Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wycięcie filtra cząstek stałych przyniesie wyłącznie kłopoty; konsekwencjami trwałego pozbycia się tego podzespołu są: utrata dowodu rejestracyjnego, wysoki koszt mandatu do uregulowania, problem z uzyskaniem pieczątki z przeprowadzonego badania technicznego. Ten właśnie podzespół odpowiedzialny jest za oczyszczanie spalin z cząstek PM, więc równoznaczne jest to, że zmniejsza się emisja szkodliwych związków chemicznych do środowiska. Samo posiadanie filtra DPF jest bardzo ważne, ale nie moglibyśmy nie wspomnieć o jego pracy. Gdy filtr cząstek stałych jest pozbawiony drożności, może zaburzyć pracę swoją oraz innych elementów, które ze sobą współpracują. Tak więc kolejnym wymogiem dla posiadacza auta z dieslem, czy z benzyną jest regeneracja oraz wypalanie DPF.
Usuwanie DPF – dlaczego warto i czy usunięcie DPF zwiększa moc?
Do jednych z bardziej kontrowersyjnych zagwozdek należy pytanie – „dlaczego warto usunąć filtr cząstek stałych?”, ponieważ warto byłoby najpierw zastanowić się, jakie faktycznie są zalety jego pozbycia się. Jedyną zaletą może być to, że nie będziesz musiał pamiętać o samoregeneracji oraz czyszczeniu w serwisie tego podzespołu. Prawda jest taka, że jeśli wytniesz DPF i to jeszcze nieodpowiednio zostanie wykonana ta czynność, możesz mieć jeszcze większe problemy, np. z sondami lambda, silnikiem albo turbosprężarką. Oprócz tego prędzej czy później zostanie zauważone, że nie masz filtra cząstek stałych i dostaniesz mandat, stracisz homologację i nie będziesz miał możliwości przejść przeglądu technicznego pozytywnie, a dodatkowo otrzymasz obowiązek ponownego zamontowania filtra DPF. Koszt tego może być bardzo duży, więc odradzamy go realizować. Musimy także wyjaśnić, że usunięcie DPF nie spowoduje zwiększenia mocy pracy silnika, nie ma nawet na to badań.
Kwestia wycięcia DPF a spalania oraz usuwanie DPF i czy warto wycinać filtr cząstek stałych?
To, czy warto wycinać filtr DPF, już powinieneś wiedzieć, jest to po prostu niewskazane. Natomiast podejmiemy się wyjaśnienia, o co chodzi ze spalaniem po usunięciu podzespołu. Błędne jest myślenie, że podwyższone spalanie było związane z posiadaniem filtra cząstek stałych, no chyba, że miałeś mocno zanieczyszczony podzespół. Bardziej powinieneś zwrócić uwagę na to, czy przypadkiem inne elementy są sprawne i czy wzrost spalania nie wystąpił przez jakąś awarię.
Odpowiemy, ile mocy zabiera DPF oraz czy usunięcie DPF to dobry pomysł?
Po raz kolejny odpowiadamy – pozbycie się filtra cząstek stałych absolutnie nie jest dobrym pomysłem. Czy filtr cząstek stałych jest odpowiedzialny za spadek mocy silnika? Jednostka napędowa jest narażona na spadek mocy w momencie, gdy użytkownik swojego pojazdu zapomni o przeprowadzaniu wypalania sadzy oraz o dokładnym oczyszczaniu podzespołu w serwisie z wszelkich nagromadzonych osadów. Jeżeli filtr DPF jest w 100% sprawny, nie ma możliwości, aby doszło do pogorszenia osiągów silnika.
Jaki jest tego powód: usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór.
Powody są oczywiste: mamy do czynienia z nielegalnie przeprowadzoną czynnością oraz wiążą się z tym srogie kary dla kierowców. Musimy nadmienić także, że stosowanie emulatorów, które mają na celu oszukać brak DPF również jest karalne. Samochód, który porusza się po ulicach, musi być całkowicie sprawny i spełniać normy emisji spalin, dlatego jakakolwiek ingerencja w ten podzespół przysporzy Ci problemy.
Komentarze