Usunięcie DPF z samochodu się nie opłaca! Zalety wynikające z obecności filtra DPF w pojeździe

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji filtrów DPF

 W tym artykule zgromadziliśmy informacje, które rozwieją wątpliwości użytkowników pojazdów z silnikiem Diesla na temat tego, czy warto usuwać filtr DPF z samochodu. Zgodnie z tym, co ujęliśmy w tytule, postaramy się udowodnić, że wycięcie DPF jest nieopłacalne, a wręcz pod wieloma względami niedozwolone, a także wymienimy kluczowe zalety posiadania tego rodzaju filtra w samochodzie.

 

 

DPF – czy jest niezbędny? Podstawowe funkcje filtra

Filtr cząstek stałych znany w świecie motoryzacyjnym pod skrótem DPF to element pojazdu, który budzi wiele sporów i kontrowersji. Wiele osób decyduje się na wycięcie DPF, ponieważ obawiają się możliwości ponoszenia wysokich kosztów wymiany filtra, który wskutek eksploatacji uległ zapchaniu. Pragniemy jednak zwrócić Twoją uwagę na kilka aspektów z różnych dziedzin – prawa, ekologii, a nawet w pewnym sensie ekonomii, które przemawiają za tym, że filtr cząstek stałych powinien jednak pozostać na swoim miejscu, a poprawne użytkowanie samochodu z filtrem DPF uchroni Cię od wysokich kosztów związanych z wymianą filtra cząstek stałych. Aby w pełni zrozumieć znaczenie filtra DPF w pojeździe, należy znać jego funkcje. Najprościej mówiąc, zadaniem filtrów cząstek stałych jest zatrzymanie zanieczyszczeń powstających podczas spalania oleju napędowego. Zadania, jakie spełnia DPF, wynikają ze specyfiki jego budowy. Filtr cząstek stałych charakteryzuje się ogromną powierzchnią właściwą, dzięki czemu w stosunkowo małym elemencie możliwe jest zamieszczenie wielu warstw gęstych siateczek i kanalików o niezwykle małych średnicach. Filtrowanie spalin produkowanych przez pojazd jest możliwe dzięki temu, że średnica elementów szkodliwych w filtracie jest większa od średnicy wspomnianych kanalików. Co ważne, w filtrze DPF mechaniczne zatrzymywanie cząsteczek substancji szkodliwych dla atmosfery jest wspomagane reaktywnością zamieszczonych w filtrze cząsteczek metali szlachetnych (złota, platyny), tlenku glinu oraz ceryny, nazywanej fachowo tlenkiem ceru. Kombinacja tych substancji oraz działania węglika krzemu we wkładzie ceramicznym filtra sprawia, że filtr cząstek stałych posiada zdolności katalityczne, natomiast tlenek ceru wpływa także na obniżenie temperatury potrzebnej do procesu wypalania sadzy.

 

Filtr nie spełniał swoich funkcji więc został wymontowany w celu czyszczenia w pracowni

Skutki braku filtra cząstek stałych

Nietrudno wyobrazić sobie, że samochód pozbawiony filtra cząstek stałych po prostu dymi, wydzielając do atmosfery wszystkie szkodliwe elementy, takie jak sadza, aromatyczne węglowodory pierścieniowe czy tlenki wielu metali. Często kolejnym filtrem, przez które przechodzą owe substancje unoszące się już w powietrzu, jest dopiero nasz nos oraz pozostałe narządy układu oddechowego. Wysoki poziom zanieczyszczania środowiska naturalnego był jednym z głównych powodów, dla których podejmowano kolejne debaty i nakazano wręcz, by filtr cząstek stałych DPF był obecny w każdym samochodzie z silnikiem wysokoprężnym Diesla. Również opowiadamy się za opinią, że nie warto wdychać cząsteczek, które wydobywają się z rur wydechowych samochodów z wyciętymi filtrami. Koszty związane z regeneracją filtra cząstek stałych to często o wiele mniejsze stawki niż zapłata za badania, konsultacje u specjalistów bądź naprawy przedwcześnie zużytego silnika, który został pozbawiony istotnego elementu, jakim jest filtr DPF.

Skutki braku filtra cząstek stałych

Bohater wśród filtrów – zalety DPF

Posiadanie filtra cząstek stałych niesie za sobą wiele korzyści. Po pierwsze, dbamy o swoje zdrowie, chroniąc czystość powietrza. Po drugie, jazda bez filtra DPF to łamanie prawa, co wiązać się może z konsekwencjami finansowymi. Po trzecie, silnik wspomagany pracą filtra cząstek stałych DPF działa optymalnie, a jego praca nie jest zaburzona przez mylne informacje z czujników, które po usunięciu DPF nie pełnią swoich funkcji. Po czwarte, samochód z filtrem cząstek stałych to doskonały pretekst, żeby od czasu do czasu wybrać się na dłuższą przejażdżkę z wyższą niż zwykle prędkością, a także wypracować równy, harmonijny wręcz styl jazdy.

