Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne


Dobrze, że jest DPF
Nikt, kto nie zna roli ani zaawansowanej technologicznie budowy filtra cząstek stałych nie potrafi docenić jego bezcennej pracy na rzecz zdrowia naszego i sąsiadów. Zadaniem filtra DPF jest zatrzymywanie wewnątrz swojej budowy cząstek stałych, czyli nieprzereagowanych w procesie spalania procesu napędowego molekuł sadzy (czystego węgla) obudowanych standardowymi zanieczyszczeniami powstającymi podczas pracy silnika. W skład tych zanieczyszczeń wchodzą węglowodory, tlenki metali, siarki i azotu. Filtr DPF nie pozwala im opuścić swojej konstrukcji, poprzez akumulowanie ich w kanalikach swojego ceramicznego wkładu. Ceramika filtra cząstek stałych przyjmuje kształt kanalików, zbudowanych z węglika krzemu, zebranych w kształt plastra miodu. Kanaliki wlotowe i wylotowe poukładane są naprzemiennie, w taki sposób, by wylot kanalików wlotowych był zaślepiony i analogicznie, wlot wylotowych również nie posiadał światła. Dzięki temu jedyną drogą, jakie tłoczone gazy mogą wydostać się z filtra, są porowate ścianki kanalików, dzięki czemu wszystkie właściwie zanieczyszczenia większe średnicą niż 0,09 mikrometra, zatrzymywane są w porach ścianek kanalików filtra. Dodatkowo należy wspomnieć o cząsteczkach ceryny i platyny wbudowanych w węglik krzemu. Jest to główny powód, dla którego filtr DPF jest tak drogi. Katalityczne właściwości cząsteczek tlenku ceru i platyny (lub złota) mają za zadanie wspomagać filtrowanie spalin, poprzez wiązanie wspomnianych trujących tlenków.

Wymiana czy regeneracja?
Jak łatwo się domyślić po ilości produkowanych spalin i zanieczyszczeń wewnątrz nich, filtr DPF ma prawo się zapchać. Najczęściej jest to właśnie zakumulowana sadza. O ile problem zawiera się właśnie w zbyt dużej ilości sadzy wewnątrz filtra, to rozwiązaniem nie jest bynajmniej jego wymiana. Sadzę można z DPF wypalić. Z pomocą sterownika silnika kierowca inicjuje procedurę czyszczenia aktywnego lub pasywnego (na postoju lub w czasie jazdy), co pozwala na podniesienie temperatury wewnątrz filtra do punktu, w którym dochodzi do zapłonu zgromadzonej sadzy. Przy odpowiedniej ilości tlenu z cząsteczek węgla zostanie tylko dwutlenek węgla i woda. Jeśli z jakiegoś powodu procedura nie może zostać zainicjowana automatycznie, istnieje możliwość wymuszenia takiego procesu za pomocą komputera diagnostycznego. Zazwyczaj gwarantuje to odzyskanie to większości skuteczności w pracy filtra. Wymianę filtra trzeba traktować jako ostateczność. Cena wymiany filtra DPF, nawet po oddaniu w rozliczeniu starego DPF-a, potrafi zaskoczyć, większości nie da się stosować zamiennie, a zróżnicowanie budowy podwozi samochodów sprawia, że duża część z nich jest dedykowana do jednego konkretnego modelu, a w przypadku aut japońskich, jest to wręcz charakterystyczne. Stąd również ceny, które potrafią przekroczyć nawet 4 cyfrową kwotę. Montaż DPF to cena znacznie mniejsza.

Komentarze