jest on obowiązkowy we wszystkich samochodach, które opuszczając linię produkcyjną fabryki były w niego wyposażone. To oznacza sporo zmian dla osób poruszających się samochodami z silnikiem diesla po polskich drogach. Na przykład konieczność poradzenia sobie z kwestią, skąd wziąć DPF do samochodu, skoro dopiero co się go pozbyliśmy. O dymiących dieslach, czyli usunięcie DPF bez tajemnic.

Usunięty filtr cząstek stałych DPF

Rola DPF a jego usunięcie

Usunięcie filtra cząstek stałych łączy się z komplikacjami w postaci zachwiania delikatnej równowagi współpracujących ze sobą układów. Ponieważ współpraca ta opiera się na informacjach pochodzących z wielu czujników, usunięcie tak ważnego elementu sprawi, że sterownik będzie otrzymywał sprzeczne informacje i podejmował złe decyzje. Od parametrów pracy filtra cząstek stałych zależy na przykład praca EGR, wtryskiwaczy czy układu selektywnej katalitycznej redukcji spalin. Rozważania oczywiście są jedynie akademickie, ponieważ usuwanie filtrów DPF jest nielegalne, jednak przyjrzyjmy się problemom, jakie mogło wywoływać lekkomyślne ingerowanie w układ wydechowy. Pomijam zwiększoną emisję cząstek stałych, rakotwórczych zanieczyszczeń oraz trujących tlenków, z którymi nie mogą poradzić sobie zanieczyszczone wydobywającą się z silnika sadzą katalizatory. Pomijam uruchomienie się pasywnego czyszczenia DPF, którego już nie ma w układzie wydechowym, a które zainicjowane zostało na podstawie błędów czujnika różnicowego, a które może doprowadzić do zniszczenia wszystkich podzespołów na drodze płonących spalin. Pominę również rozcieńczenie olejem napędowym oleju silnikowego, co może doprowadzić do zatarcia się silnika lub, co bardziej prawdopodobne, do zniszczenia turbosprężarki. Pominę je, ponieważ skutki te rzutują jedynie na miłośnika ekstremalnych rozwiązań, który nieodpowiedzialnie i niezgodnie z prawem usunął ze swojego samochodu tak ważny filtr. Nie sposób jednak pominąć emisji tlenków azotu. Ponieważ z DPF-em współpracuje i na podstawie jego pracy dostosowuje również swoją zawór EGR, nie będzie on miał możliwości na odpowiednie ustawienie przepustnic w celu uzyskania najlepszych parametrów mieszanki paliwo-powietrze. A co za tym idzie, sprawi, że ilość produkowanych tlenków gwałtownie wzrośnie, co z kolei przekłada się na poważne problemy zdrowotne ludzi dookoła. Szacuje się, że w centrach dużych miast diesle odpowiadają za około 60% zanieczyszczeń znajdujących się w powietrzu. Smog, w którym zawieszone są wydalone przez samochód cząsteczki NOx, SOx i sadzy jest równie trujące co palenie tytoniu, co wielu osobom może wydać się więcej niż naganne. Interesującą kwestią jest fakt, iż niektórzy twierdzą, że usunięcie DPF powoduje wzrost mocy... Uprzejmie informujemy, że usunięcie DPF nie spowoduje wzrostu mocy. Fakt, że sterownik silnika nie będzie wiedział co się dzieje, że dawka paliwa będzie większa, a jej spalanie spowoduje zwiększenie produkowanej ilości energii, ale nie podniesie mocy silnika. Odniesiemy wrażenie, że auto jest bardziej zrywne lub, że ma lepsze przyspieszenie, jednak tylko do momentu, aż padnie turbosprężarka albo układ zasilania silnika. W skrócie, jeszcze niedawno świetnym pomysłem wydawało się usunięcie DPF, a spalanie wzrosło, emisja wzrosła, moc finalnie spadła, sterownik szaleje, turbosprężarka gwiżdże, ale przecież oszczędziliśmy tyle pieniędzy...

Usunięty z samochodu Honda Accord filtr DPF

Koszty związane z usunięciem DPF

Analizując temat usuwania filtrów cząstek stałych, nie można oprzeć się wrażeniu, że ktoś chyba odpuścił sobie w szkole matematykę. Wiemy wszyscy, że filtry DPF są drogie. Zaawansowana konstrukcja, metale szlachetne i ziem rzadkich, konieczność utrzymania odpowiedniej skuteczności przy rozsądnej żywotności i kosztach sprawiają, że ceny filtrów DPF potrafią zaskoczyć. Dodatkowo większość filtrów DPF jest przeznaczone jedynie do jednego konkretnego modelu, co warunkowane jest indywidualną budową układu wydechowego w każdym samochodzie, co oznacza, że filtr DPF również musi być dedykowany. Jednak, biorąc pod uwagę fakt, że większość wyposażonych w DPF samochodów w Polsce to samochody pochodzące zza Odry, nie można nie przyznać, choć częściowej racji stwierdzeniu, że można znaleźć oryginalne zamienniki takich DPF-ów jak te pasujące do VW czy Audi u producentów takich jak na przykład Bosch. I tutaj mamy bardzo zaskakujący fakt, ponieważ cena filtra DPF Bosch do popularnego modelu oscyluje w granicach 1500 złotych. Przy oddaniu do skupu starego DPF-a, koszt całkowity za nowy DPF, nie przekracza 700-800 złotych. Stosunkowo niewiele jak za zachowanie zdrowia w niezłym stanie przez następne 180 tysięcy kilometrów, ponieważ taką żywotność DPF-a deklaruje Bosch. Idąc tym tokiem, wycięcie DPF sprawi, że na naszej głowie pojawi się mnóstwo problemów, których do tej pory nie dopuszczaliśmy do siebie, udowodniliśmy to w poprzednich akapitach. Koniecznym więc staje się przeprogramowanie sterownika silnika lub jego "zachipowanie" czyli wykorzystanie zewnętrznego emulatora DPF, który sprawi, że sterownik "zapomni" o dpfie. Koszt najtańszego chińskiego emulatora to koszt nie mniejszy niż 250 złotych. Jeśli dodamy do 250 złotych za (zaznaczmy, najtańszy) emulator, cenę wycięcia DPF-a (500-700 złotych) i programowanie sterownika, wgrywanie nowych map dla wtryskiwaczy (podobna usługa w warsztacie mogła kosztować i 200, i 500 złotych) okazuje się, że cena usunięcia DPF wcale nie sprawiła, że cokolwiek zaoszczędziliśmy, a do tego staliśmy się bezlitosnym chemicznym trucicielem.

