Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czego dotyczą wartości DPF?
Wartości DPF dotyczące na przykład tego, jaka może być zawartość popiołu, czy też sadzy w naszym podzespole nie są stałe i jednakowe. Jaka więc będzie dopuszczalna zawartość sadzy w DPF? O tym, jak to będzie uwarunkowane w naszym filtrze, decyduje nie tylko sam producent naszego podzespołu, ale także ma na to wpływ marka i model naszego samochodu. Tak więc na pytania typu: „Ile gram sadzy w DPF Renault?” Każdy kierowca powinien odpowiedzieć sobie sam, obserwując sygnały płynące z pracy swojego samochodu, a także komfort jazdy. I tak na przykład w sytuacji, gdy silnik traci moc, faluje na obrotach, lub też pojawiają się kody błędu, charakterystyczne dla niewydolnego DPF, wówczas powinien udać się do serwisu, zdiagnozować poziom drożności filtra, a następnie poddać go regeneracji i czyszczeniu. Kierowca, który będzie przestrzegał zaleceń producenta, bacznie obserwował pracę swojego samochodu i nie bagatelizował charakterystycznych dla zapchanego filtra cząstek stałych objawów, bez problemu zdąży z regeneracją na czas. Należy pamiętać, iż nie można czekać do ostatniej chwili, ponieważ w filtrze zapchanym powyżej 80%, gdzie nie oszukujmy się, większość złogów tworzy popiół, następują trudności, a czasem wręcz regeneracja takiego filtra jest już najzwyczajniej w świecie niemożliwa i bezsensowna. Proces regeneracji przebiega szybko i stosunkowo tanio. Na czas wykryta usterka, pozwala na odzyskanie niemal to fabrycznej drożności naszego filtra, a także pozwala nam na zaoszczędzenie pieniędzy w związku z potrzebą zakupu nowego podzespołu. Pamiętajmy, iż jest to zabieg konieczny nie tylko ze względu na zachowanie odpowiedniej pracy silnika, ale także ze względu na potrzebę przestrzegania norm emisji spalin. Po regeneracji nasz filtr jest w stanie przepracować zazwyczaj nawet 250 000 kilometrów. Należy jednak pamiętać, iż tak wysoki limit kilometrów będzie dotyczył tylko tych kierowców, którzy w odpowiedni i umiejętny sposób obchodzą się ze swoim samochodem wyposażonym w DPF. Warto więc zadbać o nasz samochód poprzez tankowanie wysokiej jakości paliwa, stosowanie olejów przeznaczonych do silników z DPF, a także kontrolując, chociażby stan i poprawność działania odpowiedzialnego za informowanie nas o zapchaniu DPF czujnika różnicy ciśnień.
Prawidłowa różnica ciśnień DPF
Pomiar różnicy ciśnień pozwala nam na poznanie poziomu zapchania naszego filtra. Warto więc troszczyć się, by działał odpowiednio. Nie trzeba znać się szczególnie na mechanice, aby odkryć, iż nasz czujnik nie działa prawidłowo. Uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF i objawy są nie do przeoczenia. Komputer sam bowiem wyczuwa usterkę i wyświetla nam błąd na naszej desce rozdzielczej. Należy wówczas pilnie naprawić tą część, ponieważ pełni kluczową rolę w diagnostyce i pracy DPF. Czujnik różnicy ciśnień bowiem w momencie wykrycia awarii wysyła do komputera sygnały i informuje o problemie związanym prawdopodobnie z zapchanym filtrem cząstek stałych. Praca czujnika ciśnienia, jak już sama nazwa wskazuje, polega bowiem na pomiarze poziomu ciśnienia przed i za filtrem. W momencie, gdy zauważy znaczne nagromadzenie tego ciśnienia przed filtrem, daje sygnał komputerowi, iż konieczne jest rozpoczęcie procesu dopalania sadzy. Tak więc jak można zauważyć, czujnik ciśnień stanowi niejako pierwszą pomoc dla naszego filtra.
Komentarze