Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Tematem niniejszego artykułu będzie wycięcie filtra DPF i konsekwencje z tym związane.
Zaczynając od początku: co to jest DPF? DPF pochodzi od angielskiego „Diesel Particulate Filter” i jak już sama nazwa wskazuje, ten rodzaj filtra cząstek stałych stosowany jest w wysokoprężnych silnikach Diesla. Jest to urządzenie odgrywające bardzo ważną rolę, a mianowicie ma za zadanie zatrzymywać cząstki stałe, o szczególnym poziomie szkodliwości, powstałe na skutek procesu spalania. Tak więc, jak widać jest to podzespół działający na rzecz ochrony środowiska. Dlaczego więc mając na uwadze powyższe, decydujemy się na wycięcie tego podzespołu, a także wiedząc, jakie są tego następstwa? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania. Filtr DPF z racji tego, iż jak się to potocznie mówi „robi dobrą robotę” usuwając i zatrzymując nadmiar szkodliwych substancji, a także pracując w układzie wydechowym w skrajnie zanieczyszczonych warunkach, bardzo często ulega zapchaniu. Konieczna wówczas jest regeneracja. Bardzo często przebiega ona samoczynnie, w trakcie jazdy na podwyższonych obrotach, trwającej przez dłuższy czas. A co wówczas, gdy nasz filtr sam nie radzi sobie już z dopalaniem sadzy na przykład z powodu zapchania popiołem który, jak wiemy, nie ulega procesowi dopalania? Wtedy potrzeba regeneracji filtra. Czasem zdarza się również, iż filtr jest w takim stanie, że nadaje się tylko do wymiany. Wizja ciągle nawracającego problemu lub też strach przed wysokimi cenami nowych DPF sprawia, iż kierowcy decydują się na usunięcie podzespołu. A przecież istnieje możliwość kupna filtra używanego po procesie regeneracji, która to przeprowadzona w umiejętny sposób w specjalizującym się takimi zabiegami serwisie, na przykład takim jak nasz, jest w stanie przywrócić początkową przepustowość filtra prawie w 100%! Warto wziąć pod uwagę takie rozwiązane, jeżeli naprawdę chcemy zaoszczędzić pieniędzy. Konsekwencje braku DPF są bowiem bardzo dotkliwe. Z racji tego, iż jest to działanie prawne zabronione, należy brać pod uwagę, iż wykrycie braku podzespołu podczas kontroli drogowej, może się skończyć mandatem. Wycięcie DPF i konsekwencje w 2020 roku mogą być tym bardziej dotkliwe, gdyż coraz częściej policjanci drogowi posiadają mierniki poziomu emisji spalin. W przypadku wykrycia braku podzespołu grozi nam mandat w wysokości 500 złotych, a także zatrzymanie dowodu rejestracyjnego, ponieważ w świetle prawa samochód nieograniczający emisji spalin do środowiska nie może być dopuszczony do ruchu drogowego. Tak jak więc widać kary za brak DPF w 2020 roku są bardzo dotkliwe. Negatywne konsekwencje to nie tylko te związane z prawem i czynnikami ekonomicznymi… Pamiętajmy, iż najgorszą z konsekwencji jest utrata zdrowia, poprzez wdychanie nadmiernej ilości zanieczyszczonego powietrza.
Auto bez DPF a przegląd
Odpowiedzmy sobie więc mając na uwadze powyższe jeszcze raz na pytanie: „Czy można jeździć bez DPF?” Odpowiedź na to pytanie jest już chyba dla wszystkich jasna. Otóż nie. Z perspektywy prawnej jest to zabronione. Pojazd bez DPF nie spełnia norm prawnych w zakresie ochrony środowiska. W związku z tym jako, iż wycinanie DPF jest zabronione, można również zapomnieć o pozytywnym przejściu przeglądu!
Komentarze