Usunięty z samochodu Peugeot Boxer filtr cząstek stałych

Kary za brak DPF - wycięcie DPF i konsekwencje takiej decyzji.

W tym momencie w Polsce nie ma wytycznych jak powinna wyglądać kara dla uchylającego się od DPF-a posiadacza diesla. Co prawda patrol policji może w przypadku uzasadnionego podejrzenia zatrzymać dowód a auto skierować na badania, jednak takiemu delikwentowi, prócz oczywiście uciążliwej procedury nie grozi nic więcej. Znacznie lepiej jest to zdefiniowane za granicami naszego kraju. Przykładowo, wątpliwa przyjemność korzystania z samochodu, w którym wykryto brak DPF w Niemczech kosztuje od 1000 do 5000 euro. W Austrii stawka jest sztywna, a kwota opiewa na 3500 euro. Znacznie bardziej liberalne w tej kwestii są Czechy. Tam podobna przyjemność to zaledwie 8 tysięcy złotych (50000 czeskich koron). Wydaje się to nieco mniej niż cena, nawet za nowy filtr DPF. Podsumowując, realizacja "świetnego" pomysłu, jakim jest usunięcie filtra DPF, a przegląd mamy z głowy - auto bez DPF nie przejdzie ani jednego przeglądu!

 

Co o tym myślisz?

