Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy samochody marki BMW z silnikami Diesla powinny być wyposażone w filtr cząstek stałych DPF? Kolejne normy EURO wprowadziły konieczność używania filtrów DPF, dlatego też spotykamy je już w większości pojazdów poruszających się po drogach w Polsce. Dzisiaj odniesiemy się do powiązań marki BMW z użytkowaniem filtrów DPF, wskazując, jak należy przeprowadzać wypalanie filtrów cząstek stałych w odpowiedni i maksymalnie skuteczny sposób.
Bayerische Motoren Werke – marka BMW
Powstanie znanej na całej świecie marki BMW datuje się na rok 1916. Już od tamtej pory w fabryce produkowano silniki, skutery, motocykle oraz samochody. Obecnym prezesem koncernu BMW jest Herald Krueger, natomiast założycielami marki byli Karl Rapp oraz Gustav Otto. Praca fabryki została przerwana przez wydarzenia pierwszej wojny światowej, jednakże rok 1919 oznaczał dla BMW wznowienie działania. Co interesujące, to właśnie koncern BMW produkuje obecnie silniki Diesla najlepszej jakości, natomiast pojazdy będące przedstawicielami marki są wyposażane w filtry cząstek stałych DPF. Koncern wyprodukował wiele modeli pojazdów, wśród których na drogach kraju często spotkać możemy modele serii 1, 3, 3 Compact, 5, 7, a także modele Gran Turismo, Coupe, Z oraz X. Współcześnie mamy do czynienia z koncernem BMW AG, do którego należy również Rolls-Royce oraz Mini. Przejdź do kolejnych części artykułu na temat filtrów cząstek stałych montowanych w pojazdach opisywanej marki i dowiedz się, jak najlepiej przeprowadzić wypalanie DPF BMW
BMW a emisja spalin – filtry DPF
Pojazdy wyprodukowane w koncernie BMW AG wyposażone w silniki wysokoprężne mają zamontowane również filtry cząstek stałych DPF. Dzieje się tak, gdyż producent dba o to, aby realizacja norm czystości spalin została zachowana na jak najwyższym poziomie. Praca filtra DPF w pojazdach marki BMW sprowadza się do zatrzymywania w wąskich kanalikach filtrujących cząsteczek, które nie powinny się przedostawać ani do atmosfery, ani do organizmu człowieka. DPF BMW f10, DPF BMW e90 318d czy filtr DPF BMWe90 330d mają identyczne funkcje. Struktura filtra cząstek stałych, która w przekroju przypomina plaster miodu, ma za zadanie zatrzymać pyły, tlenki metali, węglowodory aromatyczne oraz cząsteczki węgla w porach o bardzo niewielkich rozmiarach. Kanaliki filtra cząstek stałych DPF są określane jako monolit, którego materiałem budulcowym zazwyczaj jest węglik krzemu. Można wywnioskować, iż w filtrze DPF zachodzi oczyszczanie spalin w sposób mechaniczny, i będzie to stwierdzenie jak najbardziej poprawne. W filtrach cząstek stałych montowanych w BMW znajdują się również cząsteczki metalu szlachetnego, najczęściej platyny, które wykazują właściwości katalityczne. Współpraca filtra cząstek stałych DPF oraz katalizatora sprawia, że pojazdy bawarskiego koncernu emitują niewielkie ilości spalin, a komfort ich użytkowania zwiększa się z każdym modelem. Co więcej, filtry cząstek stałych są otoczone licznymi czujnikami, dzięki czemu silnik stale monitoruje temperaturę oraz ciśnienie DPF BMW.
