Subpage photo

Wszystko, co musisz wiedzieć o regeneracji katalizatorów

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00

Katalizatory samochodowe mają na celu przekształcić szkodliwe związki chemiczne, które znajdują się w spalinach na te nieszkodliwe dla środowiska. Podzespół ten jest nieodłącznym elementem układu wydechowego każdego pojazdu zarówno z silnikiem wysokoprężnym, jak i benzynowym. Niestety po pewnym czasie jego wydajność może spaść, przez co będzie konieczna jego regeneracja. Na czym polega regeneracja konwertera katalitycznego? Proces ten polega na udrożnieniu zatkanego wkładu podzespołu. Reaktor katalityczny można oczyścić samodzielnie przy użyciu preparatu chemicznego albo poprzez czyszczenie hydrodynamiczne w serwisie.

Katalizator w samochodzie osobowym
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis czyszczenia DPF
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Regeneracja katalizatora - jak dbać o samochód, aby katalizator się nie zapchał?

Dla katalizatora niekorzystna jest jazda wyłącznie po mieście, ponieważ niespalona część bogatej mieszanki dostaje się do reaktora katalitycznego, powodując jego przegrzanie podczas dopalania. W takim razie wyjeżdżaj na dłuższe trasy. W kwestii tuningu lub wyregulowania instalacji gazowej zgłoś się do odpowiedniego warsztatu, aby uniknąć problemów z katalizatorem. Jeśli tuning zostanie źle przeprowadzony lub instalacja gazowa będzie źle wyregulowana, może dojść do zaburzenia temperatury gazów spalinowych. Co więcej, zadbaj o jakość tankowanego paliwa i aplikuj oleje z dobrym składem.

Regeneracja katalizatora - jak wybrać odpowiednią metodę?

Maszyna do czyszczenia DPF i katalizatorów

W wyborze odpowiedniej metody regeneracji katalizatorów pomoże Ci na pewno specjalistyczny serwis samochodowy. Do przeczyszczenia wkładu reaktora katalitycznego można użyć preparatu chemicznego lub przepłukać podzespół wodą pod ciśnieniem z detergentem. Te dwie metody są najbardziej polecane, ponieważ nie wpłyną negatywnie na delikatną obudowę elementu. Ponadto możesz umówić się na samą wymianę wkładu katalizatora. Co prawda, przeprowadzenie tej usługi będzie droższe niż czyszczenie chemiczne lub hydrodynamiczne, jednak i w tym przypadku podzespół odzyska całkowitą sprawność.

Regeneracja katalizatora - czy jest bezpieczna dla środowiska?

Regeneracja reaktora katalitycznego może być bezpieczna dla środowiska. Warto więc umówić się na czyszczenie katalizatora metodą wodną pod ciśnieniem, dzięki której podzespół odzyska utracone parametry i pełną zdolność do swojej pracy. W przypadku uszkodzenia konwertera katalitycznego należy go sprzedać na skupie. Właściciel samochodu otrzyma pieniądze, a specjalista podejmie się odzyskiwania metali szlachetnych z podzespołu. To też jest bardzo dobre rozwiązanie dla ochrony środowiska. W żadnym wypadku nie powinno się wyrzucać zużytego elementu na złom, ponieważ jest to karalne i bardzo szkodliwe dla naszego środowiska.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.