Wypalanie DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji katalizatorów

Rodzaje wypalania filtra DPF.

Wypalanie DPF stanowi bardzo ważną czynność. Najczęściej dokonuje się tego procesu podczas jazdy na dłuższym dystansie, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokich obrotów.
Wypalanie filtra cząstek stałych na postoju stanowi jedną z metod wypalania. Wypalanie DPF na postoju – Opel, Ford, czy też Nissan (otóż nie ma różnicy). Podstawowy mechanizm zawsze jest taki sam i ma na celu wywołanie podwyższonej temperatury w naszym układzie wydechowym, sprzyjającej procesowi dopalania. Wypalanie na postoju, jak już sama nazwa wskazuje, odbywa się w czasie, gdy nasz pojazd stoi. Następnie wprowadza się go na wysokie obroty, znacznie przekraczające 2,5 tysiąca obrotów na minutę. Wówczas w naszym układzie wydechowym wzrasta temperatura, zaś komputer daje sygnał o potrzebie dostarczenia dodatkowej ilości paliwa. Wtedy to tworzą się idealne warunki dla procesu dopalania sadzy. Często można spotkać się z pytaniem: „Jak wymusić wypalanie DPF?”. Nic prostszego (oczywiście, jeżeli filtr nie jest nadmiernie zapchany i jest w stanie sam sobie poradzić). Należy przez dłuższy czas utrzymać naszą jazdę na obrotach powyżej 2500 na minutę. Wówczas podobnie, jak przy wypalaniu zainicjowanym intuicyjnie przez komputer, wzrośnie temperatura i zwiększona zostanie dodatkowo podaż paliwa. Temperatura w takich warunkach wzrasta nawet do 600 stopni Celsjusza. Jest to więc idealna temperatura na dopalenie wszelkich zalegających złogów sadzy w naszym filtrze cząstek stałych.

   

Wypalanie filtra DPF

Wypalanie DPF - objawy

W czasie użytkowania naszego auta filtr ulega zapchaniu przez sadzę, popiół i inne związki powstałe w wyniku niekompletnego spalania spalin. Szczególnie szybko dzieje się, to gdy samochód użytkowany jest na krótkich dystansach i nie ma czasu na rozpoczęcie procesu dopalania.
Po czym poznać, że DPF jest zatkany? Już postaramy się odpowiedzieć! Na początek na pewno pojawi się informująca nas o tym żółta kontrolka na naszej desce rozdzielczej. Następnie samochód może zacząć podejmować pracę w trybie awaryjnym, wzrośnie zużycie paliwa, ilość emitowanych spalin z rury wydechowej, a także ilość pobieranego oleju silnikowego.
Proces wypalania naszego filtra możemy zauważyć na podstawie kilku parametrów. Po pierwsze może pojawić nam się kontrolka informująca o potrzebie regeneracji naszego DPF. Kolejnym znakiem rozpoznawczym jest gwałtowny wzrost zużycia paliwa. Bardzo często możemy również zauważyć wylot błękitnego dymu z naszego układu wydechowego.

Wypalanie filtra DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Olek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie filtra cząstek stałych (DPF) to proces, który polega na wypalaniu zgromadzonych cząstek stałych z filtra, co pozwala na jego ponowne wykorzystanie. Wypalanie DPF jest kontrolowane przez komputer pojazdu i może być przeprowadzane na kilka sposobów: Regeneracja podczas jazdy: proces ten polega na utrzymywaniu wysokiej temperatury w układzie DPF poprzez wykorzystanie wysokiej temperatury silnika podczas jazdy. Regeneracja postojowa: proces ten polega na uruchomieniu specjalnego trybu w komputerze pojazdu, który pozwala na wypalanie DPF podczas postoju pojazdu. Regeneracja na stacji obsługi: proces ten polega na wymontowaniu DPF z pojazdu i wypalaniu go na specjalnej stacji obsługi.
Bonio
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalam DPF tak co 600 km i wszystko do tej pory działa sprawnie. Owszem, czasem nawet i skorzystam z serwisu, ale to rzadkość.
Krystyna.be
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zastanawialam sie nad wypalaniem DPF i ile obrotów powinno byc podczas tej procedury, a teraz dzieki temu artykułowi juz sie tego dowiedzialam. Super artykuł.
Radek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Serwisowe wypalanie DPF cena może jest niższa, ale jednak takie wypalanie nie jest tak skuteczne jak czyszczenie w maszynie, bo wiadomo, że wtedy z filtra usunięte są wszelkie zanieczyszczenia, nie tylko sadza, ale i popiół, także jeśli już to będę się prędzej na taką opcję decydował.

Popularne wpisy

24 lutego 2022

Ile wytrzymuje filtr cząstek stałych FAP?

Filtr cząstek stałych FAP może wytrzymać przy odpowiedniej eksploatacji do 180 tysięcy kilometrów, jednak w dużej mierze jest to zależne od modelu pojazdu, ponieważ w niektórych podzespół ten wytrzyma od 120 do 150 tysięcy kilometrów ...

4 lutego 2022

Czy DPF szkodzi silnikowi?

Filtr cząstek stałych nie oddziałuje negatywnie na jednostkę napędową, o ile jego sprawność jest uznawana za nienaganną, natomiast gdy DPF jest mocno zanieczyszczony i nie jest wypalany, to szkodzi silnikowi ...