Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Za co odpowiedzialny jest czujnik ciśnienia spalin?
Wymiana czujnika różnicy ciśnień jest to częsty i konieczny zabieg w celu utrzymania poprawnego działania naszego podzespołu. Czujnik ciśnienia DPF pełni bowiem bardzo ważną rolę. Jego zadaniem jest kontrolowanie poziomu zapchania naszego filtra cząstek stałych. Jak rozpoznać uszkodzony czujnik ciśnienia spalin? To proste! Uszkodzony czujnik różnicy ciśnień najczęściej objawi nam się w postaci zapalenia się kontrolki.
Adaptacja czujnika różnicy ciśnień
Zabieg ten przeprowadza się pod okiem specjalistów i przy użyciu specjalistycznego oprogramowania. Tylko wtedy jest on wierzytelny i miarodajny. Adaptacja czujnika ciśnienia DPF odbywa się dopiero po przeprowadzeniu wstępnej diagnozy naszego pojazdu. W momencie, gdy mamy do czynienia z założeniem nowego czujnika taka adaptacja jest niezbędna. Przystosowanie nowego czujnika wywoływane jest przy pomocy odpowiedniego sprzętu i ma za zadanie oswoić sterownik z nowym czujnikiem, a także sprawić, iż wartości pomiarów wypełnienia filtra będą się zgadzały ze stanem faktycznym. Bardzo częstym zjawiskiem jest również wycinanie filtra cząstek stałych. Należy podkreślić, iż absolutnie na pochwalamy tej procedury! Ma to nie tylko destrukcyjny wpływ na środowisko, ale również obecnie grozi brakiem podbicia przeglądu! Wówczas, aby nie wyświetlał się błąd w komputerze, należy niejako uśpić czujnik pomiaru różnicy ciśnienia. Jak oszukać czujnik różnicy ciśnień? Najczęściej odbywa się to za pomocą przeprogramowania sterowników, a także poprzez zastosowanie różnego rodzaju zaślepek. Należy jednak pamiętać, iż jest to działanie niezalecane, ponieważ doprowadza to do dezintegracji pracy sterownika. Komputer zaczyna wyłapywać i rozkodowywać sobie w błędny sposób informacje docierające z pojazdu, a to prowadzi do podejmowania przez niego złych decyzji. Taka praktyka może się wówczas zakończyć uszkodzeniem istotnych dla pracy naszego samochodu podzespołów, ponieważ towarzyszy tym procesom wzmożona ilość płonących spalin. Zdarza się tak np. w przypadku uruchomienia się intuicyjnego czyszczenia filtra (którego już przecież nie mamy).
Warto zatem przemyśleć, czy wycinanie filtra, a w następnej kolejności próba oszukiwania czujnika ma sens.
Komentarze