Komentarze

Niko
star star star star star
Wystawiono 8 miesiecy temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Włóżcie między bajki te komentarze że niby ten dpf powoduje takie oszczędności i jest taki ekologiczny. Jak ktoś wie jak zabrać się do usunięcia dpf to żadna kontrola czujnikiem spalin nie wykryje tego. Dpf jest tak problemowym ustroistwem powoduje dużo wyższe spalanie ponad 90% przy wypalaniu non stop przybywa oleju Dodatkowo w wielu przypadkach nie wypala się automatycznie A i programowo ciężko wypalić. Usunięcie kończy problemy i tak jak wcześniej napisałem dobrze zrobiony nie ma wpływu na zadymienie i mieści się w normach spalin gdyż nie wyrzucamy katalizator usuwamy tylko sam wkład filtra dpf. Ale niech każdy robi jak uważa. Pozdrawiam
Dawid
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Usunięcie filtra cząstek stałych (DPF) jest praktyką, która polega na demontażu tego urządzenia z układu wydechowego pojazdu. Usunięcie DPF jest często wykonywane przez kierowców, którzy chcą zwiększyć moc swojego pojazdu lub zmniejszyć koszty eksploatacji, ponieważ filtry DPF wymagają regularnej regeneracji lub wymiany. Jednak usunięcie DPF ma poważne skutki dla środowiska i bezpieczeństwa, ponieważ pojazd bez tego urządzenia będzie emitował znacznie więcej szkodliwych substancji. Może to prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych u ludzi oraz negatywnych skutków dla środowiska. Usunięcie DPF jest także nielegalne w wielu krajach, a pojazdy bez tego urządzenia mogą być zatrzymywane przez policję i karane grzywnami. W Europie, pojazdy bez DPF nie spełniają norm emisji spalin, co oznacza, że nie mogą być rejestrowane ani użytkowane na drogach publicznych. Koszt usunięcia DPF zależy od modelu pojazdu, jednak może to kosztować od kilkuset do kilku tysięcy złotych, w zależności od lokalizacji i specjalisty, który będzie wykonywał usługę.
Dawid
star star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ta po co wycinać dpf skoro auto blokuje się na 1500/2000/2500/3000 tys obrotów i niejednokrotnie jedzie 40 km/h i nie chce więcej jechać. Czasami pojedzie Ci 60 km/h, czasami nawet 100 km/h, ale więcej to już nie ma opcji, a jedź dłuższa trasę, to pojedziesz 2 razy dłużej jak Ci nagle auto zwolni na autostradzie do 70 km/h i tak Ci jedzie 2 godziny plus do tego nasze tanie paliwo x2. Po mieście taki zapchany dpf, az tak nie przeszkadza, bo i tak 50 km/h możesz jechać. Wypalanie na trasie albo nie działa, a jak już odepcha dpf, to na 2 tygodnie, a potem znów kontrolka, że zapchany i znowu jedziesz na 1500-3000 tys obrotów przez 2 miesiące, znowu się odepcha na 2 tygodnie i potem to samo. Większe zagrożenie stwarza posiadanie takiego zapchanego dpf, bo powiedzmy wszystko jest ok, wypalony na jakiś czas, wyprzedzasz przy prędkości 150 km/h na autostradzie i nagle Ci się kontrolka zaświeci i samochód w kilka sekund zwalnia do 80 km/h. Można się domyśleć jakie to stwarza niebezpieczeństwo. Już tak kilka razy miałem, że się wypalił, jeździł normalnie do 5,5 tys obrotów i nagle zwalniał do 2,5 tyś, bo się kontrolka zaswieciła akurat w momencie, w którym musiałem szybko jechać. Gdyby nie opanowanie, to wypadek gwarantowany. Skoro producent umieścił wypalanie jako czyszczenie filtra, to to powinno wystarczyć żeby dobrze auto funkcjonowalo, a jednak nie funkcjonuje. Czyszczenie dpf z opinii w internecie daje tyle samo co wypalanie, czyli jeśli jest porządnie zapchany, da spokój na miesiąc. Mój były szef w Niemczech też miał zapchanego dpf i jeździł maksymalnie 40 km/h, dał do mechanika, żeby mu go wyczyścił za 5 tys euro, bo sie nie znał, przepłacił i dał się naciągnąć, a po miesiącu znowu auto jeździło 40 km/h. Co prawda wytoczył sprawę mechanikowi, bo ten nie chciał mu zwrócić pieniędzy, ale tyle właśnie daje czyszczenie porządnie zapchanego dpf. Ja za mojego fiata Stilo 1.9 2006 dałem 3 tys zł i nie widzi mi się nieskuteczne czyszczenie po 600 zł jak i tak po miesiącu się znowu zapcha. Nowy zamiennik dpf, to 1100 zł na Allegro plus robocizna, to prawie połowa wartości auta. Jeśli filtr porządnie nie działa, to nie moja wina, czemu mam za to płacić skoro producent wymyślił lipne rozwiązanie, które nie działa. Ktoś tam pisał, że ma auto za 700 tys, a czyszczenie dpf, to około 40-50 tys zł, które starcza na rok i znowu się zapycha. Nie wszystkie filtry zapychają się tak samo, ale jeśli jest porządnie zapchany i masz jeździć na 1500-3000 tys obrotach co chwile i stwarzać niebezpieczestwo na autostradzie i tym samym narażać siebie, to lepiej to wyciąć. Jeśli ktoś to dobrze zrobi, to nawet nie będzie widać, że jest wycięty i przejdzie każdy przegląd, a nawet jeśli ktoś się zorientuje, to poświęcisz jeden dzień, żeby pojeździć po stacjach diagnostycznych, zaoferujesz 100 zł więcej i na pewno ktoś się zgodzi podbić przegląd, także jak ktoś potrafi kombinować, to nie będzie przepłacać. A z mandatami, to który policjant będzie się kładł na ziemi i zaglądał na spód samochodu. Z wydechu musiało by lecieć na czarno, żeby wgl sprawdzili dpf, ale jeśli silnik jest sprawny, to auto dymić nie będzie, bo mój znajomy też ma wycięty dpf i od roku nic mu się nie dzieje. Z kolei fakt zanieczyszczania środowiska, to tak na logikę, żeby to poważnie zaszkodziło środowisku, to każdy musiał by mieć wycięty dpf, a kilka procent aut bez tego filtra jest niczym w porównaniu z fabrykami chemicznymi. Ja chcę, żeby mi auto normalnie jeździło bez dodatkowych kosztów. Tydzień temu mój dpf przekroczył wszelkie granice, bo jechał przez kilka minut na awaryjnych 10 km/h jak stawał na światłach 30 km od domu, już myślałem, że lawete będę musiał zamawiać, ale po 10 minutach zaczął wyciągać te 60/70 km/h i jakoś dojechałem do domu. Po drodze akurat zaczął się wypalać, ale po kilku chwilach zamiast lecieć dym z wydechu, zaczął lecieć z silnika tak bardzo, nie dość, że na zewnatrz ulatniał się na ponad 2 metry, to nawet nawiewem przedostał mi się do środka auta, tak że całe auto miałem zadymione. Już myślałem, że się silnik zapalił i będę musiał użyć gaśnicy, ale jak zobaczyłem, że nie ma ognia, to się zorientowałem, że się włączyło ekstremalne wypalanie. Gdy byłem kilka km od domu, dpf mi się odepchał, silnik przestał dymić i już tydzień normalnie jeździ po 5,5 tys obrotów. Byłem też dziś u mechanika, żeby mi wycenił wycięcie dpf, ale przy okazji sprawdził go podcinając do kompa i manualnie coś tam przy nim pogrzebał i znalazł roztopiony i przerwany wężyk od czujnika dpf, wymienił go, usunął kontolkę w komputerze, bo auto tylko wolno jeździło jak ta kontrolka się zapaliła, jak gasła to w sekundę obroty zaczęły się zwiększać. Zobaczymy, jak nic mi sie nie będzie dziać, to będę szczęśliwy, a jak znowu się zapcha, to nawet się nie zastanawiam i wycinam dpf. Tyle w temacie czyszczenia i wypalania go. Pozdrawiam
