Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Dlaczego nie zaleca się wyłączania AdBlue?
Wyłączenie AdBlue i forum jest to bardzo często wyszukiwane zapytanie. Prawdopodobnie wynika, to z tego, iż wiele osób ma mieszane uczucia co do tego procederu. Powszechnie wiadomo, iż samochody z systemem AdBlue są przyjaźniejsze dla środowiska, ponieważ wytrącony w tym procesie z naszego płynu amoniak w doskonały sposób radzi sobie z tlenkami azotu, przeobrażając je w niegroźny azot i parę wodną. Ponadto w autach z silnikiem wysokoprężnym, układem SCR i wspartym przez AdBlue zauważa się mniejsze zużycie paliwa.
Skąd więc nadal biorą się rozterki kierowców i dlaczego w dalszym ciągu interesuje ich wyłączenie AdBlue i opinie na ten temat?
Prawdopodobnie wynika to z tego, iż jak to zazwyczaj bywa z innowacyjnymi rozwiązaniami, auta z systemem AdBlue mają również swoje słabe strony. Brak odporności na niskie i wysokie temperatury, silny poziom korozyjności, częste usterki i awarie czujników, a także nie rzadko bardzo wysokie ceny za serwisowe uzupełnianie płynu, to tylko niektóre ze słabych stron wpływające na sceptyczne nastawienie posiadaczy silników Diesla do tego systemu.
Wyłączenie AdBlue – cena i przebieg procesu
A co, gdy już zdecydujemy się na usunięcie AdBlue? Zazwyczaj interesuje nas wówczas cena i sposób, w jaki przebiega taki zabieg. Otóż tak. Jeżeli chodzi o cenę, to nie da się jej określić w sposób jednoznaczny. Tak jak w innych podzespołach zależna jest przeważnie od marki i modelu samochodu, a także jego rocznika i typu zastosowanego sterownika. Programowe wyłączanie AdBlue, które się stosuje podczas takiego procederu, polega na zmodyfikowaniu dotychczasowego programu zainstalowanego w sterowniku naszego Diesla, a tym samym na oszukaniu naszego układu SCR. I Tak na przykład stosuje się emulatory, które w idealny sposób tuszują brak płynu. Potocznie nazywane „usuwanie” AdBlue nie ma absolutnie nic wspólne z wycinaniem jakiejś części, a wszystko sprowadza się jedynie do technicznego przeprogramowania sterownika naszego silnika. Warto jednak pamiętać, iż usunięcie AdBlue jest nielegalne! Jest to działanie sprzeczne z ochroną środowiska. Wykrycie takiego nielegalnego procederu wiąże się z wysokim mandatem i zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.
Komentarze