W jakich samochodach jest FAP?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF
W jakich samochodach jest filtr FAP?

Filtr cząstek stałych FAP możesz znaleźć w samochodach takich marek jak: Citroen, Peugeot, Mazda, Fiat, Volvo i Volkswagen. Mokry filtr jest wynalazkiem Francuzów. Aby mógł poprawnie pracować, to należy uzupełniać płyn katalityczny Eolys. Dzięki niemu sadza znacznie szybciej się wypala. DPF i FAP mają tendencję do zapychania, dlatego trzeba je wypalać oraz czyścić w serwisie. Tylko w taki sposób będzie możliwe odzyskanie parametrów wraz z właściwościami.

Co to jest FAP i jakich samochodów dotyczy? - Jak sprawdzić, czy auto ma DPF?

Jeśli nie jesteś do końca pewien, czy w Twoim aucie jest filtr cząstek stałych, bo niedawno zakupiłeś pojazd z drugiej ręki, to warto sprawdzić ilość nazbieranej sadzy na końcówce rury wydechowej albo po prostu zwrócić się o pomoc do serwisu. Najprostszym rozwiązaniem będzie wpisać numer VIN, dzięki czemu mechanikowi wyświetlą się wszystkie informacje o pojeździe. Filtr FAP ma za zadanie czyścić spaliny z toksycznych substancji, które się w nim znajdują. Różni się on od filtra DPF tym, że wymaga specjalnego płynu Eolys, który obniża temperaturę samozapłonu sadzy. Właściwie pojazd z mokrym filtrem może lepiej się sprawdzić w mieści, niż DPF, ponieważ o wiele szybciej wypala się z niego sadza. Jeżeli szukasz filtra FAP w samochodzie, to warto zainteresować się autami, które należą do francuskiego koncernu PSA.

Który z filtrów mam w samochodzie: DPF czy FAP, a może żaden z nich? - Auto fabrycznie bez DPF-a - przegląd

We wcześniejszych akapitach napisaliśmy, w jakich samochodach można znaleźć mokry filtr cząstek stałych, natomiast jeśli chodzi o suchy DPF, to znajduje się w większości samochodów. Różni je to, że FAP potrzebuje płynu, który ułatwia kierowcy dopalanie sadzy. Jeśli zakupiłeś pojazd, który fabrycznie nie wymaga tego podzespołu, to nie musisz się martwić konsekwencjami prawnymi. W takim razie unikniesz utraty dowodu rejestracyjnego, nie zapłacisz mandatu ani nie będziesz mieć problemu z przejściem przeglądu technicznego.

Filtr DPF czy FAP?

Filtr cząstek stałych FAP – co to jest? Jak obsługiwać? Kiedy wymieniać? - DPF w benzynie

Filtr cząstek stałych ma oczyszczać produkowane przez silnik spaliny z toksycznych cząstek PM, aby nie zatruwać środowiska. Jego praca zachodzi w trudnych i jednocześnie brudnych warunkach, co w efekcie prowadzi do jego zapchania. Obowiązkowe jest, aby pozbywać się tych zanieczyszczeń, gdyż po pewnym czasie filtr DPF utraci swoje właściwości. Ponadto oprócz wypalania DPF należy również czyścić go w serwisie. Podzespół ten będzie wymagać wymiany, gdy zostanie mechanicznie uszkodzony. Jeśli chodzi o DPF w benzynie, to w tych autach filtr cząstek stałych jest znany pod nazwą GPF i ma on takie samo zadanie. Nieco łatwiej się go eksploatuje, ponieważ sadza wypala się często niezauważalnie w trakcie jazdy.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Barbara
5
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (FAP) jest elementem układu wydechowego samochodu, którego zadaniem jest oczyszczanie spalin z niebezpiecznych cząstek stałych, takich jak sadza i pyły metaliczne. FAP jest stosowany głównie w samochodach z silnikiem Diesla. Wśród marek i modeli samochodów, w których można znaleźć FAP, są m.in. Peugeot, Renault, Fiat, Opel. Aby dowiedzieć się, czy Twój samochód posiada FAP, najlepszym rozwiązaniem jest skonsultowanie się z mechanikiem lub zapoznanie się z instrukcją obsługi samochodu.

Dodaj komentarz

Oceń wpis:
Ta witryna jest zabezpieczona przez reCAPTCHA Google. Prywatność Warunki

Popularne wpisy

14 października 2021

Jak wypalić DPF samemu?

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF może wykonać podczas jazdy, zwiększając obroty (do 3,5 tysięcy obr. na minutę) i prędkość bez ingerencji w zmianę biegów w tym czasie i jechać w taki sposób przez kilkanaście minut. ...