Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy wycięcie DPF i konsekwencje w 2019 z tym związane różnią się od tych z 2020 roku?
Wycięcie DPF i konsekwencje w 2019 roku nie różniły się od tych w obecnym 2020 roku, lecz z roku na rok możemy obserwować coraz to bardziej rygorystyczne plany zwalczania tego niedozwolonego procederu. I tak na przykład w tym roku została zaplanowana reforma, która to będzie wzbogacona o nowe metody wykrywania nielegalnego procederu wycinania filtra cząstek stałych, podda karze nie tylko właściciela auta, ale również warsztat, który dokona wycięcia podzespołu. Planowane są ponadto również srogie kary dla osób, które zdecydują się na dopuszczenie wybrakowanego samochodu do ruchu drogowego. Miejmy więc nadzieję, iż te plany wejdą w życie, a nowe zaostrzone przepisy raz na zawsze zniechęcą kierowców do podejmowania się usuwania filtrów. Usunięcie DPF i cena takiego zabiegu w porównaniu z potrzebą regeneracji filtra co jakiś czas niewątpliwie sprawia pokusę. Jednak zważając na nadciągające konsekwencje, jest to działanie i nielegalne i niedorzeczne! Czy usunięcie DPF zwiększa moc? Nie zwiększa mocy, tylko wydatki. Jak więc możemy zauważyć, szykują się poważne zmiany w przepisach ruchu drogowego. Warto więc przygotować się na to, iż niedługo wyjazd na drogę bez DPF będzie nierealny. A co jeżeli już kupiłem auto z wyciętym DPF? To bardzo wielki błąd! Przy kupnie używanego Diesla w pierwszej kolejności należy pamiętać o sprawdzeniu obecności podzespołu. Najlepiej w celu uzyskania 100% pewności udać się na kontrolę do warsztatu lub nawet zabrać ze sobą mechanika, który po podpięciu naszego Diesla do komputera potwierdzi obecność filtra, a także wstępnie oceni jego stan.
Kary za brak DPF 2019
Wykrycie braku DPF w świetle przepisów prawa jest zabronione. Obecnie można liczyć na mandat, brak podbicia przeglądu, a także na utratę dowodu rejestracyjnego, co wiąże się z zakazem poruszania się samochodem w ruchu drogowym. Jak możemy zauważyć, w planach jest także coraz to bardziej restrykcyjne traktowanie kierowców, którzy przyczyniają się w sposób świadomy do zanieczyszczania środowiska. Warto więc zamiast wycinać, zacząć dbać o nasz podzespół. Jak wiemy bowiem, odpowiednia eksploatacja stanowi podstawę dla przedłużenia wydolności naszego filtra cząstek stałych. Jeżeli zadbamy o nasz podzespół, wówczas w znacznym stopniu ograniczymy częstotliwość występowania awarii.
Komentarze