Wypalanie DPF Alfa Romeo – część 16

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT, DPF, FAP
Filtr DPF w Alfa Romeo

Włoska marka Alfa Romeo ma wielu sympatyków, którzy doceniają przyjemny wygląd samochodów tej marki oraz ich osiągi. Co interesujące, większość modeli Alfy Romeo nie została wyposażona w ostrzegawczą kontrolkę poziomu zapchania sadzami filtra cząstek stałych DPF, dlatego też wyłapanie momentu, w którym poziom sadzy osiąga zbyt wysokie wartości, jest nieco utrudnione. Postanowiliśmy dokonać charakterystyki objawów zatkanego filtra cząstek stałych typowych dla samochodów marki Alfa Romeo. Oprócz tego tłumaczymy, jak wymusić wypalanie DPF Alfa 159 oraz dlaczego usuwanie DPF Alfa 159 bądź innego modelu z silnikiem Diesla lub demontaż DPF Alfa 159 nie jest najlepszym pomysłem.

Filtr DPF w Alfa Romeo

1. DPF w samochodach włoskiej marki Alfa Romeo

Funkcje pełnione przez filtr cząstek stałych DPF w Alfie Romeo sprowadzają się do precyzyjnego oczyszczania spalin z cząstek stałych. Działanie to jest bardzo istotne, gdyż samochody bez DPF uwalniałyby do atmosfery szkodliwe cząsteczki tlenków metali, węgla oraz węglowodorów, a substancje te charakteryzują się wysoką szkodliwością, a nawet właściwościami rakotwórczymi. Wnętrze filtra cząstek stałych to ceramiczny wkład (monolit), który przyjmuje postać kanalików o ustalonym kierunku przepływu spalin. Struktura utworzona z monolitu jest powleczona metalami szlachetnymi pełniącymi funkcję katalityczną, najczęściej jest to platyna. Aby kanaliki mogły odfiltrować cząstki ciał stałych o mikroskopijnych średnicach, ich światła również muszą być wyrażane w ułamkach milimetrów. Funkcje pełnione przez filtr cząstek stałych doprowadzają do zatkania wąskich kanalików. Proces ten przyspiesza jazda jedynie na krótkich odcinkach, gdyż wówczas silnik nie ma możliwości rozgrzać się na tyle, aby wypalić sadze. W przypadku posiadania diesla z filtrem cząstek stałych warto wiedzieć, jak wypalić DPF. Wiedza w tym zakresie pozwoli w wielu przypadkach uchronić DPF od całkowitej destrukcji, a w przypadku modeli pokrewnych do Alfa 159 2.4 wypalanie DPF nie jest trudne.

filtr cząstek stałych w Alfa Romeo

2. Alfa Romeo i oznaki niedrożnego filtra DPF

Przejdziemy teraz do kwestii objawów zatkanego DPF charakterystycznych dla przedstawicieli marki Alfa Romeo. Sygnałem ostrzegawczym może być żądane przez silnik częste wypalanie DPF Alfa 159 oraz pokrewnych jej modeli. Kierowcy diagnozujący błąd DPF Alfa 159 wcześniej zauważają także zwiększone zużycie oleju napędowego, a także gwałtowne i skrajne skoki obrotów. Samochód z zapchanym filtrem cząstek stałych dusi się spalinami, co może spowodować awarię turbo bądź zaworu EGR. W przypadku Alfa 159 zapchany DPF i objawy tej sytuacji są najczęściej zauważalne od razu. Kierowcy napotykający problem zatkanego DPF często poszukują odpowiedzi na temat tego, jak wyczyścić filtr cząstek stałych w ich samochodzie. Jakie jeszcze sytuacje powinniśmy odebrać jako wskazówkę, że najwyższy czas na wypalanie DPF Alfa 159? Prędkość samochodu jest osiągana znacznie wolniej niż takie same wartości przy sprawnym filtrze cząstek stałych. Błąd może wykazywać również czujnik temperatury spalin Alfa 159. Mając na uwadze, że zaburzenie działania jednego z układów pojazdu często niesie za sobą awarie współpracujących układów, należy jak najszybciej zareagować. Od niedawna sprawdzanie poziomu zatkania filtra cząstek stałych jest jeszcze prostsze, gdyż powstała aplikacja Alfa Romeo DPF Monitor. Po połączeniu się z samochodem możemy zweryfikować informacje dotyczące zawartości sadzy i popiołu w DPF, a także odczytać bieżącą wartość temperatury filtra, różnicę ciśnień na filtrze DPF oraz średnie dystanse pomiędzy regeneracjami. Narzędzie to możemy zastosować w modelach Alfa Romeo 159, Giulietta 1.6 i 2.0, Giulia 2.2, Stelvio 2.2 oraz Brera i Spider.

