Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Mycie wodne pod ciśnieniem filtra cząstek stałych
Wodne czyszczenie DPF to nic innego jak zabieg prania filtra cząstek stałych. Zabieg ten stanowi świetną metodę na doprowadzenie naszego zapchanego podzespołu do ładu. Często zadajecie pytania typu: „Czyszczenie DPF - czy warto?”. Pamiętajmy, iż każdy zabieg regeneracji i czyszczenia stanowi lepszą alternatywę dla nielegalnego procederu wycinana filtra cząstek stałych! Od niego bowiem zależy, jakim powietrzem przyjdzie nam oddychać, a także czy nasz samochód zostanie w ogóle dopuszczony do ruchu. Ponadto, jak można zauważyć, zabieg ten jest również tańszy niż usunięcie filtra. Bardzo zadowalającym jest fakt, iż coraz większa grupa osób, co prawdopodobnie związane jest z konsekwencjami prawnymi, a także zapowiadanymi zaostrzeniami, rezygnuje z usuwania DPF i decyduje się na regenerację i czyszczenie filtra cząstek stałych. Czyszczenie DPF i cena są dużo niższe niż chociażby wymiana filtra na nowy. Jedną z metod czyszczenia, szczególnie faworyzowaną przez kierowców jest metoda wodnego czyszczenia DPF. Na czym polega takie pranie? Postaramy się odpowiedzieć również i na to pytanie. Pranie DPF odbywa się, jak możemy się domyślić przy pomocy tak zwanej „pralki DPF”. Ta maszyna jest urządzeniem, którego nie spotkamy w każdym serwisie. Należy pamiętać, aby zawsze do takich zabiegów wybierać zaufany i profesjonalny serwis! Cały zabieg rozpoczyna się najpierw wyciągnięciem brudnego filtra, następnie każdy godny polecenia serwis powinien dokonać diagnozy stanu technicznego naszego podzespołu, a także stopnia ewentualnych uszkodzeń. Po takim oszacowaniu wydolności naszego filtra przechodzimy do sedna. Na sam początek nasz brudny filtr w celu zmiękczenia najbardziej niepożądanego popiołu zostaje poddany kąpieli w gorącej wodzie z dodatkiem specjalnego środka. Po takiej wstępnej kąpieli nadchodzi czas na pranie główne. Następuje ono w maszynie i rozpoczyna się od zaślepienia wszystkich ewentualnych wlotów. Na sam początek, następnie w celu oszacowania drożności naszego podzespołu, zostaje przepuszczony przez niego strumień powietrza. Wówczas jak na tacy widać, w którym miejscu mamy największy problem z zapchaniem. W kolejnym etapie przez nasz filtr w umiejętny sposób przeprowadzana jest woda, a jej poziom ciśnienia w określony zaleceniami sposób wzrasta. Jak możemy sobie wyobrazić, nagromadzone złogi zanieczyszczeń pod wpływem uderzeń strumieni wody ulegają rozpadowi i wypłukaniu. Następnie zmienia się pozycję filtra i analogicznie powtarza cały proces. Metoda wodna jest doskonałym sposobem na pozbycie się zanieczyszczeń z wąskich kanalików naszego filtra. Mycie trwa tak długo, jak długo przepływ powietrza w naszym podzespole nie będzie zadowalający. Po całym zabiegu nasz filtr zostaje poddany końcowej diagnozie, a także ocenie stopnia drożności. Zazwyczaj zabieg taki jest w stanie przywrócić naszemu DPF niemal fabryczny przepływ. Jeżeli stwierdzimy, iż filtr jest już drożny, dokonuje się jego suszenia i taki sprawny DPF montuje się na powrót w naszym samochodzie. Kolejną zaletą jest również czas trwania takiego procesu. Pranie takie trwa krócej niż godzinę, a potrafi przywrócić naszemu filtrowi drugie życie! Metoda hydrodynamiczna – bo tak się ją nazywa, cieszy się niewątpliwie dużym powodzeniem. Po pierwsze jest skuteczna, po drugie koszt takiej usługi jest stosunkowo niski, a po trzecie jest delikatna dla filtra i bezpieczna dla środowiska.
Regeneracja DPF – na jak długo?
Bardzo często po zabiegu regeneracji naszego filtra zastanawiamy się na jak długo taki zabieg, pozwoli nam cieszyć się niezawodną pracą naszego silnika. Już odpowiadamy. Ogólnie rzecz mówiąc, przyjmuje się, iż taka regeneracja powinna wystarczyć na ponowne przejechanie 250 000 kilometrów. Jak wiemy, też jednak jest to szacowany czas, ponieważ wiele zależy również od eksploatacji auta, sposobu jazdy, czy chociażby jakości paliwa, jakie dostarczamy naszej jednostce. Na pewno taka regeneracja będzie zalecana wcześniej w samochodach, które przeważnie jeżdżą na krótkich dystansach i tu mamy na myśli tak zwaną jazdę miejską. Należy pamiętać, iż także one na zregenerowanym filtrze powinny przejechać bez problemu na pewno przynajmniej w okolicach 100 000 kilometrów. Dlaczego filtry z samochodów pokonujących krótsze trasy ulegają wcześniejszemu zapchaniu? Dzieje się tak, ponieważ tylko na dłuższych dystansach inicjuje się samoczynny proces wypalania filtra, zaś jazdę miejską charakteryzuje jazda na zmniejszonych obrotach i niedostatecznie rozgrzany silnik. Regeneracja takiego filtra, zapchanego z braku możliwości samoczynnego wypalenia, niewątpliwie jest w stanie przywrócić naszemu podzespołowi fabryczne parametry. Na to, jak długo wytrzyma filtr po regeneracji wpływa również poprzedni jej sposób. Czyszczenie DPF i forum związane z tym tematem jest pełne pytań na temat poszczególnych metod i ich skuteczności. My jednak zalecamy udać się do serwisu, specjalizującego się w tego typu regeneracjach, na przykład takiego jak nasz i tam na podstawie diagnozy przy pomocy specjalistów w tej dziedzinie, dobrać najkorzystniejszy sposób regeneracji i czyszczenia dla naszego podzespołu.
Komentarze