Piotr Marcin
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Posiadam Skode Octavie 2.0 tdi z 2016r Autem pokonałem z DPF od nowości 60 tys/km ze średnim spalaniem liczonym z tankowania 6.7 L na 100/km , głównie są to dojazdy do procy 48 km w jedną stronę. Pojawił się zaraz po skończonej gwarancji czyli 2018r problem z czujnikiem DPF z 950 zł Mechanik zaproponował mi usunięcie DPF oraz wyłączenie zaworu EGR za kwotę 1100 zł i pozbycie się problemu raz na zawsze, zgodziłem się Moje wnioski po przejechaniu kolejnych 70 tyś/km teraz mam prawie 130 tys/km Spalanie spadło na 6 L na 100/km stało się bardziej żywe, Nie dymi Nie padło turbo - fakt słychać lekki gwizd ale działa idealnie Byłem na badaniu technicznym przeglądzie- wszystko było ok. A proszę sobie tylko policzyć ile zaoszczędziłem na paliwie Piotr
Marko truciciel
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A8 d4 4.2 tdi ostatni taki boski DIZEL od audi. Wydłubane dpf, nawiercone katalizatory, by się do nich dostać pół samochodu trzeba rozebrać, i tak co rok (koszt wymiany w serwisie ok 40-50 tys zł) 2 komputery przeprogramowane i wszystko śmiga - moc odrobinę wzrosła do ponad 400 Koni. 4.7s do 100 Auto nawet dymka nie puści przy pełnym bucie, przegląd przechodzi co roku. Stać cię na auto za 700 tys. zostawiaj w serwisie co roku 50, albo bądź mądry. Tylko w Europie walka z Ekologią
Good
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Wycięcie Dpf kosztuje 600 zl , przegląd przejdzie bez problemu, wszystko elegancko zaślepione, ok rozumiem to jest diesel ale w mieście na tym filtrze nie da się jeździć. Ale regenerować filtr co roku , wypalanie czym woda? Bzdety piszecie</p>
Radek
star star star star star_outline
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Przemek dał właściwy komentarz, natomiast artykuł jest kompletnie nieżetelny, serwisy zajmujące się usuwaniem dpf, usuwają go nie tylko fizycznie ale też programowo. Generalnie DPFy to zmora diesli podobnie jak zawory EGR, te pierwsze zapychają się bardzo szybko w warunkach miejskich, natomiast zawór EGR wtłacza nam spaliny do... silnika, dzięki czemu nasz silnik zamiast oleju ma szambo które wcześniej czy później zniszczy silnik
Przemek
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Jest 2020. Ludzie ale wy jesteście głupi. Słuchacie tych głupot że wycięcie dpfa to same problemy itp itd. To sprawa osobista, w niektórych modelach aut w których montowano pierwsze wersje dpf miały problemy zapychamy się itp. Wiec taniej wychodzi usunąć niż potem kupować nowe. A regenerować nie da się w nieskończoność. Jeżeli dpf się zapycha często, a egr nie działa prawidłowo to dużo szybciej padnie nam turbo. Teraz jak usuwają dpf to przeprogramowują sterownik auta i widzi go ze jest np zapełniony na kilka %. Wypalanie wyłącza się programowo itp. wszystko działa i nic się nie psuje. Przy usuwaniu wycina się filtr po fabrycznych spawach a potem tak samo się montuje i każdy przegląd przyjedzie. Diesel nie kopci po wycięciu dpfa, jeżeli silnik jest zdrowy i nie piłowany jak benzyniak. Poczytajcie sb na innych forach.... Moi znajomi usuwali dpf i chwalą sobie, ja tak samo, mam Astre J 2.0cdti.</p>
Olek
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Na teoriach na których zarabiają koncerny Motoryzacyjne i firmy produkujące części jednak niektórzy się znają i wiedzą po co są dpfy. Czysty biznes. Nie bójcie się nic usuwać, pomijam fakt ze silnik jest o co najmniej 50% mniej obciążony nie posiadając Dpf i żywotność jego będzie dużo dłuższa gdy nie będzie nim obciążony . Wystarczy przytoczyć statystyki jakie zanieczyszczenie w skali światowej produkują samochody a jaka cała reszta, w skrócie promil .&nbsp;</p>
Daro
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Koszt DPF do Accord VIII to ok 3300 zł (zamiennik) a czyszczenie wystarcza na długo.&nbsp;</p>
klaudia
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Już w 2019 roku a wycinanie dpf był kary. Nie ma co ryzykować.
Arragorn
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Widzę, sami znawcy :). To pewnie silnik był projektowany pod DPF,a ? A teraz sprawdźcie rok projektu silnika, a potem rok produkcji auta z dpf. Osiem największych tankowców świata opalanych mazutem produkuje tyle samo zanieczyszczeń co cała motoryzacja. A czyszczenie wodą pod ciśnieniem w temp. 700C to pewnie w garażu. Bo ja zawsze myślałem, że woda przechodzi w stan pary powyżej 100C. Tyle w temacie.</p>
Gregor
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Skończcie gadać bzdury że auta bez DPF są dobre dla nas ... Zobaczcie ile spalin leci dopiero od aut bez filtra. Ci co usuwają, to się nie znają. Filtr w aucie musi być.&nbsp;</p>
Tadek Bondek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Dla jasności: Wycina się wkład z DPFa, a obudowę zostawia, wstawiając kawałek rury. Czyli na pierwszy rzut oka, DPF jest w aucie. Potem 100 zł koszt wyprogramowania DPFa z ECU. Tylko po analizie spalin, można stwierdzić, czy DPF jest, czy go nie ma ;)</p>
pdf
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Czytałem komentarz Sebastiana. Kolegoalbo jesteś naiwny . W obydwu sytuacjach nie zwalnia cie to z odpowiedzialności posiadania dpf. Już tłumacze. Nawiny, bo przy zakupie sprawdza się takie rzeczy. A jeśli uwierzyłeś sprzedającemu, którego możesz pozwać o integracje w strukturze budowy samochodu. Lub odwrotnie. Jak zresztą wolisz.</p>
Ddd
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>A jechaliście kiedyś za kimś komu w aucie wypala się dpf?&nbsp; Dpf wypala się przy odpowiedniej prędkości przeważnie zdarza się to na drodze krajowej gdzieś niedaleko miasta. W co trzecim aucie syf z dpfa osiada dookoła drogi niestety. Było by lepiej gdyby zamiast wypalania zastosowali filtry wymienne byle by były tanie. Albo zamiast paliwa z trującymi związkami lać coś ekologicznego wtedy żaden filtr już by nie był potrzebny.Lepiej niech zamkną lub zmodernizują stare cukrownie i elektrownie jeden taki zakład w tydzień truje tak jak milion aut przez rok. A cukier i tak nie zdrowy.</p>