Filtr DPF w Alfie Romeo

3. Podpowiadamy, jak wypalić DPF w Alfa Romeo

Czy w przypadku modelu Alfa Romeo 159 usunięcie DPF i cena za tę usługę są warte Twojego zainteresowania? W kwestii filtrów cząstek stałych nie możemy się z tym zgodzić. Usuwanie filtra cząstek stałych jest uznawane za złoty środek przez osoby, które chcą tylko i wyłącznie zarobić na wykonaniu stosunkowo prostej usługi. Problemy związane z nieposiadaniem DPF napotkamy z pewnością podczas spotkania z diagnostą bądź policjantem, gdyż obowiązujące aktualnie normy EURO dotyczące emisji spalin jasno określają dopuszczalne wartości zanieczyszczeń. Proste badanie zadymienia wykaże, że filtr DPF w naszym pojeździe został wycięty bądź jest, ale nie działa tak, jak powinien. Dalsze konsekwencje przedstawiają się następująco – na stacji kontroli pojazdów nie uzyskamy przeglądu, a podczas kontroli drogowej dostaniemy mandat albo podróż lawetą. A przecież w modelach z rodziny Alfa Romeo 159 JTD DPF wypalić jest tak prosto! Wystarczy poświęcić chwilę na zapoznanie się z trzema możliwymi opcjami wypalania sadzy, a następnie wybrać tę, której realizacja będzie dla nas najbardziej wygodna. Być może wielu kierowców nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że mogli już kilka razy doświadczyć pasywnego wypalania DPF. Wypalanie DPF w sposób pasywny, czyli podczas jazdy samochodem, zachodzi samoczynnie, jeśli tylko komputer odbierze sygnał, że w filtrze pyłów węgla jest już za dużo. Aby proces mógł zostać przeprowadzony, samochód powinien przez około 30 minut poruszać się z wysokimi prędkościami obrotowymi. Wówczas temperatura spalania oleju napędowego wzrasta i sadze mogą zostać dopalone, gdyż potrzebują do tego około 600 stopni Celsjusza. Wypalanie DPF Alfa 147 oraz innych modeli podczas jazdy to prosty i efektywny sposób na pozbycie się nadmiernej zawartości sadzy w samochodach, którym nie jest obce pokonywanie długich tras. Warto wiedzieć, że wypalanie DPF w Alfa 159 i każdej innej Alfie nie powinno być przerwane. Jazda w celu przeprowadzenia pasywnej regeneracji powinna być zorganizowana na takiej trasie, gdzie nie będziemy zmuszeni manewrować biegami czy hamulcem.
Brak możliwości przeprowadzenia wypalania pasywnego nie oznacza końca DPF. Spokojnie, dopalenie sadzy jest możliwe również dzięki procedurze wypalania aktywnego, czyli podczas postoju samochodu. DPF Alfa 159 1.9 JTDM może zostać bez problemu wypalony na postoju. Potrzebujemy do tego jedynie pół godziny wolnego czasu, otwartej przestrzeni, na której plama sadzy nie będzie stanowiła problemu, oraz umiejętności wprowadzenia silnika na pracę na wysokich obrotach podczas postoju na biegu jałowym z zaciągniętym hamulcem ręcznym. Wspomniane wysokie wartości prędkości obrotowej stają się inicjatorem dotrysku paliwa oraz zapoczątkowanego w ten sposób spalania pozakomorowego. Wtedy właśnie spalany dodatkowo olej napędowy pozwala na osiągnięcie wysokich temperatur i wypalanie DPF na postoju Alfa 159, 166 czy Brera. Inną opcją jest wymuszone wypalanie DPF Alfa 159 i innych modeli. Procesem tym zajmuje się zazwyczaj mechanik samochodowy posiadający odpowiednie oprogramowanie. Dzięki niemu możliwe jest zapoczątkowanie wypalania DPF w sposób elektroniczny. Alfa 159 i DPF to temat nurtujący wielu kierowców samochodów włoskiej marki. Zagadnienie jest bardzo istotne ze względu, że kontrolka DPF Alfa 159, Stelvio bądź Giulietta nie zawsze istnieje bądź działa, a niewykonanie dopalania DPF na czas może poskutkować poważnymi konsekwencjami, a w najgorszym przypadku – koniecznością wymiany filtra cząstek stałych DPF na nowy. Inną opcją jest nieco tańszy emulator DPF Alfa 159, jednakże zamiennik ten nie ma wiele wspólnego z filtrowaniem spalin, zatem go nie polecamy.

