Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Za co odpowiada katalizator?
Wycięcie katalizatora zdaniem wielu, stanowi świetną alternatywę dla kosztów ponoszonych w związku z często pojawiającą się potrzebą regeneracji, naprawy, czy też wymiany tytułowego podzespołu na nowy. Należy jednak pamiętać, iż nie powinno się praktykować takiego procederu, ponieważ filtr ten odgrywa bardzo ważną rolę w naszym samochodzie. Katalizator ma bowiem za zadanie zmniejszać poziom zanieczyszczenia spalin produkowanych przez silnik. Z racji tego, iż jego praca jest bardzo wytężona, a warunki pracy mało wdzięczne, bardzo często dochodzi do jego zapchania, czy też uszkodzeń mechanicznych. Filtr ten jest na przykład bardzo wrażliwy na różnice temperatur. Jak wiemy, praca podzespołu w układzie wydechowym odbywa się w obecności kilkuset tysięcy stopni Celsjusza, ta w połączeniu z bardzo niskimi temperaturami na zewnątrz może również doprowadzić do destrukcji naszego katalizatora. Katalizator nie toleruje również, nagminnie powtarzającej się jazdy na niedostatecznie rozgrzanym silniku z wykorzystaniem bogatej mieszanki paliwowej. I na koniec, podzespół ulega również często zniszczeniu w samochodach z instalacją paliwa LPG. Oczywiście mamy na myśli taką, która nie jest w odpowiedni sposób wyregulowana. Te wszystkie czynniki wymienione powyżej, skłaniają kierowców do pozbycia się awaryjnej jednostki. Ale czy zdajemy sobie sprawę, z tego co, grozi za wycięcie katalizatora? Usunięcie podzespołu będzie skutkować brakiem pozytywnego przejścia przeglądu, mandatem, a także zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego. Zgodnie z przepisami, samochód bez podzespołu nie spełnia norm emisji spalin, a tym samym dopuszczenie go do ruchu jest zabronione! Jak możemy zauważyć, kara za wycięcie katalizatora jest nieunikniona, a nielegalny proceder zostanie wykryty, prawdopodobnie już przy pierwszym przeglądzie auta.
Wycięty katalizator a objawy
Istnieje wiele symptomów, po których możemy poznać, iż nasz katalizator został usunięty. W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na deskę rozdzielczą. W przypadku braku katalizatora na desce rozdzielczej pojawi się kontrolka check engine. Kolejnym sposobem wskazującym na brak lub awarię naszego podzespołu jest znaczny poziom zanieczyszczenia w naszej rurze wydechowej. Można sprawdzić to na zimnym silniku poprzez włożenie ręki we wlot rury. W przypadku braku podzespołu nasza dłoń będzie zabrudzona w nadmierny sposób. Podczas braku filtra także komfort jazdy ulegnie pogorszeniu, a samochód straci swoją pierwotną płynność jazdy, a także będą odczuwalne liczne drżenia. Bardzo często w samochodach pojawia się strumienica zamiast katalizatora. Czym więc jest ten „zamiennik” stanowiący niejako atrapę katalizatora? Strumienica jest to rura, wewnątrz zbudowana z łusek, które ułożone są w taki sposób, aby wywołać ukierunkowane zawirowanie spalin w części wydechowej, a w następstwie sprawniejsze niż w przypadku katalizatora, wydostanie się zanieczyszczeń na zewnątrz. Ostrzegamy jednak przed montowaniem strumienic. Podobnie jak to jest w przypadku wycięcia katalizatora, również montaż strumienic jest nielegalny! Należy pamiętać, iż tylko auto z katalizatorem (oczywiście mamy na myśli drożny katalizator) spełnia normy emisji spalin. Każdy inny „zamiennik” będzie się wiązał z brakiem dopuszczenia samochodu do ruchu drogowego.
Komentarze