Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
- Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
- Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
- Wydruk protokołu z parametrami przepustowości
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
- Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
- Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
- Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem
Uszkodzenie katalizatora jest to bardzo często spotykany problem, podobnie jak z filtrem cząstek stałych. Nadmierne zanieczyszczenia znajdujące się w katalizatorze mogą doprowadzić właśnie do awarii. Katalizator jest to rodzaj ceramicznej / metalowej gąbki, przez którą przemieszczają się spaliny i co najistotniejsze – jest on przystosowany do pracy w bardzo wysokiej temperaturze (od 500 do 800 stopni C).
Zapchany katalizator 1.9 TDI i objawy sugerujące jego awarię, to między innymi:
• niemożność odpalenia silnika w samochodzie;
• jednostka napędowa wyłącza się tuż po uruchomieniu pojazdu oraz utrata mocy;
• przeszkadzający zapach spalin, który unosi się po uruchomieniu auta;
• jeśli sytuacja jest już poważna, może wyświetlić się kontrolka check engine.
Dodatkowo, jeśli odczujesz podejrzany uszkodzonego katalizatora dźwięk, także powinieneś się zaniepokoić i czym prędzej umówić się na konsultację w serwisie samochodowym.
Nie zignoruj występujących objawów, bo bardzo szybko zapchany katalizator może uszkodzić silnik, a jego remont będzie wymagał dużo pracy i wygeneruje ogromne koszty.
1. Jakie są przyczyny zapchania katalizatora?
• użytkownicy tankują paliwo słabe jakościowo;
• awarie niektórych elementów silnika;
• mechaniczne uszkodzenie katalizatora na przykład podczas stłuczki;
• nagła zmiana temperatur nie sprzyja podzespołowi, ponieważ katalizator pracuje w bardzo wysokiej temperaturze (nawet ponad 500 stopni C), zatem wychłodzenie może spowodować pokruszenia we wnętrzu budowy;
• poruszanie się autem na niewystarczająco rozgrzanym silniku;
• wzbogacona mieszanka paliwowa nie spala się w pełni w komorze spalania.
2. Uszkodzony katalizator a dymienie – na to też zwróć uwagę!
Dostrzegłeś u siebie nadmierne dymienie z układu wydechowego? Jest to jeden z objawów zanieczyszczonego podzespołu, które świadczy o nieprawidłowościach pracy katalizatora w układzie wydechowym. Dymienie może być spowodowane uszkodzeniem turbosprężarki oraz silnika.
3. Zapchany katalizator a sonda lambda – jakie mają na siebie oddziaływanie?
Sonda lambda odpowiedzialna jest za kontrolowanie spalin w kolektorze wydechowym i umieszczona jest za katalizatorem. Zadaniem sondy lambda jest zebranie pomiaru poziomu tlenu w spalinach, które się z niego wydostają. Być może nie wiesz, że sonda lambda współpracuje również z komputerem i wtryskiwaczami. Jeżeli katalizator nie będzie drożny, sonda nie będzie należycie pracować, ponieważ pomiary będą niemiarodajne, a co za tym idzie? Dobór składu mieszanki paliwowo-powietrznej, który powinien zostać podany przez wtrysk, będzie nietrafny.
Zapchany katalizator - co zrobić z tym problemem?
Jak najszybciej udać się do specjalistów, którzy podejmą decyzję, czy zostanie on wyczyszczony, czy może wymieniony. Podzespół ten może być oczyszczony, jeżeli oczywiście jest możliwe jego „uratowanie” poprzez mycie hydrodynamiczne, które pozwoli odblokować zatkany „plaster miodu katalizatora” i dzięki temu odzyska on w pełni sprawność. Jeśli zaś regeneracja nie pomoże, to należy zakupić nowy katalizator lub zamontować regenerowany, który będzie trochę tańszy niż oryginał.
Popularne wpisy
Jak sprawdzić DPF-a po VIN?
W rozszyfrowaniu tego, czy filtr cząstek stałych znajduje się w Twoim samochodzie, czy też nie, może pomóc Ci fachowiec, który posługując się numerem VIN pojazdu, wpisując go do systemu, znajdzie wszelkie potrzebne dla Ciebie informacje ...
Katalizator Ford C-MAX 1.6 TDCi 1346780 nowy
Reaktor katalityczny, inaczej katalizator jest jedną z ważniejszych części obecnych w układzie wydechowym każdego samochodu. ...
Komentarze