Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jakie opinie na temat wyłączenia Adblue?
Wyłączenie AdBlue i opinie na ten temat są bardzo zróżnicowane. Zacznijmy od tego, co to jest AdBlue i w jakim celu jest on stosowany w naszych samochodach? Otóż tak. AdBlue jest to wtrysk stosowany w Dieslach z systemem SCR i ma za zadanie, wchodząc w reakcje ze spalinami usunąć z nich wytworzone szkodliwe związki azotu. Jest to nowatorskie rozwiązanie, powstałe na skutek ciągle zaostrzających się norm ekologicznych, które uderzają szczególnie w posiadaczy samochodów napędzanych silnikiem Diesla. Stanowi bardzo skuteczny sposób na redukcję nadmiaru spalin. AdBlue jest to płyn, w skład którego w mniejszej ilości wchodzi mocznik, a także demineralizowana woda przeważająca w składzie. Roztwór ten przemieszcza się pod wpływem wytworzonego ciśnienia do katalizatora, w który wyposażony jest nasz Diesel. Następnie za sprawą wysokiej temperatury wydziela się z niego amoniak i wchodzi w reakcję z tlenkiem azotu. W wyniku połączenia tlenek azotu jest niwelowany i zamienia się w parę wodną i niezagrażający atmosferze azot. Mimo wielu zalet rzesza kierowców decyduje się na programowe wyłączanie AdBlue. Czym to jest uwarunkowane? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.
Wyłączenie AdBlue - cena
Stosowanie AdBlue przynosi korzyści nie tylko dla środowiska, ale jak wykazały liczne badania, także zauważa się w tych samochodach spadek zużycia paliwa. Jak można się domyślić usuwanie AdBlue i opinie na temat tego zabiegu będą zróżnicowane. Jak możemy przypuszczać, prawdopodobnie jedną z przyczyn tych negatywnych jest zamarzanie. Płyn ten jest mało odporny na niskie i wysokie temperatury. I tak na przykład w temperaturze -11 stopni Celsjusza rozpocznie się proces krystalizacji cieczy i powstałe kryształki zaczną osadzać się we wnętrzu zbiornika, zatykać przewody, a także szkodzić wtryskiwaczom. Podobnie ma się sprawa w przypadku temperatur powyżej 25 stopni Celsjusza, wówczas to z płynu uwalniane są kryształki mocznika, a tym samym traci on swoje właściwości. W celu zniwelowania niekorzystnych warunków obecnie w autach z układem SCR i płynem AdBlue montowane są grzałki, zaś w letnie upalne dni płyn ten mieści się na stacjach w klimatyzowanych podajnikach. Kolejną często wymienianą wadą jest wysoki poziom korozyjności tej cieczy. Płyn ten rozlany niechcący na powierzchnię naszego samochodu może w znacznym stopniu zaszkodzić metalowej powłoce, ponieważ wchodzi z nią w bardzo silną reakcję. Ponadto należy pamiętać, aby na czas uzupełniać poziom płynu, ponieważ w momencie jego całkowitego braku sterownik wprowadzi nasz samochód w pracę w systemie awaryjnym, zmniejszy w znaczący sposób poziom jego mocy, a w najgorszym wypadku dokona jego unieruchomienia. Kolejną wadą, która często też zachęca kierowców do odłączenia AdBlue, jest fakt, iż wiele aut wymaga uzupełniania płynu w serwisie, a to wiąże się często z niemałymi kosztami. To wszystko skłania kierowców do zrezygnowania z korzystania tego systemu i odłączenia go. Jaki jest koszt takiej usługi? Wyłączenie AdBlue i cena uzależnione są w głównej mierze od marki i modelu auta, który ma zostać poddany temu zabiegowi. Należy jednak pamiętać, iż kara za emulator AdBlue w Polsce jest już jak najbardziej możliwa, a sam proceder stosowania emulatora określany jest jako nielegalny. Następstwem wykrycia zabronionego prawem urządzenia skończy się to mandatem, zatrzymaniem prawa jazdy, a także nakazem odłączenia emulatora!
Komentarze