W jakich silnikach jest filtr cząstek stałych?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji katalizatorów

Nie tylko Diesel posiada filtr cząstek stałych...

W jakich silnikach jest filtr cząstek stałych? Jest to częsta zagwozdka kierowców. Otóż tak. Filtr cząstek stałych to nie tylko jak się utarło DPF i FAP w silniku Diesla, ale również i w nowych silnikach benzynowych obecnie występują tego typu filtry i mamy tu myśli filtr cząstek stałych (benzyna) GPF. Bardzo często, wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, iż także silniki benzynowe posiadają już odpowiednik słynnego DPF. Tak więc GPF – od kiedy? Otóż pierwszy GPF został zamontowany w 2014 roku w silniku benzynowym Mercedesa. Należy podkreślić, iż GPF i DPF mają takie samo przeznaczenie, a mianowicie niwelować ilość emitowanych spalin. Jeżeli chodzi natomiast o silniki Diesla, możemy spotkać się z suchymi filtrami DPF, a także mokrymi FAP. Mechanizm działania mokrych filtrów omówimy poniżej.

DPF w trakcie procesu regeneracji

Filtr cząstek stałych do silników benzynowych a FAP

Filtr cząstek stałych do silników benzynowych (GPF), jak już wspomnieliśmy powyżej, ma takie samo przeznaczenie, lecz różni je zasada działania. Ale jak zauważymy za chwilę nie tylko pomiędzy nimi są różnice. Takie odmienności możemy zauważyć również w filtrach silnika Diesla, jeżeli dokonamy porównania mokrego filtra FAP i suchego DPF. Filtr cząstek stałych FAP różni się znacząco, jeżeli chodzi o mechanizm działania, jeżeli chodzi o przeznaczenie, jest takie samo. Zarówno mokry, jak i suchy filtr ma za zadanie eliminować nadmiar szkodliwych związków przepuszczanych w wyniku procesu spalania do atmosfery. Powróćmy zatem do mechanizmu działania, gdzie występuje ta różnica? Już odpowiadamy. W celu poprawnej pracy filtra FAP stosuje się, dedykowany i przeznaczony do tego płyn katalityczny, mający na celu zmienić skład spalin. Płyn ten zawierając w swym składzie cerynę, ponadto jest odpowiedzialny za zmniejszenie temperatury związanej z samozapłonem sadzy. Jest to bardzo ważna umiejętność, ponieważ zmniejszenie temperatury, pozwala na łatwiejsze wypalanie się sadzy, nawet w niskiej temperaturze. Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które użytkują swój samochód tylko do jazdy miejskiej, a jak wiadomo zazwyczaj dotąd niemożliwe było zainicjowanie takiego procederu dopalania sadzy, z racji jazdy na niskich obrotach i braku odpowiedniego poziomu rozgrzania silnika. Jako ciekawostkę dodamy również, iż filtry FAP spotkamy najczęściej we francuskich markach samochodów. To oni byli bowiem pionierami w dziedzinie zastosowania mokrej odmiany filtrów. Mokre filtry obecnie spotkamy nie tylko w autach takich jak Citroen czy Peugeot, ale również zaczyna się praktykowanie ich stosowania w markach takich jak Volvo, czy też Ford.

Filtr do benzynowych silników
Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtry cząstek stałych są montowane w samochodach z silnikami wysokoprężnymi, które spełniają normy emisji spalin Euro 4 i Euro 5 oraz Euro 6. Silniki diesla produkują więcej cząstek stałych (sadzy) w spalinach niż benzynowe. Dlatego też filtry DPF są konieczne do oczyszczania spalin i spełnienia norm emisji spalin. Filtry DPF zaczęły być montowane w samochodach z silnikami diesla w Europie w latach 2007-2009. Obecnie, wszystkie nowe samochody z silnikami diesla w Europie muszą mieć zamontowany filtr DPF, aby spełnić normy emisji spalin Euro 6.
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Teraz to filtr cząstek stałych można znaleźć zarówno w silnikach wysokoprężnych, jak i benzynowych, tak więc chyba bardziej istotne jest, jak powinno się o niego dbać :D
Peppal
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie no, to akurat ja wiedziałem w których silnikach jest jaki filtr cząstek stałych. GPF w benzynie , a DPF/ FAP w Dieslach. Ale dobry tekst na sprawdzenie wiedzy.
Gienek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wiem, że filtr cząstek stałych posiada mój samochód. Ale nie wiedziałem, że są takie modele pojazdów, które go w ogóle nie posiadają. Jest to bardzo interesujące.
Bartek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wiem że jest na pewno filtr cząstek stałych benzyna GPF teraz też oprócz filtrów cząstek stałych w dieslu. A tak to jeszcze są wiadomo katalizatory i w dieslu i w benzynie.

Popularne wpisy

12 listopada 2021

Brak katalizatora a przegląd

Już od ponad dwudziestu lat obowiązkowym wyposażeniem każdego samochodu jest katalizator i jego zadaniem jest redukcja spalin, a zatem chyba już nie trudno się domyślić, że przez brak katalizatora możesz mieć problem z przeglądem technicznym pojazdu. ...

27 października 2021

Zapchany katalizator 1.9 TDI - objawy

Zarówno w silniku 1.9 TDI, jak i pozostałych przy zapchanym katalizatorze można zaobserwować kilka charakterystycznych objawów, które poniżej wymienimy:• zdecydowanie odczujesz spadek mocy silnika podczas jazdy; ...