Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Co się stanie, gdy pozbędziesz się filtra cząstek stałych?
Wyłączenie filtra DPF stanowi bardzo powszechne zjawisko. Należy się jednak zastanowić czy jest to poprawne i słuszne posunięcie? Może zacznijmy od początku. Odpowiedzmy sobie na pytanie: Czym jest filtr DPF?
Filtr cząstek stałych, czyli filtr potocznie znany nam pod skróconą nazwą DPF jest to podzespół wchodzący w skład układu wydechowego naszego samochodu. Spełnia bardzo ważną rolę ze względu na umiejętność zatrzymywania spalin i ich dalszej emisji do środowiska. Jak można sobie wyobrazić działa bardzo intensywnie, a więc i nie dziwne, że należy do grupy podzespołów szczególnie narażonych na awarię. A więc teraz odpowiedzmy sobie na drugie pytanie: Czy wyłączenie filtra DPF jest zalecane? Dezaktywacja DPF poprzez wycięcie niewątpliwie wydaje się korzystniejsza, ponieważ jest to czynność jednorazowa w odróżnieniu od cyklicznie powtarzającej się potrzeby regeneracji, czy też wypalania. Jednak należy pamiętać, iż wycięty filtr DPF nie zakańcza naszego problemu. W momencie usunięcia DPF rozpocznie się problem, chociażby ze sterownikiem naszego silnika. Pozbawiony swojego „bodźca” rozpocznie wysyłać błędne sygnały. Wówczas nasz samochód podejmie się nierównej pracy, uruchomi tryb awaryjny, czy też zdezorientowany rozpocznie wywoływać mechanizm wypalania sadzy z filtra, którego przecież już nie posiadamy. Są to działania skrajnie niebezpieczne dla naszego silnika, a także często prowadzące do poważnego uszkodzenia naszego układu wydechowego, ponieważ wówczas temperatura takiego procesu osiąga jeszcze wyższe wartości. Warto w tym miejscu wspomnieć również, iż zgodnie z obecnie panującymi przepisami auto z usuniętym filtrem DPF nie powinno być dopuszczone do ruchu, ze względu na znaczny poziom zanieczyszczania środowiska!
Programowe wyłączenie DPF
Usuwanie DPF ze sterownika jest konieczną czynnością i następstwem wycięcia filtra cząstek stałych. W celu pozbycia się wysyłania błędnych pomiarów ze strony czujnika do naszego sterownika silnika należy niejako „oszukać” go, wprowadzając modyfikacje w dotychczasowym oprogramowaniu. Najczęściej w tym celu wykorzystywane są emulatory, które tuszują brak filtra, lub też dokonuje się usunięcia DPF z pamięci naszego oprogramowania. Programowe wyłączenie DPF i cena takiego zabiegu nie powinna nas więc w ogóle kusić, ponieważ jak można zauważyć, jest to działanie bezsensowne i przede wszystkim niezdrowe- zarówno dla środowiska, jak i dla naszego samochodu!
Komentarze