Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zapchany filtra DPF oraz katalizator SCR - co w takiej sytuacji?
Regeneracja elementów układu wydechowego zarówno w przypadku samochodów osobowych, ale również i maszyn drogowych takich jak np. walec Hamm, czyli czyszczenie filtra DPF i katalizatora SCR, jest nieodłączną czynnością w sytuacji, kiedy dochodzi do ich zapchania przez sadzę i niedopalony popiół.
Poddanie regeneracji zapchanego filtra cząstek stałych czy też katalizatora jest znacznie tańsze niż zakup nowych części, a parametry zarówno filtra DPF, jak i katalizatora po prawidłowo przeprowadzonej regeneracji porównywalne są z fabrycznie nowymi. Zdecydowanie odradzamy usuwanie filtra DPF, jak i również katalizatora – jest to prawnie zabronione, dodatkowo może zostać nałożona kara pieniężna na operatora, czy też właściciela maszyny za brak wspominanych elementów układy wydechowego.
System SCR | Co to jest?
Selektywna redukcja katalityczna (SCR) jest to system kontrolujący emisję spalin stosowany w silnikach diesla. Do układu SCR podawany jest specjalny roztwór – mocznik, który jest integralną częścią systemu SCR. Pozostałe elementy wspomnianego systemu to:
- katalizator,
- grzałki,
- pompa,
-wtryskiwacze (dysze podające płyn),
- zbiornik mocznika AdBlue,
- czujnik NOx.
Oczyszczanie spalin za pomocą systemu SCR uważane jest za jedną z lepszych metod, po uzyskaniu odpowiedniej temperatury tlenki azotu pochodzące ze spalin redukowane są nawet do 99%.
System ten posiada również i wady, mianowicie płyn AdBlue. Zasada działania jest następująca: po dostanie się mocznika do katalizatora zmienia się on w CO2 i NH3, a następnie dochodzi do reakcji z tlenkami azotu, zmieniając je w azot i parę wodną, które jak wiadomo są nieszkodliwe dla środowiska jak i człowieka. Zapytacie zatem, gdzie te wady?
AdBlue wady, ma następujące:
- krystalizacja AdBlue
Płyn AdBlue jest wrażliwy na diametralne zmiany temperatur. Kiedy spada ona poniżej -11,5°C dochodzie do zamarzania płynu, z kolei AdBlue latem - kiedy temperatura przekracza +25°C, traci swoje właściwości. Jeśli AdBlue zamarzło, nie panikuj, dzięki wspomnianym grzałkom, po odpaleniu silnika nastąpi odmrożenie płynu. Jednakże wytrącone w procesie odmrażania kryształki spowodować mogą zablokowanie zaworu dozującego lub przewodów, co z kolei prowadzi do ich uszkodzenia.
- korozyjność
Ze względu na swój skład, mocznik jest silnie korozyjnym roztworem. Podczas jego uzupełniana należy uważać, aby nie doszło do jego kontaktu z karoserią. Z tego też powodu AdBlue przechowywany jest w specjalnych pojemnikach z tworzywa sztucznego.
- uzupełnianie płynu
Jeśli chodzi o dolewanie płynu, to jak już zostało wspomniane wyżej, należy zachować ostrożność i nie dopuścić do kontaktu z elementami metalowymi. Kolejno, należy mieć na uwadze gdzie płyn lejemy. Nie wolno wlewać AdBlue do zbiornika z paliwem. Płyn AdBlue NIE JEST dodatkiem do paliwa. Posiada osobny zbiornik oraz wlew. Jeśli dojdzie do pomyłki podczas uzupełniania płynu AdBlue należy jak najszybciej przeprowadzić czyszczenie układu AdBlue. Również nieprawidłowa jakość AdBlue, czyli płyn z niepewnego pochodzenia spowodować może, że zostanie uszkodzony system AdBlue.
Wspomniana awaria systemu AdBlue, spowodowana jego zamarzaniem, jak i złą jakością płynu, jest jedną z przyczyn wpływających na decyzję właścicieli maszyn drogowych takich, jak walec Hamm, na programowe wyłączanie AdBlue, a nawet fizyczne usunięcie AdBlue. Jeśli doszło do zapchania dyszy podającej płyn do AdBlue, zgłoś się do nas, oprócz regeneracji filtrów cząstek stałych i katalizatorów w maszynach drogowych zajmujemy się także regeneracją wtryskiwaczy AdBlue.
Wypalanie filtra cząstek stałych w maszynach drogowych | Walec Hamm
Sposobów na wypalenie filtra cząstek stałych jest kilka, jedne są mniej skuteczne, inne bardziej. Istnieją również sposoby, które mogą spowodować trwałe zniszczenie filtra cząstek stałych. Najpopularniejszymi metodami są:
- Wypalanie DPF (VCDS) - polega ono na wypalaniu zanieczyszczonego filtra DPF komputerem diagnostycznym, który posiada specjalne oprogramowanie. Innym testerem jest WOW Wurth. Wypalanie filtra DPF tym sposobem może zaszkodzić silnikowi walca.
- Wypalanie filtra DPF w piecu indukcyjnym – panuje tam wysoka temperatura, która może spowodować nieodwracalne uszkodzenia filtra cząstek stałych.
- Wypalanie DPF na postoju - osiągając odpowiednie wysokie obroty i temperaturę dochodzi do wypalenia się zapchanego filtra DPF. Zastanawiasz się, ile trwa wypalanie DPF na postoju? Najczęściej proces ten trwa od 30 minut do 45 minut.
- Samoczynne wypalanie filtra cząstek stałych – następuje zwykle podczas pracy walca. O tym, kiedy, zachodzi proces samoczynnego wypalania filtra cząstek stałych informuje operatora walca odpowiednia kontrolka wypalania DPF.
Wypalanie DPF - objawy w walcu Hamm są następujące:
- zwiększone zużycie paliwa,
- maszyna straciła swoją moc,
- praca walca w trybie awaryjnym,
- kłęby dymu wydostające się z rury wydechowej walca.
Jeśli procedura wypalania DPF zachodzi zbyt często, wskazywać to może na wyeksploatowany filtr cząstek stałych, z tego też powodu ważne jest przeprowadzanie systematycznych przeglądów zarówno całej maszyny, jak i jej poszczególnych podzespołów, wykonawca uniknie w ten sposób opóźnienia w realizacji projektu budowy drogi.
Komentarze