Niedrożny filtr cząstek stałych w BMW
Współcześnie użytkowane modele BMW charakteryzują się nowoczesnością, dlatego też o złym stanie filtra cząstek stałych z pewnością poinformuje nas kontrolka DPF BMW e90, kontrolka DPF BMW x3 bądź innego modelu tej znanej na całym świecie marki. Na podstawie jakich objawów możemy uznać, że funkcjonowanie filtra cząstek stałych DPF jest zakłócone obecnością nagarów sadzy bądź osadów popiołu? Oprócz wymienionej kontrolki DPF, o zapchanym filtrze poinformują nas skoki obrotów, problemy z pracą silnika i spowolnienie jego funkcjonalności, aktywowanie sygnału check engine, intensywne dymienie z rury wydechowej, zwiększenie częstotliwości automatycznego dopalania sadzy oraz przechodzenie silnika w tryb awaryjny – są to najbardziej charakterystyczne objawy zapchanego DPF BMW e60. Współwystępowanie symptomów, które wymieniliśmy, może być dla nas źródłem pewności, że najwyższa pora na wypalanie DPF BMW e60, wypalanie DPF BMW f10, bądź realizację procesu dopalania sadzy w jakimkolwiek modelu produkcji niemieckiej firmy, pamiętajmy jednak, że częste wypalanie DPF BMW może świadczyć o poważnym zaburzeniu przepustowości filtra.
Kryteria realizacji procesu wypalania sadzy w BMW
Dopalanie nagromadzonych cząsteczek węgla należy przeprowadzać z dbałością o określone szczegóły. Czy wypalanie DPF BMW e87 różni się czymkolwiek od procesu, jakim jest wypalanie DPF BMW x3 czy wypalanie DPF BMW f30? Z przekonaniem odpowiadamy, że są to identyczne operacje. Jedyne różnice możemy dostrzec w sposobie dopalania, gdyż w naszym pojeździe możemy przeprowadzić wypalanie sadzy w warsztacie, aktywne dopalanie DPF bądź pasywne wypalanie DPF. Wypalanie DPF BMW x1 oraz innych modeli marki BMW za pomocą metody serwisowej nie wymaga wysiłku użytkownika pojazdu, gdyż nad rozpoczęciem i przebiegiem procedury czuwa mechanik, posługując się programem komputerowym. Nieco bardziej interesujące jest dla nas zatem takie wypalanie DPF, które wymaga ingerencji i wiedzy kierowcy samochodu. Jak wymusić wypalanie DPF BMW e60 bądź innych pojazdów z tej rodziny? Wypalanie DPF BMW e70 za pomocą metody aktywnej zakłada zatrzymanie pojazdu, włączenie biegu jałowego, a następnie podkręcanie obrotów aż do momentu, w którym jednostka napędowa otrzyma informację, że należy rozpocząć proces wypalania sadzy. Co wówczas dzieje się w układach pojazdu? Pod maską jest realizowany dodatkowy wtrysk oleju napędowego, który następnie jest spalany pozakomorowo w kontrolowany sposób. Zachodzące spalanie warunkuje wzrost temperatury, dzięki czemu może dojść do dopalania sadzy, którą wypalić można dopiero w przedziale temperatur 450-600 stopni w skali Celsjusza. Innym sposobem na pozbycie się nadmiernych zawartości cząsteczek węgla z filtra DPF, czyli metodą wypalania DPF BMW e61 bądź wypalania DPF BMW e60 530d, jest dopalanie pasywne podczas jazdy. Zachodzi ono w wielu przypadkach automatycznie, gdy poruszamy się drogą ekspresową lub autostradą przez około 30 minut. Ten czas w zupełności wystarcza na pełne przeprowadzenie procesu pasywnego wypalania sadzy, o czym poinformuje nas kontrolka wypalania DPF BMW e90, bądź kontrolka innego modelu.
Filtry cząstek stałych bez nagarów
Specjaliści zajmujący się montażem oraz regeneracją filtrów cząstek stałych DPF twierdzą, że filtr można w prosty sposób uchronić od zatkania i mają na myśli metody o wiele lepsze niż wycięcie DPF BMW e90. Dokładna analiza pracy samochodu oraz wszelkich zakłóceń, częste wymiany oleju i filtrów, a także jazda według wytycznych eco-drivingu pomogą Ci przedłużyć żywotność DPF, którą dodatkowo możesz wspomagać stosowaniem preparatów czyszczących filtry cząstek stałych.
Komentarze