Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Dlaczego wycięcie katalizatora w Dieslu oraz w benzynie jest bardzo częstym zjawiskiem i dlaczego nie powinno się tego robić?
Należy wiedzieć, iż katalizator w Dieslu pomimo spełniania tego samego zadania, czyli eliminowania nadmiaru toksycznych substancji przepuszczanych do środowiska, trochę się różni od tego montowanego w silnikach benzynowych. Różnica ta wynika z innego składu spalin emitowanych na zewnątrz, a także typu zastosowanego reaktora. W silnikach Diesla są to reaktory o właściwościach utleniających. Jeżeli chodzi o inny skład spalin… Otóż sprawa ma się tak. W silnikach benzynowych w składzie przeważa tlenek węgla, zaś w Dieslu związki takie jak węglowodory, czy też dwutlenek siarki. Ponadto występuje jeszcze jedna różnica. Diesel w porównaniu z benzyną słabiej radzi sobie z usuwaniem szkodliwego tlenku azotu. Wynika to z tego, iż cylinder otrzymuje niezbyt bogatą mieszankę paliwową. Z tego też powodu montowane są w Dieslach wspomagająco filtry SCR, które to uzupełniają pracę katalizatora i wyłapują niechciany tlenek azotu. Należy jednak pamiętać, iż wycięcia katalizatora w benzynie i Dieslu jest tak samo niepoprawnym działaniem i w ostateczności przynosi więcej szkody niż pożytku. Wycięty katalizator i objawy z tym związane są bardzo mało komfortowe, podobnie jak i w silnikach benzynowych. W kolejnej części artykułu poświęcę czas na odpowiedź na bardzo często zadawane przez kierowców pytanie związane z kopceniem Diesla po usunięciu DPF. Jak to jest? Zaraz się wszystkiego dowiemy!
Czy Diesel bez katalizatora dymi?
Brak katalizatora i objawy z tym związane są bardzo różne. Brak ten może się nam ukazać na przykład w postaci kontrolki i tu należy pamiętać..! Należy szybko rozwiązać problem, ponieważ samochód może zostać wprowadzony w jazdę w trybie awaryjnym! Kolejnym objawem jest występowanie drgań w trakcie jazdy. Na skutek pozbawienia układu wydechowego katalizatora samochód traci swą początkową płynność jazdy. I kolejny objaw, tym razem o charakterze ekonomicznym, czyli wzrost zużycia paliwa. A dymienie? Jak to w końcu jest? Zadymienie również ulega zwiększeniu. Z naszego układu wydechowego z pewnością zaczną wydobywać się zwiększone ilości dymu, podobnie zresztą jak sprawa się ma w przypadku niedrożnego katalizatora.
Komentarze