Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Nie tylko Diesel posiada filtr cząstek stałych...
W jakich silnikach jest filtr cząstek stałych? Jest to częsta zagwozdka kierowców. Otóż tak. Filtr cząstek stałych to nie tylko jak się utarło DPF i FAP w silniku Diesla, ale również i w nowych silnikach benzynowych obecnie występują tego typu filtry i mamy tu myśli filtr cząstek stałych (benzyna) GPF. Bardzo często, wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, iż także silniki benzynowe posiadają już odpowiednik słynnego DPF. Tak więc GPF – od kiedy? Otóż pierwszy GPF został zamontowany w 2014 roku w silniku benzynowym Mercedesa. Należy podkreślić, iż GPF i DPF mają takie samo przeznaczenie, a mianowicie niwelować ilość emitowanych spalin. Jeżeli chodzi natomiast o silniki Diesla, możemy spotkać się z suchymi filtrami DPF, a także mokrymi FAP. Mechanizm działania mokrych filtrów omówimy poniżej.
Filtr cząstek stałych do silników benzynowych a FAP
Filtr cząstek stałych do silników benzynowych (GPF), jak już wspomnieliśmy powyżej, ma takie samo przeznaczenie, lecz różni je zasada działania. Ale jak zauważymy za chwilę nie tylko pomiędzy nimi są różnice. Takie odmienności możemy zauważyć również w filtrach silnika Diesla, jeżeli dokonamy porównania mokrego filtra FAP i suchego DPF. Filtr cząstek stałych FAP różni się znacząco, jeżeli chodzi o mechanizm działania, jeżeli chodzi o przeznaczenie, jest takie samo. Zarówno mokry, jak i suchy filtr ma za zadanie eliminować nadmiar szkodliwych związków przepuszczanych w wyniku procesu spalania do atmosfery. Powróćmy zatem do mechanizmu działania, gdzie występuje ta różnica? Już odpowiadamy. W celu poprawnej pracy filtra FAP stosuje się, dedykowany i przeznaczony do tego płyn katalityczny, mający na celu zmienić skład spalin. Płyn ten zawierając w swym składzie cerynę, ponadto jest odpowiedzialny za zmniejszenie temperatury związanej z samozapłonem sadzy. Jest to bardzo ważna umiejętność, ponieważ zmniejszenie temperatury, pozwala na łatwiejsze wypalanie się sadzy, nawet w niskiej temperaturze. Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które użytkują swój samochód tylko do jazdy miejskiej, a jak wiadomo zazwyczaj dotąd niemożliwe było zainicjowanie takiego procederu dopalania sadzy, z racji jazdy na niskich obrotach i braku odpowiedniego poziomu rozgrzania silnika. Jako ciekawostkę dodamy również, iż filtry FAP spotkamy najczęściej we francuskich markach samochodów. To oni byli bowiem pionierami w dziedzinie zastosowania mokrej odmiany filtrów. Mokre filtry obecnie spotkamy nie tylko w autach takich jak Citroen czy Peugeot, ale również zaczyna się praktykowanie ich stosowania w markach takich jak Volvo, czy też Ford.
Komentarze