Daniel
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Osobiście mam DPFa u siebie, ale powoli zaczyna nie domagać i nie mam zamiaru go wycinać tylko i wyłącznie czyszczenie wchodzi w grę. Śmieje się z ludzi którzy myślą że po wycięciu DPFu będzie auto działało prawidłowo. Powiedzcie mi w jaki sposób???? To mając DPFa auto działa jak należy... Dopalanie, to zwiększona temperatura dosyć istotnie, turbo pracuje w ekstremalnych warunkach, poszarpywanie, dolewanie ropy do oleju, sprawdzaliście stan oleju po wymianie i przed wymiana? Dziwne wasze myślenie, a bierze ktoś pod uwagę, że jak każdy tak jedzie specjalnie w trasę wypalić to ustrojstwo to jeszcze bardziej dba o środowkiso, bo wypala to ustrojstwo? Fakt, spalacie w tedy dodatkowe paliwo, które raczej nie znika, tylko podczas wypalania razem z syfem wylatuje przez wydech, ale potem jadąc w miasto, już nie szkodzicie środowisku. Jakoś te filtry trzeba później też utylizować. Do tego podniesione spalanie w trybie codziennym z bez dpf. Mam wrażenie że piszą tutaj osoby wgl. nie mające pojęcia o czym mówią. TYLKO czyszczenie!! A Ci co tak podsyłają linki o trujących dieslach, to proponuje też poczytać o tym że benzyna też truje i w cale nie mniej niż ropniak...</p>
Dominik
star star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
taki test
Krzysztof_BB
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p><span>Tak nie wycinajcie a na stacjach w paliwie biokomponenty i nie wiadomo co jeszcze tam kto nasikał. Paliwo premium o złotówkę droższe, a i tak nie ma gwarancji, że czyste. W samochodzie żadnej wskazówki dla kierowcy, że filtr&nbsp;</span><span>jest w fazie wypalania, więc często procedura zostaje przerwana.</span><span>&nbsp;Wtedy właśnie olej zostaje rozrzedzony paliwem, stan wzrasta i awaria gotowa. Auta fabrycznie bez filtrów jeżdżą do dziś i mniej spalają i nie wpadają w tryb awaryjny w trakcie wyprzedzania. Najpierw to trzeba zrobić porządny system i dopiero wymagać czy karać, a nie wcisnąć ludziom bubla i narażać na takie koszty. Zanieczyszczenie to generują palone śmieci w kotłowniach bardziej, a nie auta i łatwo jest udowodnić, że jednak filtry wytwarzają zanieczyszczenia, ale nie aż tak duże. Najlepiej niszczyć posiadaczy aut. To doprowadzi do tego, że już nikt nie sprzeda auta, bo dziś nawet benzynowe zostały obdarzone tym ekologicznym szczęściem.</span></p>
Wróbel234
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Skorzystajcie z usługi regeneracji dpf - porządna firma i nie naciągają - polecam tą firmę.</p>
Ja cie kręce
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Przecież już dawno temu udowodniono ze dpf to świetna sprawa, planeta tylko na tym zyskuje. Na tvn turbo był pokazany test spalin z diesla skody octavi z dpf i wyszło większe zanieczyszczenie bez dpf! Bez dpf auto się psuje i finalnie nadaje sie na złom lepiej wczas wyczyścić filtr z sadzy i popiołu, niż narazić się na straty! Porządny artykuł a nie żadna propaganda KURCZE!</p>
Gregory
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ostatnio słyszałem o czymś takim jak wyłączenie filtra DPF... Czy to w ogóle możliwe? Jak wyeliminować dymienie po wycięciu DPF?
Bart
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Ten cały "artykuł" to skarbnica wiedzy! Ma na celu odstraszenie ludzi potencjalnymi konsekwencjami po usunięciu DPFa i bardzo dobrze. Brak DPF niszczy silnik i tyle w temacie, jego usuwanie jest to wymysł kogoś kto nie ma wyobraźni. Chcesz mieć problem, kup samochód bez dpf-u, albo usuń sam. Usunięcie filtra + przeprogramowanie sterownika daje to, że auto tylko dymi i strach na ulicę wyjechać. Mam Mazde 6 i wycięty został DPF i wgrany program, jaki rezultat? Emisja spalin była wyższa na badaniu technicznym niż z&nbsp; filtrem i nikt nie chciał mi podbić przeglądu. Zacznijcie myśleć i nie usuwajcie DPF, a jeśli nie to kupujcie benzyniaki.</p>
Alek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Karolito i tak jest bardzo często, że najpierw usuwają dpf, a potem płacz i błaganie o pomoc.
Karolito7
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Pracuje w warsztacie, trafił mi się taki co usunął sobie gdzieś i po dwóch tygodniach wrócił i prosił żeby mu ktoś na nowo wsadził tego dpf-a.
nie
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
nieprawda, że ni wzrasta moc, wzrasta, ale na chwilę, a po kilkuset km robi papa
York
star star star star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Rozumiem regeneracja, ale ja już w swoim VW czyściłem profesjonalnie DPF na maszynie, koszt z montażem i demontazem 700 zł. Po miesiącu to samo-zapchany. Kolejne czyszczenie, kolejny miesiąc i znów to samo!!! Decyzja, zakup nowego zamiennika, koszt 700 zł plus czujnik ciśnienia 120 zł plus, czujnik temperatury spalin 160 zł. Niecały miesiąc jazdy komunikat DPF!!! Ręce opadają, a znalezienie przyczyny zapychania to droga długa i kosztowna. Usunięcie to najlepsze wyjście z możliwych.
Miki
star star star star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Opel insygnia 2.0cdti Jak wytne dpf to bede spelnial norme spalin? A do przeglondu to nawet nie sprawdzajac jaki jest emisiaj spalin
Zbyszek
star star star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Na chwilę obecną żadnych kar za usunięcie filtra DPF polski ustawodawca nie przewiduję. Spaliny muszą spełniać pewne normy... to tyle. Jeśli chodzi o skutki wycięcia filtra to występują one wyłącznie w przypadku metody chałupniczej. Jeśli wyłączymy DPF programowo, ww skutki nie występują. Natomiast wszystkie opisane w materiale przypadłości, z zatarciem silnika wlacznie, pojawia się w aucie eksploatowanym wyłącznie w mieście. Aby to ustrojstwo mogło normalnie działać auto musi osiągać zadaną temperaturę oraz obroty silnika. Bądźmy szczerzy ... w mieście nie realne. Do tego brak świadomości użytkowników co do procedury i momentu wypalania jest gwoździem do trumny aut wyposażonych w ten filtr... Od trzech lat męczę się z tym ,,cudem technologii,, i chociaż robię wyłącznie trasy a silnik w moim aucie jest w stanie nienagannym to często zdarza mi się obserwować wymienione w artykule objawy. Patent jest delikatnie mówiąc niedopracowany żeby nie powiedzieć , że psuje auta.