DPF w Alfie Romeo

Filtr cząstek stałych w dieslach Alfa

O tym, że posiadanie filtra cząstek stałych jest istotne, co więcej – obowiązkowe z punktu widzenia przepisów, na szczęście zdaje sobie sprawę coraz więcej kierowców. Właściwie eksploatowany DPF jest w stanie przejechać z nami setki tysięcy kilometrów, a wypalanie go uznaje się za skuteczną metodę oczyszczania z sadzy. Jeśli filtr zostanie mocno zanieczyszczony i oprócz sadzy zgromadzą się w nim duże zawartości popiołu, wypalanie nie wystarczy. Niepalne popioły najlepiej wypłukać, kierując się do serwisów regeneracji DPF. Miejsca tego typu powinny charakteryzować się autoryzacjami producentów oraz pracowniami wyposażonymi w wysokiej jakości maszyny do czyszczenia DPF. Wówczas możemy mieć pewność, że filtr cząstek stałych z naszego pojazdu zostanie skutecznie i w zupełności wyczyszczony.

Filtr DPF

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie filtra cząstek stałych (DPF) w samochodach Alfa Romeo jest procesem polegającym na usuwaniu zanieczyszczeń z filtra poprzez specjalny program, który nazywany jest "wypalaniem DPF". Proces ten może być wykonywany na kilka sposobów, w zależności od modelu samochodu i jego wersji. W przypadku niektórych modeli samochodów Alfa Romeo, wypalanie DPF może być wykonywane przez komputer diagnostyczny poprzez specjalne oprogramowanie, które jest dostarczane przez producenta. Polecam skontaktowanie się z autoryzowanym serwisem Alfa Romeo w celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących tego procesu i jego kosztów dla konkretnego modelu i rocznika samochodu.
Mis
star star star star star_outline
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mam alfę 159 1.9 jtdm 2006r przebieg 200 tys km ,druga 2007r 230 tys km jeździe tylko długie trasy min.500km żadnych problemów z dpf ,prawda te auta nie lubią miasta szybko brudzi się egr ale wystarczy tylko wyczyść i śmigasz dalej!! A i pamiętaj kupując alfę 159 zawsze zmień olej w skrzyni biegów + dolej litr więcej 2,8 L a nie jak piszą 1.8 L 5,6 biek chodzą na sucho i zaras siadają łożyska olej matrix 75w85
Jerzy
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie dpf w alfa 159 naprawdę skutkuje, mam nadzieję, że to nie ma żadnych negatywnych stron.
Karlos
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Aleksander ja czyściłem tu w serwsie i dostałem gwarancję aż na dwa lata i jestem zadowolony, także polecam!
Aleksasnder
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciężko teraz o dobry serwis zajmujący się naprawą fitrów, a u was jakaś gwarancja na to jest?
Eryk
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Marcin to widać, że zadbane auto masz... bo u mnie moja alfa po przejściach już miała czyszczony dpf.
Marcin
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Też mam alfe z dpf, ale nie mam z nim żadnych problemów.

Popularne wpisy