Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Konsekwencje wycinania DPF i katalizatora
Wycięcie DPF i katalizatora są to częste zabiegi, na które decydują się kierowcy z racji częstych problemów z tymi podzespołami. Jak wiemy DPF, a także katalizator jest odpowiedzialny za ograniczanie emisji szkodliwych spalin do środowiska. Bardzo często zdarza się jednak, że chcąc niejako ominąć kłopoty związane z nawracającym zapychaniem się filtra, czy też częstymi urazami, szczególnie wkładu ceramicznego w katalizatorze, decydujemy się usunąć część. Należy pamiętać jednak, iż jest to działanie nie tylko niedozwolone, ale i również opłakane w skutkach. Okazuje się, że samo mechaniczne wycięcie podzespołu nie wystarcza bowiem, koniecznym jest ingerencja w elektronikę. Wycięcie DPF bez programu, podobnie zresztą, jak i katalizatora, przyniesie opłakane skutki. Po zabiegu usunięcia zaczynają pojawiać się problemy ze sterownikami i wyskakującymi kontrolkami. Zdezorientowany sterownik silnika, odbierając fałszywe i sprzeczne bodźce rozpoczyna podejmować szereg złych decyzji, a mianowicie na przykład w wyciętym już DPF potrafi zainicjować proces wypalania sadzy. Należy pamiętać, iż jest to bardzo groźne zjawisko. Stopień temperatur, który towarzyszy takiemu procesowi, jest często jeszcze wyższy niż w przypadku obecności podzespołu. Takie „puste wypalanie” może się skończyć poważnym uszkodzeniem całego układu wydechowego. Także po wycięciu katalizatora pojawią się problemy. Wyskoczy bowiem wspomniana już wyżej kontrolka, wzrośnie emisja szkodliwych spalin, a nasz samochód straci płynność jazdy i pojawią się liczne drgania.
Usunięcie DPF a spalanie
A co z legendarną mocą, która zdaniem wielu również ma ulec zwiększeniu? Już odpowiadamy. Tak więc ile mocy zabiera DPF? Jest to kolejna głupota, która zachęca kierowców do usuwania podzespołu. Przypominamy... DPF i jego wycięcie spowoduje, iż sterownik zacznie domagać się większej dawki paliwa, a w wyniku spalania zostanie nagromadzona energia, ale samochód nie przybierze na mocy. Najczęściej ta nienaturalnie nagromadzona energia da nam chwilowo odczuć, że auto szybciej przyspiesza, ale tylko czekać aż padnie zasilanie silnika lub awarii ulegnie przeciążona turbina. Należy pamiętać, iż wyłączenie filtra DPF, czy też katalizatora jest działaniem zabronionym. Filtr ten w dzisiejszych czasach stanowi nieodłączny element, każdego samochodu. Niedopuszczalnym więc jest wycinanie go w celu poszukiwania oszczędności. Samochód bez wspomagania filtrem emituje znaczny poziom spalin, a więc nie ma prawa wyjechać na drogę! Należy pamiętać, iż za brak filtra grozi nam mandat, a także zatrzymanie dowodu rejestracyjnego do czasu naprawienia usterki. Ponadto samochód bez filtra nie może uzyskać pozytywnego przeglądu. Zastanówmy się więc, czy warto w ten sposób szukać oszczędności, pamiętając przy tym, iż co najważniejsze, brak filtra doprowadza do rozstroju naszego zdrowia, poprzez wdychanie nadmiernej ilości spalin.
Komentarze