Silniki wysokoprężne traktują DPF jako stały, nienaruszalny element i nawet po jego lekkomyślnym usunięciu odczytują informacje ze sterowników, komendy te jednak są mylne i sprawia to, że silnik, wtryskiwacze oraz układ recyrkulacji spalin znany jako EGR. Od mylnych informacji szaleje system sterowania silnikiem, stając się z biegiem czasu systemem coraz bardziej awaryjnym. Jeśli w samochodzie znajduje się filtr DPF, problemy te są nieznane właścicielom samochodów z silnikami Diesla.

Na temat tego, że filtr cząstek stałych oczyszcza spaliny z substancji rakotwórczych, mówiono i pisano już wiele razy, lecz jest to kwestia na tyle istotna, że warto ją wielokrotnie powtarzać. Pozostawienie DPF na swoim miejscu oznacza po prostu ograniczenie wydzielania sadzy, tlenków metali oraz innych substancji, które nigdy nie powinny docierać do naszych płuc. Skutecznie działający filtr cząstek stałych zatrzymuje szkodliwe zanieczyszczenia z jednego pojazdu, warto jednak spojrzeć na ten problem globalnie i wyobrazić sobie, że sadze oraz pozostałe substancje są zatrzymywane w milionach samochodów z silnikami wysokoprężnymi użytkowanych na co dzień na całym świecie.

Co z kwestiami prawnymi? Obecnie niemożliwe jest zakończenie przeglądu technicznego z wynikiem pozytywnym bez filtra DPF, gdyż pracownicy stacji diagnostycznych muszą stosować się do odgórnych zaleceń. Co więcej, funkcjonariusze Policji są także wyposażeni w mierniki spalin, a po wykryciu nieprzefiltrowanych zanieczyszczeń mogą zatrzymać dowód rejestracyjny oraz ukarać kierowcę mandatem w maksymalnej wysokości 500 zł. Mimo tego, że wycięcie filtra DPF jest tanie jako sama usługa, na dłuższą metę to zabieg całkowicie nieopłacalny. Wiąże się z ponoszeniem kosztów naprawy uszkodzonego silnika bądź konieczności wstawiania zamienników, ryzykiem otrzymania sankcji finansowych czy koniecznością finansowania opieki medycznej teraz bądź w przyszłości. Filtr DPF, często uważany za zbędny balast w samochodzie, może Cię po prostu od tego uchronić.

Filtr DPF to jeden z najważniejszych filtrów w samochodzie - tu wymontowany do regeneracji

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Obecność filtra DPF w samochodzie ma kilka zalet, które mogą przeważyć nad ewentualnymi negatywnymi skutkami jego zapchania: Ochrona środowiska: Filtr DPF skutecznie redukuje emisję szkodliwych substancji, takich jak tlenki azotu i cząstki stałe, co przyczynia się do poprawy jakości powietrza. Oszczędność paliwa: Filtr DPF pomaga zwiększyć efektywność silnika, co pozytywnie wpływa na zużycie paliwa. Poprawa wydajności silnika: Filtr DPF pomaga utrzymać silnik w czystszej kondycji, co przyczynia się do jego lepszej wydajności i dłuższej żywotności. Zgodność z przepisami: Obecność filtra DPF w pojeździe jest wymagana przez przepisy dotyczące emisji spalin w wielu krajach i regionach, co oznacza, że pojazd bez filtra DPF nie będzie mógł być legalnie użytkowany na drogach publicznych.
Olaf
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Usuwanie dpf to głupota. O ile więcej byłoby zanieczyszczeń, jakby w autach tego nie było?
Kamilel
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kropeczka, poczytaj więcej artykułów na tej stronie i wstępnie będziesz mogła skojarzyć, czy jest ok
Kropeczka
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli opłaca się zadbać o autko Sama musze zapytać mechanika czy u mnie z filtrem wszystko gra, bo się na tym nie znam ani troche
elegancko
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie był usunięty DPF, założenie nowego mnie sporo wyniosło, ale czuje jakby to było inne auto, świetnie jeździ, a sama praca silnika to klasa sama w sobie
Karol234
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zauważyłem, że coraz częściej ludzie mówią o złodziejach filtrów DPF. Podobo w nocy wycinają co trzeba i potem jakieś te metale slachetne pozyskują z tego tak?

Popularne wpisy

29 stycznia 2021

Filtr cząstek stałych - wypalanie

1. Po co wypala się filtr cząstek stałych? Dla podzespołu, którym jest filtr cząstek stałych - wypalanie jest naturalnym procesem potrzebnym do prawidłowego jego funkcjonowania. Dlatego użytkując samochód z silnikiem wysokoprężnym w mieście, warto pamiętać, co ile km wypala się DPF, a najczęściej je ...