Subpage photo

Uszkodzony katalizator – Jak wpływa na pracę silnika?

Oceń: / Aktualna ocena: 4.50

Uszkodzony katalizator niekorzystnie wpływa na pracę jednostki napędowej, ale również na komfort jazdy. Jego uszkodzenie czy awaria mogą spowodować wystąpienie szeregu usterek np. silnika, a nawet całkowite unieruchomienie pojazdu i przejścia w tryb awaryjny pracy. Zapchany katalizator negatywnie wpływa na działanie komputera pokładowego, wysyłając mu sprzeczne sygnały oraz na monitoring stanu spalin. Czy katalizator ma wpływ na moc silnika? Uszkodzony reaktor katalityczny może mieć wpływ na moc silnika, a także na obniżenie dynamiki samochodu, co może stwarzać zagrożenie podczas aktywnej jazdy.
Zdecydowanie nie powinno się zwlekać z wizytą u fachowca, jeśli zaobserwowaliśmy najmniejszy, niepokojący nas sygnał wskazujący na uszkodzenie katalizatora. Wczesne rozpoznanie usterki jest w stanie ochronić nas przed pojawieniem się szeregu następnych awarii, co wiąże się także z generowaniem większych kosztów.

Auto w serwisie
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis regeneracji katalizatorów
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Jak rozpoznać, że katalizator jest uszkodzony?

Typowymi oznakami wskazującymi na uszkodzenie katalizatora są:

• sygnalizacja kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej auta,
• problem z osiągami silnika,
• dające się odczuć nierównomierne obroty,
• znaczący wzrost ilości spalanego przez auto paliwa,
• emitowanie specyficznego hałasu podczas jazdy.

Objawy mogące wskazywać na uszkodzonego katalizator w dieslu, jak też i benzynie są niemal identyczne. Kiedy zaobserwujemy którykolwiek niepokojący nas objaw, wskazana jest niezwłoczna wizyta w warsztacie samochodowym, gdzie specjaliści zdiagnozują problem dotyczący katalizatora i podejmą odpowiednie kroki, by przywrócić jego sprawności.

Jak sprawdzić stan katalizatora w aucie?

Kamera endoskopowa

Aby sprawdzić stan katalizatora, najodpowiedniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z wizyty w profesjonalnym serwisie, gdzie fachowcy zdiagnozują jego stan, poprzez podłączenie auta do komputera diagnostycznego lub przez jego demontaż, i sprawdzenie stanu za pomocą kamerki endoskopowej. Samodzielna diagnostyka jest dość problematyczna, chociażby z uwagi na lokalizację elementu w układnie wydechowym. Wystąpienie którejkolwiek z wymienionych wyżej oznak powinno skłonić nas do skorzystania niezwłocznie z wizyty w warsztacie samochodowym. Szybka reakcja jest w stanie uchronić nas przed podniesieniem wysokich kosztów związanych z naprawą, czy wymianą reaktora katalitycznego na nowy.

Kiedy katalizator jest do wymiany?

Katalizator należy wymienić w momencie, w którym przestaje spełniać swoją prawidłową funkcję, jaką jest redukcja szkodliwych substancji emitowanych podczas jazdy i nie nadaje się już do przeprowadzenia regeneracji. Reaktor katalityczny jest do wymiany, gdy dojdzie do jego usterki bądź uszkodzenia i niemożliwe jest jego naprawa. Jednym z pierwszych sygnałów uszkodzenia katalizatora jest zapalenie się kontrolki ,,check engine” na desce rozdzielczej pojazdu. Może pojawić się też spadek mocy auta oraz drgania pojazdu wywołane niewłaściwą pracą silnika. Po zaobserwowaniu niepokojących objawów powinniśmy zgłosić się do serwisu samochodowego, gdzie szybko i fachowo zostanie zdiagnozowany stan naszego katalizatora oraz będziemy mogli zasięgnąć porady specjalisty przy ewentualnym wyborze nowego elementu.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.