Zbyszek
star star star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Na chwilę obecną żadnych kar za usunięcie filtra DPF polski ustawodawca nie przewiduję. Spaliny muszą spełniać pewne normy... to tyle. Jeśli chodzi o skutki wycięcia filtra to występują one wyłącznie w przypadku metody chałupniczej. Jeśli wyłączymy DPF programowo, ww skutki nie występują. Natomiast wszystkie opisane w materiale przypadłości, z zatarciem silnika wlacznie, pojawia się w aucie eksploatowanym wyłącznie w mieście. Aby to ustrojstwo mogło normalnie działać auto musi osiągać zadaną temperaturę oraz obroty silnika. Bądźmy szczerzy ... w mieście nie realne. Do tego brak świadomości użytkowników co do procedury i momentu wypalania jest gwoździem do trumny aut wyposażonych w ten filtr... Od trzech lat męczę się z tym ,,cudem technologii,, i chociaż robię wyłącznie trasy a silnik w moim aucie jest w stanie nienagannym to często zdarza mi się obserwować wymienione w artykule objawy. Patent jest delikatnie mówiąc niedopracowany żeby nie powiedzieć , że psuje auta.
Bbbb
star star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Poproszę o fakty. Czy jest ktoś komu faktycznie zabrali dowód rejestracyjny i wlepili mandat? Jak dobrej pory wszyscy piszą : a słyszałem że. .. itd. POPROSZĘ O FAKTY.
Rafcio
star star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ekologia czy ekonomia ? Każdy ma wybór... Ale regeneracja czy czyszczenie pomagają na chwilę...użytkowanie auta w miesiące wykańcza filtr i zabija silnik taka jest prawda.
amator
star star star star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Panie i Panowie bardzo dużym problemem po wycięciu DPF i wgraniu nowych "sterowników", są niewidoczne błędy z poziomu konsoli auta i komputera. Czasami auto zaczyna wariować, a komputer nie widzi żadnych błędów i mamy problem.
Bronek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że ktoś pisze o usuwaniu filtrów i uświadamia ludzi, że jest to złe.
Obrońca-filtra
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Karać karać i jeszcze raz karać. Za usuwanie filtrów karać podwójnie!
rafałłł
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Za duże ryzyko z tym usuwaniem dpfa jest...
Filtry DPF FAP
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Kolega54 Cześć Kolego! Dzięki za odwiedzenie naszej strony. Znany jest problem z filtrami FAP w silnikach 1.6HDi, zwłaszcza w tej mocniejszej wersji. Musisz sobie odpowiedzieć, czy problem zapchanego filtra leży po stronie filtra i przejechanych dziesiątków tysięcy kilometrów, czy jednak przyczyną zapchania się filtra FAP w twoim Francuzie jest usterka gdzie indziej, na przykład w silniku. Filtry mają to do siebie, że wypełniają się sadzą, a w przypadku Twojego mokrego filtra również pozostałościami po dotryskiwanej do zbiornika paliwa cerynie - podstawowym aktywnym związku płynu Eloyss, który wspomaga pracę Twojego FAPa. Z rzeczy, które możemy Ci doradzić: 1. Jeśli zapchany filtr wypełniony jest głównie sadzą, to możesz spróbować dopalić ją podczas miłej przejażdżki po autostradzie. Sterownik w czasie takiej jazdy na podstawie danych z czujnika różnicowego rozpocznie proces wypalania pasywnego, wtryskiwacze zaczną wykonywać w suwie wydechu tłoka dodatkowy wtrysk paliwa zwany dotryskiem, który nie będzie się spalać w komorze w silniku, tylko rozgrzeje Twoj FAP do ponad 400 stopni Celsjusza, autko zostawi za sobą czarną chmurę, ale filtr będzie czysty. 2. Jeśli filtr zapchany jest popiołem to absolutnie nie wykonuj punktu 1. Słaby przepływ spalin sprawi, że dotryśnięte paliwo może nie spalić się, a spłynąć po licu tłoka i rozrzedzić olej smarny a co za tym idzie spowodować ryzyko uszkodzenia wielu zespołów i części w samochodzie. Jeśli dopalanie sadzy pomaga jedynie na chwilę, to możliwe że: 1. Ceryna zapchała filtr na tyle, że nawet znikome ilości odfiltrowanych cząstek stałych zapychają go aż do utraty funkcjonalności. 2. Uszkodzenie innego elementu samochodu powoduje powstawanie nadmiernych ilości sadzy, a przez to zapychanie się filtra. O punkcie drugim wspominamy nie bez powodu, ponieważ silniki 1.6HDi w mocniejszej wersji dostały jedynie nowe mapy do sterownika, a nie zmieniono im żadnych podzespołów i nie wyrabia olejowanie (smarowanie) turbosprężarki. Jest to bardzo popularny problem, a jak wiadomo w nowoczesnych dieslach, zgranie wszystkich podzespołów jest nie tyle wskazane, co niezbędne do właściwej pracy samochodu. Skontaktuj się z nami, a jeden z naszych specjalistów wyjaśni dokładnie co może być przyczyną problemu i jak mu zaradzić. Aha, i oczywiście na filtr gwarancji nie dają tylko amatorzy i garażowe warsztaty. Profesjonalne pracownie, takie jak te, które zrzesza nasza strona mają obowiązek wydawania dwuletniej gwarancji na proces regeneracji filtra, ponieważ właściwie zregenerowany filtr cząstek stałych POSIADA WŁAŚCIWOŚCI NOWEGO! Nie ma możliwości więc, aby nie obejmowała go gwarancja jak na nowy DPF/FAP. Zadzwoń, a wyjaśnimy wszystko szczegółowo i podpowiemy co robić. Zadowolenie Klienta jest dla nas najważniejsze. Pozdrawiamy Zespół Filtry DPF FAP
Tupcio
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@mariuszek Odpowiedz mi po co? Skoro takie usuwanie to wcale nie małe koszty?
mariuszek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zamiast dpfa to można emulator wstawić, żeby się nie zorientowali podczas przeglądu, że usunięty jest filtr dpf tak???
Przemko77
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Usuwać dpfa to najgorsza z możliwych opcji, bo można mandat zarobić, z doświadczenia radzę nie usuwać filtrów.
Olioli
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
jak się usunie, to potem naprawy już w tysiącach się płaci.. wiem sam po sobie. Nie polecam usuwać panie i panowie.
Kolega54
star star star star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Stoję przed problemem wycięcia, wymiany, regeneracji. Francuz 1.6hdi. Wycięcie 700 zł wszystko, sterowniki, itd. Wymiana 3000 nowy filtr, pojemnik na płyn oraz robota. Regeneracja plus demontaż i montaż, napełnienie pojemnika płynem 1500 zł. Przy regeneracji nie dają żadnej gwarancji że za 10tys znów nie zapacha czy coś.
Arti
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No po coś tego DPF-a montolwali w tych dieslach, więc nie rozumiem skąd pomysł, żeby go usuwać.
