Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zamiana jednego podzespołu na drugi kompletnie mija się z celem, ponieważ zarówno filtr cząstek stałych, jak i katalizator spełniają zupełnie różne funkcje i nie można ich niczym zastępować. Filtr cząstek stałych DPF odpowiedzialny jest za oczyszczanie spalin z cząstek PM, a w ich skład wchodzi głównie węgiel w formie sadzy, natomiast każdy jeden katalizator samochodowy oczyszcza gazy spalinowe, aby nie wydostawały się na zewnątrz. Katalizator inaczej konwerter katalityczny zajmuje się redukcją szkodliwego tlenku azotu, który wchodząc w reakcje chemiczne z metalami szlachetnymi znajdującymi się w rdzeniu podzespołu, wytwarza niegroźny azot i tlen. Katalizatory redukujące znajdują się w silnikach benzynowych, a utleniające najczęściej spotykane są w dieslach. Te drugie zajmują się utlenianiem szkodliwych tlenków węgla oraz węglowodorów do dwutlenku węgla i pary wodnej.
1. DPF i katalizator mają tendencję do zapychania
Oba te podzespoły muszą być poddawane czyszczeniu raz na jakiś czas, aby nie zaburzyć ich pracy, a dodatkowo należy uchronić środowisko przed zanieczyszczaniem. Zanieczyszczenia gromadzą się na powłoce katalitycznej, co z biegiem czasu doprowadzi do całkowitej utraty właściwości. Jeśli chodzi o zapchanie filtra DPF, to mogą również wystąpić problemy nie tylko z nim, ale także silnikiem i turbosprężarką, dlatego pamiętaj o regeneracji DPF i regeneracji katalizatora, aby nie doprowadzić do awarii.
2. Czyszczenie katalizatora i cena wykonania usługi
Regeneracja katalizatora w serwisie nie jest droga; koszt jest bardzo zbliżony do ceny przeprowadzenia na DPF czyszczenia, czyli wynosi ona plus / minus 500 złotych. Skontaktuj się dla pewności z wybranym serwisem, aby potwierdzić tę informację, ponieważ warto pamiętać, że każdy warsztat ma ustalony własny cennik. Jeżeli chodzi o efekty czyszczenia katalizatora, będą one od razu zauważalne i przede wszystkim nikt nie doczepi się do zapchanego i niesprawnego podzespołu.
3. Filtr DPF – nowy
Jeżeli doszło do całkowitego zużycia tego podzespołu i konieczna jest jego wymiana, to wiedz, że może Cię to dużo kosztować. Oczywiście cena nowego filtra cząstek stałych jest zależna od modelu samochodu i rodzaju podzespołu, ale tak czy siak, koszt może być naprawdę wysoki, więc bądź na to przygotowany. Podobnie wygląda sytuacja z katalizatorem, który posiada w sobie bardzo cenną platynę, rod i pallad.
Musiałeś wymienić filtr DPF? Nie zapomnij o adaptacji nowego podzespołu w komputerze ECU, aby sterownik silnika odczytywał właściwe dane do aktualnego filtra cząstek stałych.
Komentarze