Wycięcie filtra DPF konsekwencje - co daje wycięcie DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Wycięcie filtra cząstek stałych przyniesie wyłącznie kłopoty; konsekwencjami trwałego pozbycia się tego podzespołu są: utrata dowodu rejestracyjnego, wysoki koszt mandatu do uregulowania, problem z uzyskaniem pieczątki z przeprowadzonego badania technicznego. Ten właśnie podzespół odpowiedzialny jest za oczyszczanie spalin z cząstek PM, więc równoznaczne jest to, że zmniejsza się emisja szkodliwych związków chemicznych do środowiska. Samo posiadanie filtra DPF jest bardzo ważne, ale nie moglibyśmy nie wspomnieć o jego pracy. Gdy filtr cząstek stałych jest pozbawiony drożności, może zaburzyć pracę swoją oraz innych elementów, które ze sobą współpracują. Tak więc kolejnym wymogiem dla posiadacza auta z dieslem, czy z benzyną jest regeneracja oraz wypalanie DPF.

Usunięty DPF

Usuwanie DPF – dlaczego warto i czy usunięcie DPF zwiększa moc?

Do jednych z bardziej kontrowersyjnych zagwozdek należy pytanie – „dlaczego warto usunąć filtr cząstek stałych?”, ponieważ warto byłoby najpierw zastanowić się, jakie faktycznie są zalety jego pozbycia się. Jedyną zaletą może być to, że nie będziesz musiał pamiętać o samoregeneracji oraz czyszczeniu w serwisie tego podzespołu. Prawda jest taka, że jeśli wytniesz DPF i to jeszcze nieodpowiednio zostanie wykonana ta czynność, możesz mieć jeszcze większe problemy, np. z sondami lambda, silnikiem albo turbosprężarką. Oprócz tego prędzej czy później zostanie zauważone, że nie masz filtra cząstek stałych i dostaniesz mandat, stracisz homologację i nie będziesz miał możliwości przejść przeglądu technicznego pozytywnie, a dodatkowo otrzymasz obowiązek ponownego zamontowania filtra DPF. Koszt tego może być bardzo duży, więc odradzamy go realizować. Musimy także wyjaśnić, że usunięcie DPF nie spowoduje zwiększenia mocy pracy silnika, nie ma nawet na to badań.

Kwestia wycięcia DPF a spalania oraz usuwanie DPF i czy warto wycinać filtr cząstek stałych?

To, czy warto wycinać filtr DPF, już powinieneś wiedzieć, jest to po prostu niewskazane. Natomiast podejmiemy się wyjaśnienia, o co chodzi ze spalaniem po usunięciu podzespołu. Błędne jest myślenie, że podwyższone spalanie było związane z posiadaniem filtra cząstek stałych, no chyba, że miałeś mocno zanieczyszczony podzespół. Bardziej powinieneś zwrócić uwagę na to, czy przypadkiem inne elementy są sprawne i czy wzrost spalania nie wystąpił przez jakąś awarię.

Odpowiemy, ile mocy zabiera DPF oraz czy usunięcie DPF to dobry pomysł?

Po raz kolejny odpowiadamy – pozbycie się filtra cząstek stałych absolutnie nie jest dobrym pomysłem. Czy filtr cząstek stałych jest odpowiedzialny za spadek mocy silnika? Jednostka napędowa jest narażona na spadek mocy w momencie, gdy użytkownik swojego pojazdu zapomni o przeprowadzaniu wypalania sadzy oraz o dokładnym oczyszczaniu podzespołu w serwisie z wszelkich nagromadzonych osadów. Jeżeli filtr DPF jest w 100% sprawny, nie ma możliwości, aby doszło do pogorszenia osiągów silnika.

DPF w samochodzie

Jaki jest tego powód: usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór.

Powody są oczywiste: mamy do czynienia z nielegalnie przeprowadzoną czynnością oraz wiążą się z tym srogie kary dla kierowców. Musimy nadmienić także, że stosowanie emulatorów, które mają na celu oszukać brak DPF również jest karalne. Samochód, który porusza się po ulicach, musi być całkowicie sprawny i spełniać normy emisji spalin, dlatego jakakolwiek ingerencja w ten podzespół przysporzy Ci problemy.

Co o tym myślisz?

Komentarze

abc
star star star star_outline star_outline
Wystawiono 7 miesiecy temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bzdura, usunąłem filtr DPF w samochodzie już dwa lata temu, po usunięciu tego pseudoekologicznego filterka skończyły się w moim samochodzie problemy z nadmiernym dymieniem (Toyota Avensis 2,2) Niestety w tych modelach toyoty są dpf-y, które do podniesienia temperatury wypalania filtra używają dawki paliwa podawanej do filtra, w czasie wypalania objawiało się to kopceniem gęstym białym dymem, po usunięciu dpf-u problemy ustały, samochód bez problemu przechodzi przeglądy.
Marcin
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wycięcie filtra DPF jest nielegalne i niezgodne z przepisami dotyczącymi emisji spalin, ponieważ DPF ma na celu ochronę środowiska poprzez redukcję ilości szkodliwych substancji w spalinach, takich jak tlenki azotu i tlenki węgla. Bez DPF, te substancje będą się wydostawać do atmosfery w większych ilościach, co jest niekorzystne dla ludzi i środowiska. Wycięcie DPF również może prowadzić do osłabienia wydajności silnika, spadku mocy i zwiększenia zużycia paliwa. Co więcej, taki pojazd nie przejdzie przeglądu technicznego, co może uniemożliwić legalne korzystanie z drogi.
tenorek_097
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wycięcie filtra DPF nic nie daje, a przynosi tylko negatywne skutki. Sam tego doświadczyłem i nie polecam, więc zaufajcie mi na słowo :P
Michał-cz68
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak widać na podstawie informacji zamieszczonych w artykule wycięcie Dpf-a nie daje nic dobrego. Nie róbcie tego jeśli rozważacie taką opcję.
Marcel
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No, a czy faktycznie coś daje wycięcie DPF? Chyba przysparza same problemy :D
Krystek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Konsekwencje wycięcia DPF najwidoczniej jeszcze zbyt mało odstraszają tych, co się na to decydują. Gorzej jak komuś ukradną, co w takim przypadku?

Popularne wpisy

14 marca 2018

Wymiana filtra DPF

Ciężko powiedzieć, żebyśmy wszyscy, kierowcy samochodów wyposażonych w silnik wysokoprężny, byli zadowoleni z wprowadzenia normy EURO IV a wraz z nią właściwie obowiązkowego filtra cząstek stałych DPF. Jednak na pewno wszyscy jesteśmy zdrowsi. Zarówno kierowcy, jak i mieszkańcy każdego większego ...