Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Rodzaje wypalania filtra DPF.
Wypalanie DPF stanowi bardzo ważną czynność. Najczęściej dokonuje się tego procesu podczas jazdy na dłuższym dystansie, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokich obrotów.
Wypalanie filtra cząstek stałych na postoju stanowi jedną z metod wypalania. Wypalanie DPF na postoju – Opel, Ford, czy też Nissan (otóż nie ma różnicy). Podstawowy mechanizm zawsze jest taki sam i ma na celu wywołanie podwyższonej temperatury w naszym układzie wydechowym, sprzyjającej procesowi dopalania. Wypalanie na postoju, jak już sama nazwa wskazuje, odbywa się w czasie, gdy nasz pojazd stoi. Następnie wprowadza się go na wysokie obroty, znacznie przekraczające 2,5 tysiąca obrotów na minutę. Wówczas w naszym układzie wydechowym wzrasta temperatura, zaś komputer daje sygnał o potrzebie dostarczenia dodatkowej ilości paliwa. Wtedy to tworzą się idealne warunki dla procesu dopalania sadzy. Często można spotkać się z pytaniem: „Jak wymusić wypalanie DPF?”. Nic prostszego (oczywiście, jeżeli filtr nie jest nadmiernie zapchany i jest w stanie sam sobie poradzić). Należy przez dłuższy czas utrzymać naszą jazdę na obrotach powyżej 2500 na minutę. Wówczas podobnie, jak przy wypalaniu zainicjowanym intuicyjnie przez komputer, wzrośnie temperatura i zwiększona zostanie dodatkowo podaż paliwa. Temperatura w takich warunkach wzrasta nawet do 600 stopni Celsjusza. Jest to więc idealna temperatura na dopalenie wszelkich zalegających złogów sadzy w naszym filtrze cząstek stałych.
Wypalanie DPF - objawy
W czasie użytkowania naszego auta filtr ulega zapchaniu przez sadzę, popiół i inne związki powstałe w wyniku niekompletnego spalania spalin. Szczególnie szybko dzieje się, to gdy samochód użytkowany jest na krótkich dystansach i nie ma czasu na rozpoczęcie procesu dopalania.
Po czym poznać, że DPF jest zatkany? Już postaramy się odpowiedzieć! Na początek na pewno pojawi się informująca nas o tym żółta kontrolka na naszej desce rozdzielczej. Następnie samochód może zacząć podejmować pracę w trybie awaryjnym, wzrośnie zużycie paliwa, ilość emitowanych spalin z rury wydechowej, a także ilość pobieranego oleju silnikowego.
Proces wypalania naszego filtra możemy zauważyć na podstawie kilku parametrów. Po pierwsze może pojawić nam się kontrolka informująca o potrzebie regeneracji naszego DPF. Kolejnym znakiem rozpoznawczym jest gwałtowny wzrost zużycia paliwa. Bardzo często możemy również zauważyć wylot błękitnego dymu z naszego układu wydechowego.
Komentarze