Przy prawidłowym użytkowaniu samochodu i stosowaniu się do zaleceń producenta wymienia się filtr cząstek stałych co około 250 000 kilometrów. Zaleca się stosowanie różnorodnych środków chemicznych, które pomagają usuwać nagromadzoną sadzę oraz regularną wymianę filtrów i oleju silnikowego, a także tankowanie wysokiej jakości oleju napędowego. Jeśli nie masz pewności co do stanu komponentu, najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów. Będą oni w stanie ocenić stan techniczny wnętrza filtra za pomocą kamerki endoskopowej i zdecydować, czy należy go zregenerować, czy wymienić. Filtry cząstek stałych są dość kosztownymi elementami, ponieważ zawierają metale szlachetne, które reagują chemicznie z toksycznymi związkami w spalinach. DPF i FAP są kluczowymi komponentami w układach wydechowych pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, a ich usunięcie grozi poważnymi konsekwencjami.

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne



Ile wytrzymuje filtr cząstek stałych?
Filtr cząstek stałych DPF może przetrwać nawet do 250 tysięcy kilometrów, ale jest to zależne od wielu czynników, takich jak sposób jazdy, rodzaj używanego paliwa, warunki drogowe oraz sama konstrukcja filtra. Określenie dokładnej trwałości DPF jest trudne ze względu na te zmienne. Producent może podać orientacyjny zakres, np. 150 000 – 200 000 kilometrów, ale w praktyce trwałość może być zarówno krótsza, jak i dłuższa, zależnie od sposobu użytkowania pojazdu. Czy można wyciąć DPF z układu wydechowego auta? W teorii tak, w praktyce jednak takie auto nie spełnia warunków homologacji, czyli według przepisów pojazd powinien zostać wykluczony z ruchu drogowego.
Co ile kilometrów wypala się DPF?

Dobrze pracujący filtr cząstek stałych w samochodzie wypala się średnio co 300-800 kilometrów. Jeśli oczyszcza się częściej, nie jest to zdrowy objaw. Może być to spowodowane awarią wtryskiwaczy, uszkodzonym kolektorem ssącym, nieprawidłowo działającym zaworem EGR lub źle dobranym olejem silnikowym. Jeżeli więc zaobserwujesz taki przypadek w swoim samochodzie, nie zwlekaj z diagnostyką komponentów w serwisie. Im szybciej zareagujesz, tym większe prawdopodobieństwo uniknięcia wysokich kosztów napraw.
Jak wyczyścić zapchany filtr cząstek stałych?
Można przeprowadzić czyszczenie filtra DPF bez konieczności jego demontażu, za pomocą specjalnych preparatów, takich jak K2 DPF Cleaner. Procedura polega na wlewie płynu do filtra w miejscu, przeznaczonego dla czujnika ciśnienia lub temperatury. Poprawnie zastosowany środek umożliwia spalenie nagromadzonych zanieczyszczeń w ciągu kilkunastu minut, przy minimalnych obrotach silnika, nie pozostawiając po sobie żadnych śladów. Inną, o wiele bardziej skuteczną metodą regeneracji DPF i FAP jest czyszczenie hydrodynamiczne w maszynie. Dzięki wodzie pod ciśnieniem z wnętrza filtra cząstek stałych zostaną wypłukane zalegające osady, które doprowadziły do spadku wydajności podzespołu.
Komentarze