zibi
star star star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Powiem tak są silniki które mają DPF i takie same które nie maja fabrycznie tego badziewia, to jest wymysł producentów, którzy na tym zarabiają i powyższe wypowiedzi są laików, lub lobbystów, wycięty DPF w dzisiejszych samochodach pokaże bardzo dobre spaliny, problem jest w starych samochodach. Uwierzcie. Pozdrawiam. Proszę o komentarze i dyskusje.</p>
bolek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Skutki usunięcia filtra dpf są zbyt drastyczne, nie ryzykowałbym ;/
SzymonJ
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@helek dokładnie drogi kolego, bez usuniętego dpfa lub fapa nie trzeba się martwić o mandat :)
Nobuś
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam! A w Waszym warsztacie się tylko regeneruje filtry czy usuwa również?
Olkusek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja się zawsze boję mandatów, więc nie będę wycinał dpfów, bo podobno aż 500 zł można zapłacić.
Karlos
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jaka będzie najwyższa kara za brak dpfa? Bo nie wiem czy jest sens się obawiać wycinania dpf???
Igus
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja to się chyba odważę i usunę filtr dpf, bo już nie mogę znieść ciągle świecącej się kontrolki DPF;/
oszczędny
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Koszty usunięcia dpf jest taki drogi! Jak Wam nie szkoda kasy na wycinanie dpf??
milusiński
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak samemu usunąć dpf? Opisze mi ktoś jak to zrobić, krok po kroku? :)
Adam z Mielca
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Widzę, że jest tu sporo osób, które usunęły swojego dpfa, też mam zamiar wyciąć mojego dpfa i chciałbym się poradzić gdzie w Mielcu mógłbym tego dokonać i za ile?
Jarosław
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Gdzie usuwaliście swojego dpfa? Polećcie jakiegoś mechanika, który by mi to dobrze zrobił, jestem z Kielc jak coś.
cecylia
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciekawa jestem co by mi się bardziej opłacało, czy wyciąć dpfa czy jednak zregenerować? :D
olku
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Za drogie to usuwanie tych filtrów dpf i fap, wolę jednak naprawiać jak coś...
milik
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak chcecie płacić po 500 zł mandaty to usuwajcie dpfy!
Zimny
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Robcio z tego co słyszałem to 500 zł kosztuje mandat za brak dpf.
Rafcio
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Weźcie nie usuwajcie dpfów i fapów ... jak zauważą, że wasze auto nie posiada filtra, ma obowiązek nie podpisać badania technicznego.
dymitr
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Myślicie, że poprzez wycięcie dpf pozbędziecie się problemów??? Jesteście w ogromnym błędzie moi drodzy.
Tatoo
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapamiętajcie koledzy - samochód, który ma wycięty filtr dpf, nie spełnia warunków homologacji, odnoszących się do normy emisji spalin. I zgodnie z prawem, taki pojazd powinien zostać wycofany z ruchu.
Mareczek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@tygrysek sprzedaj komu innemu, niech się ktoś inny męczy z dpfem :P
Wojti
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Pindzia a bo może nie każdego stać na regenerację dpf?? Helllo
Krzyś
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aż 250 zł ten emulator kosztuje? To rzeczywiście bez sensu to usuwanie filtra jest, bo jeszcze doliczyć koszt samego usunięcia...olaboga to za drogo to wyjdzie!
Smerek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Fabianek zregenerować dpf mówisz i spokój??? A co jak za 500 km znów mi wywali kontrolkę dpf, mam już tego dość !!!
Szypki i Fściekły
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@DPF innym - niebiescy mi stukneli dowód bo nie widzieli moich tablic tak waliło z rury na czarno xDDD
elo
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam! Jeżdżę audi a6 planuję sobie sam przeprowadzić wycięcie filtra dpf, i mam prośbę, aby mi ktoś dokłąadnie krok po kroku opisał jak przebiega procedura usunięcia filtra...Wielkie dzięki:)
Jacko
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Hejo wszystkim! A ja mam takie pytanie, bo rozmyślam opcję usunięcia dpf i się zastanawiam czy wycięcie dpfa nie wpłynie jakoś źle na silnik, nie spadną osiągi czy coś?
adgar72
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jest ktoś tutaj na forum, kto usunąłby mi dpfa?
Maciek z Gdyni
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Hiacynt też się nad tym zastanawiam, po co usuwają te dpfy.
DPF
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Szypki i Fściekły za ile usunąłeś dpfa? ps. ciekaw jestem w takim razie jakim autem jeździsz? :d
kleszcz
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
To już lepiej zregenerować niż tyle kasy na usunięcie wydać :D
Filtry DPF FAP
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>@Grzesiek</p> <p>Cześć Grzesiek. <br />Dzięki za odwiedzenie naszej strony internetowej.<br />1100 złotych za czyszczenie to bardzo dużo w porównaniu do cen jakie oferują mechanicy na naszym portalu. Średnia cena czyszczenia filtrów cząstek stałych nie przekracza 500 złotych. Usuwanie DPF nie tylko jest nielegalne od września 2017, ale również może doprowadzić do niebezpiecznych zmian w charakterze pracy silnika. Warto tu również wspomnieć, że deklarowana przez producentów żywotność filtra, około 200 -250 tysięcy kilometrów odnosi się do samochodów z poprawnie działającymi silnikami. Jeśli problem który opisuje pojawił się wcześniej niż po, powiedzmy 150 tysiącach kilometrów, oznacza to, że coś nie tak jest z Twoim silnikiem. Filtry DPF mechanicznie oczyszczają spaliny z sadzy na której zbudowane są cząstki stałe, natomiast wzrost zadymienia, zwłaszcza w nowoczesnych dieslach sygnalizuje, że bezsprzecznie są tam jakieś usterki. Sprawdź, jak ma się Twój układ zasilania silnika (zgaduję, że to Common Rail), bo na wtryskiwaczach mogło dojść do jakichś nieszczelności, których usunięcie to w zasadzie grosze w porównaniu z naprawą wtryskiwaczy. Sprawdź również układ doładowania i recyrkulacji spalin. Są to sprzężone z silnikiem układy, których