Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Usuwanie filtra DPF i konsekwencje tego czynu
Wycięcie DPF i konsekwencje z tym związane są niezmienne od ładnych paru lat. Z racji tego, iż każdy samochód wyjeżdżający na drogę powinien być wyposażony w filtr cząstek stałych, który ma za zadanie ograniczać przedostawanie się do środowiska nadmiernej ilości zanieczyszczeń. DPF od 2006 roku z racji zaostrzonych norm emisji spalin Euro, stał się nieodzownym elementem każdego Diesla. Zgodnie z powyższym brak DPF w samochodzie wiąże się więc na dzień dzisiejszy z łamaniem prawa. Praktyka wycinania filtrów jest więc karalna. Każdy DPF winien być sprawny, w razie konieczności poddawany regeneracji, czy też w ekstremalnych przypadkach, gdzie to filtr nie jest już do odratowania, wymieniany. Należy pamiętać, iż samochód eksploatowany w odpowiedni sposób, gdzie mamy na myśli używanie specjalistycznych niskopopiołowych olejów przeznaczonych do silników Diesla z DPF, cykliczne przepalanie naszego auta na dłuższych trasach i wyższych obrotach, a także dbałość o jakość paliwa, jakie dostarczamy naszemu silnikowi na pewno zwiększy żywotność i efektywność pracy naszego filtra. Należy również mieć na uwadze, że brak DPF i konsekwencje z tym związane mogą znacznie przerastać koszt, chociażby regeneracji takiej jednostki. Jeżeli chodzi o stronę techniczną, pojawią się problemy ze sterownikiem silnika, potrzebą przeprogramowania komputera w celu zaniechania odczytu DPF i wyskakiwania niechcianej kontrolki, sygnalizującej błąd. Ale elektronika to nie największe zmartwienie. Wbrew wszystkiemu najbardziej dotkliwym skutkiem usunięcia DPF, najbardziej z racji tego, iż celującym w sposób bezpośredni w nasze zdrowie, jest nadmiar zanieczyszczeń, jakie wypuszczają samochody bez filtra cząstek stałych. Jak więc prawo „motywuje” nas do zaniechania takiego procederu? Na tym skupimy się poniżej.
Kary za brak DPF 2020
W związku ze zwiększonym zainteresowaniem wycinaniem filtra cząstek stałych, zaczęto wprowadzać coraz bardziej restrykcyjne kary. Wycięty DPF w 2020 roku bez wątpienia w sytuacji wykrycia braku podzespołu będzie się równał z otrzymaniem mandatu, zatrzymaniem do czasu naprawienia usterki dowodu rejestracyjnego, a także brakiem możliwości podbicia przeglądu!
Komentarze