W jakich samochodach jest FAP?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF
W jakich samochodach jest filtr FAP?

Filtr cząstek stałych FAP możesz znaleźć w samochodach takich marek jak: Citroen, Peugeot, Mazda, Fiat, Volvo i Volkswagen. Mokry filtr jest wynalazkiem Francuzów. Aby mógł poprawnie pracować, to należy uzupełniać płyn katalityczny Eolys. Dzięki niemu sadza znacznie szybciej się wypala. DPF i FAP mają tendencję do zapychania, dlatego trzeba je wypalać oraz czyścić w serwisie. Tylko w taki sposób będzie możliwe odzyskanie parametrów wraz z właściwościami.

Co to jest FAP i jakich samochodów dotyczy? - Jak sprawdzić, czy auto ma DPF?

Jeśli nie jesteś do końca pewien, czy w Twoim aucie jest filtr cząstek stałych, bo niedawno zakupiłeś pojazd z drugiej ręki, to warto sprawdzić ilość nazbieranej sadzy na końcówce rury wydechowej albo po prostu zwrócić się o pomoc do serwisu. Najprostszym rozwiązaniem będzie wpisać numer VIN, dzięki czemu mechanikowi wyświetlą się wszystkie informacje o pojeździe. Filtr FAP ma za zadanie czyścić spaliny z toksycznych substancji, które się w nim znajdują. Różni się on od filtra DPF tym, że wymaga specjalnego płynu Eolys, który obniża temperaturę samozapłonu sadzy. Właściwie pojazd z mokrym filtrem może lepiej się sprawdzić w mieści, niż DPF, ponieważ o wiele szybciej wypala się z niego sadza. Jeżeli szukasz filtra FAP w samochodzie, to warto zainteresować się autami, które należą do francuskiego koncernu PSA.

Który z filtrów mam w samochodzie: DPF czy FAP, a może żaden z nich? - Auto fabrycznie bez DPF-a - przegląd

We wcześniejszych akapitach napisaliśmy, w jakich samochodach można znaleźć mokry filtr cząstek stałych, natomiast jeśli chodzi o suchy DPF, to znajduje się w większości samochodów. Różni je to, że FAP potrzebuje płynu, który ułatwia kierowcy dopalanie sadzy. Jeśli zakupiłeś pojazd, który fabrycznie nie wymaga tego podzespołu, to nie musisz się martwić konsekwencjami prawnymi. W takim razie unikniesz utraty dowodu rejestracyjnego, nie zapłacisz mandatu ani nie będziesz mieć problemu z przejściem przeglądu technicznego.

Filtr DPF czy FAP?

Filtr cząstek stałych FAP – co to jest? Jak obsługiwać? Kiedy wymieniać? - DPF w benzynie

Filtr cząstek stałych ma oczyszczać produkowane przez silnik spaliny z toksycznych cząstek PM, aby nie zatruwać środowiska. Jego praca zachodzi w trudnych i jednocześnie brudnych warunkach, co w efekcie prowadzi do jego zapchania. Obowiązkowe jest, aby pozbywać się tych zanieczyszczeń, gdyż po pewnym czasie filtr DPF utraci swoje właściwości. Ponadto oprócz wypalania DPF należy również czyścić go w serwisie. Podzespół ten będzie wymagać wymiany, gdy zostanie mechanicznie uszkodzony. Jeśli chodzi o DPF w benzynie, to w tych autach filtr cząstek stałych jest znany pod nazwą GPF i ma on takie samo zadanie. Nieco łatwiej się go eksploatuje, ponieważ sadza wypala się często niezauważalnie w trakcie jazdy.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Barbara
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (FAP) jest elementem układu wydechowego samochodu, którego zadaniem jest oczyszczanie spalin z niebezpiecznych cząstek stałych, takich jak sadza i pyły metaliczne. FAP jest stosowany głównie w samochodach z silnikiem Diesla. Wśród marek i modeli samochodów, w których można znaleźć FAP, są m.in. Peugeot, Renault, Fiat, Opel. Aby dowiedzieć się, czy Twój samochód posiada FAP, najlepszym rozwiązaniem jest skonsultowanie się z mechanikiem lub zapoznanie się z instrukcją obsługi samochodu.

Popularne wpisy

23 lutego 2018

Emulator DPF

Na szczęście dla nas i następnych pokoleń, ktoś w końcu zadbał o to, by w naszym prawie uzupełniono lukę, która pozwalała na bezkarne usuwanie filtra cząstek stałych. ...