Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wycięcie katalizatora i koszt takiego zabiegu stanowi bardzo częsty powód rozważań kierowców, a to dlaczego?
Katalizator należy do grupy podzespołów pracujących bardzo intensywnie, a więc nie trudno w jego przypadku o usterki wynikające z jego zużycia. Oczywiście zdarzają się również usterki mechaniczne. Katalizator zazwyczaj powinien ulec usterkom dopiero po przejechaniu ponad 200 tysięcy kilometrów. W praktyce jednak wygląda to inaczej, a czuły na zmiany temperatur podzespół często ulega uszkodzeniom. Jak wiemy, katalizator należy do grupy podzespołów pracujących w bardzo wysokich temperaturach (mowa tu o temperaturach sięgających 500 stopni Celsjusza). Bardzo często na skutek nagłego wychłodzenia dochodzi do licznych ukruszeń wewnątrz naszego katalizatora. Szczególnie zauważalne jest to przy katalizatorach z wkładem ceramicznym. Do problemów z katalizatorem przyczynia się również jazda na „wzbogaconym paliwie” przez dłuższy czas przy jednocześnie słabo rozgrzanym silniku. Przypomnijmy, iż wzbogacone paliwo to takie, w którego skład wchodzi powietrze poniżej 14,7 kilograma na 1 kilogram paliwa. Bardzo często więc kierowcy w celu uniknięcia usterek, a także kosztów związanych z wymianą lub też czyszczeniem katalizatora, decydują się na jego usunięcie. Należy pamiętać, iż katalizator i cena uzależnione są w głównej mierze od modelu i marki samochodu. Sam proces wycięcia i wstawienia atrapy rurki jest stosunkowo niższy niż zakup nowego podzespołu. My jednak odradzamy taki proceder, skłaniając się ku czyszczeniu zapchanego podzespołu co jakiś czas, a także w razie konieczności rezygnacji z wycięcia i wymiany na nowy. Wymiana katalizatora i cena na pewno przewyższy koszt usunięcia podzespołu, ale należy pamiętać, iż jest to obowiązkowa część ze względu na funkcję, jaką pełni w pojeździe, a mianowicie ogranicza emisję szkodliwych substancji do środowiska. Bardzo ważne są też warunki, w jakich przeprowadza się wymianę katalizatora. Oczywiście najlepiej zrobić to w profesjonalnym serwisie samochodowym, który zadba zarówno o stronę techniczną – związaną z samą zamianą części, jak i o elektronikę, konieczną do regulacji po takim zabiegu. A co jeżeli zdecydujemy się na samodzielną wymianę katalizatora? Już odpowiadamy. Samodzielna wymiana katalizatora jest możliwa. Jednak należy pamiętać, iż problem nie kończy się na zamianie podzespołu. Proces ten uruchamia wiele następstw, chociażby związanych z elektroniką i potrzebą przeprogramowania sterownika w celu poprawnej pracy silnika. Takie umiejętności już niestety nie każdy posiada.
Wycięty katalizator i objawy procederu
Należy mieć na uwadze, iż usunięcie naszego podzespołu będzie się wiązało z nieprzyjemnymi następstwami. Wśród objawów wycięcia katalizatora najczęściej wymienia się: pojawienie się kontrolki check engine, podwyższone zużycie paliwa, utratę płynności jazdy i liczne drżenia samochodu – to tylko nieliczne z symptomów wycięcia podzespołu. Należy jednak pamiętać o najważniejszym. Pozbawienie naszego samochodu katalizatora wiąże się ze wzrostem emisji szkodliwych związków do środowiska!
Komentarze