poprawne funkcjonowanie niezbędne jest do właściwej pracy silnika. Na koniec, jeśli wspomniane elementy są bez zarzutu, porównaj wyniki badań DPF przed i po czyszczeniu - jeśli różnica w przepływie powietrza i danych z czujnika różnicowego ciśnienia nie jest zbyt duża, być może filtr nie był poprawnie wyczyszczony. Warto nadmienić, że technologia, która pozwala na usunięcie zgromadzonego w filtrze popiołu (nie sadzy, tylko popiołu powstającego w procesie dopalania sadzy z filtra) dostępna jest dopiero od niedawna. Jest to technologia wodno-chemiczna i jedynie ona pozwala pozbyć się nagromadzonych zanieczyszczeń, a myjki ultradźwiękowe i wypalanie w piecach nie tylko jest nieskuteczne, czy niebezpieczne dla filtrów, ale niemożliwe jest do zweryfikowania z jaką skutecznością przeprowadzono usługę - nie dokonuje się pomiarów przed, w trakcie, ani po przeprowadzaniu usługi. Mam nadzieję, że choć delikatnie nakreśliłem Ci jak możesz poradzić sobie z problemem. W razie jakichkolwiek pytać, zadzwoń do nas, a nasi konsultanci z pewnością doskonale doradzą Ci, jak poradzić sobie z kapryśnym DPF-em oraz umówią wizytę lub regenerację u najlepszego mechanika.</p> <p>Serdecznie pozdrawiamy, <br />Zespół filtry DPF FAP</p>
Grzesiek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Piszecie że by nie usuwać DPF bo tyle kosztuje co czyszczenie. Tylko że ja oddałem do czyszczenia zapłaciłem 1100zł. miałem 3 miesiące spokój i znowu to samo. Raz w tygodniu zaświeca się i muszę przejechać 20km I za tydzień z nowu to samo. Chyba go w końcu usunę.
gwiazdeczka
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja też mam benzynkę i jestem bardzo zadowolona :))
jadod
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
To jaki w końcu jest koszt usunięcia DPF?
jestem ciekaw
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ale jak będę miał emulator zamontowany to wtedy się chyba nie zczają, że nie mam dpfa i podbiją przegląd nie??
karolekkk
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja też tylko benzynkę uznaje :)
do józek sałata
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
nie bądź taki do przodu, w benzynach geniusze motoryzacji również chcą dpf zamontować
Panoramix
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
jak dla mnie to aso powinno wprowadzić coś takiego, że jak ktoś regularnie serwisuje auto itp to czyszczenia dpf powinien dostawać w gratisie
Kali
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Powinni karać nie tylko posiadaczy aut z wyciętym dpf, ale i tych co tego całego wycinania dokonują!
Józek_Sałatka
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie ma jak auto z benzynką, w dieslach jakieś dpfy, fapy, cudawianki
cigam
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A kto to sprawdzi, że nie mam dpfa, zostawiam samą puche, od spodu wszystko cacy.
Igorek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Męsssski o tak, w końcu się ktoś mądrze odezwał na temat usuwania dpf!!!
Karo
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Co Wam mandaty przeszkadzają, usuwać porządne filtry Wam nie przeszkadza, płacić za wycięcie nie szkoda, ale mandatów się boją!!!
Ireneusz
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Usunięty DPF = usunięty dowód rejestracyjny
Wikluś
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie mogę z Was, najpierw usuwacie dpfy, chociaż są one tak bardzo potrzebne a później wielkie halo, że mandat, ze kara...
Grucha
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Pytacie o cenę usuwania dpf, a ja się Was zapytam - Po co Wam to usuwać???
dieselbmw
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A że tak spytam, siedziba waszej firmy w Stalowej Woli jest? Bo ja z świętokrzyskiego jestem to bym blisko miał do Was :)
Izydor
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie dość, ze mandat dają to jeszcze nie podbijają przeglądu...Kurde co jeszcze wymyślą za brak dpf???
Maciusiek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A jaki jest dokładny koszt za usunięcie dpf?
olko
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Za drogo chcą za usuwanie dpf... ja jednak nie będę usuwał...
Magic
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Mam do Was pytanko podobno tak, wycięcie a zregenerowanie dpfa to podobny koszt.
demotek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Męsssski ooo zgadadzam się w stu procentach, kategorycznie stop usuwaniu dpf !!! :)
Tristan
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mądre słowa: Usunięcie DPF-a nie spowoduje wzrostu mocy auta. Więc nasuwa się pytanie: Po co usuwać??
Matematyka
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli chcesz usunąć DPF to nie będzie to 2 stówki za wycięcie, nie łudź się. Sam emulator DPF to 300 złotych. Do tego przeprogramowanie sterownika. Do tego wspawanie przepustnicy. Do tego w końcu usunięcie DPF. Sprawdzałem to liczyli sobie, ktokolwiek to robił, minimum 1000 złotych za usługę i to :bez zmiany map" czyli w domyśle "i tak wrócisz za tydzień". A czyszczenie DPF do stanu fabrycznego to 500 złotych. Chyba nie ma się co zastanawiać - drugie życie filtra za 15 - 20% ceny? Panie ja to biorę.
logiczniemyślący
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Emill dobrze godosz Panie, z dpf jazda na legalu a tak to bój się o mandacik, bez sensu
lizusek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Ferdek jakie tam kary dowalają za brak dpf>? Ciekaw jestem :P
ERazm2344
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Karać i jeszcze raz karać. Nie wolno usuwać filtrów, a tym geniuszom co usuwają, to najepiej auto zabrać!

Popularne wpisy

8 lutego 2022

Czy słychać wypalanie DPF?

Wypalanie sadzy z filtra cząstek stałych może nie jest słyszalne, ale na pewno zauważalne. Ciężko byłoby nie zauważyć chwilowego wzrostu spalania, kontrolki na desce rozdzielczej, problemów z przyspieszaniem i tak dalej… Wiedząc, że filtr cząstek stałych DPF / FAP wszedł w stan samoregeneracji, nie wolno jej przerywać tylko pozwolić jej skutecznie się zakończyć ...

14 października 2021

Jak wypalić DPF samemu?

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF może wykonać podczas jazdy, zwiększając obroty (do 3,5 tysięcy obr. na minutę) i prędkość bez ingerencji w zmianę biegów w tym czasie i jechać w taki sposób przez kilkanaście minut. ...