Wypalanie DPF BMW – część 6

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

 Czy samochody marki BMW z silnikami Diesla powinny być wyposażone w filtr cząstek stałych DPF? Kolejne normy EURO wprowadziły konieczność używania filtrów DPF, dlatego też spotykamy je już w większości pojazdów poruszających się po drogach w Polsce. Dzisiaj odniesiemy się do powiązań marki BMW z użytkowaniem filtrów DPF, wskazując, jak należy przeprowadzać wypalanie filtrów cząstek stałych w odpowiedni i maksymalnie skuteczny sposób.

 

Dopalanie sadzy w tym filtre BMW przebiegło bez przeszkód

Bayerische Motoren Werke – marka BMW

Powstanie znanej na całej świecie marki BMW datuje się na rok 1916. Już od tamtej pory w fabryce produkowano silniki, skutery, motocykle oraz samochody. Obecnym prezesem koncernu BMW jest Herald Krueger, natomiast założycielami marki byli Karl Rapp oraz Gustav Otto. Praca fabryki została przerwana przez wydarzenia pierwszej wojny światowej, jednakże rok 1919 oznaczał dla BMW wznowienie działania. Co interesujące, to właśnie koncern BMW produkuje obecnie silniki Diesla najlepszej jakości, natomiast pojazdy będące przedstawicielami marki są wyposażane w filtry cząstek stałych DPF. Koncern wyprodukował wiele modeli pojazdów, wśród których na drogach kraju często spotkać możemy modele serii 1, 3, 3 Compact, 5, 7, a także modele Gran Turismo, Coupe, Z oraz X. Współcześnie mamy do czynienia z koncernem BMW AG, do którego należy również Rolls-Royce oraz Mini. Przejdź do kolejnych części artykułu na temat filtrów cząstek stałych montowanych w pojazdach opisywanej marki i dowiedz się, jak najlepiej przeprowadzić wypalanie DPF BMW

Marka BMW również wykorzystuje filtry cząstek stałyh

BMW a emisja spalin – filtry DPF

Pojazdy wyprodukowane w koncernie BMW AG wyposażone w silniki wysokoprężne mają zamontowane również filtry cząstek stałych DPF. Dzieje się tak, gdyż producent dba o to, aby realizacja norm czystości spalin została zachowana na jak najwyższym poziomie. Praca filtra DPF w pojazdach marki BMW sprowadza się do zatrzymywania w wąskich kanalikach filtrujących cząsteczek, które nie powinny się przedostawać ani do atmosfery, ani do organizmu człowieka. DPF BMW f10, DPF BMW e90 318d czy filtr DPF BMWe90 330d mają identyczne funkcje. Struktura filtra cząstek stałych, która w przekroju przypomina plaster miodu, ma za zadanie zatrzymać pyły, tlenki metali, węglowodory aromatyczne oraz cząsteczki węgla w porach o bardzo niewielkich rozmiarach. Kanaliki filtra cząstek stałych DPF są określane jako monolit, którego materiałem budulcowym zazwyczaj jest węglik krzemu. Można wywnioskować, iż w filtrze DPF zachodzi oczyszczanie spalin w sposób mechaniczny, i będzie to stwierdzenie jak najbardziej poprawne. W filtrach cząstek stałych montowanych w BMW znajdują się również cząsteczki metalu szlachetnego, najczęściej platyny, które wykazują właściwości katalityczne. Współpraca filtra cząstek stałych DPF oraz katalizatora sprawia, że pojazdy bawarskiego koncernu emitują niewielkie ilości spalin, a komfort ich użytkowania zwiększa się z każdym modelem. Co więcej, filtry cząstek stałych są otoczone licznymi czujnikami, dzięki czemu silnik stale monitoruje temperaturę oraz ciśnienie DPF BMW.

 

Wykorzystanie DPF (na zdjęciu) w BMW zmniejsza emisję spalin

Niedrożny filtr cząstek stałych w BMW

Współcześnie użytkowane modele BMW charakteryzują się nowoczesnością, dlatego też o złym stanie filtra cząstek stałych z pewnością poinformuje nas kontrolka DPF BMW e90, kontrolka DPF BMW x3 bądź innego modelu tej znanej na całym świecie marki. Na podstawie jakich objawów możemy uznać, że funkcjonowanie filtra cząstek stałych DPF jest zakłócone obecnością nagarów sadzy bądź osadów popiołu? Oprócz wymienionej kontrolki DPF, o zapchanym filtrze poinformują nas skoki obrotów, problemy z pracą silnika i spowolnienie jego funkcjonalności, aktywowanie sygnału check engine, intensywne dymienie z rury wydechowej, zwiększenie częstotliwości automatycznego dopalania sadzy oraz przechodzenie silnika w tryb awaryjny – są to najbardziej charakterystyczne objawy zapchanego DPF BMW e60. Współwystępowanie symptomów, które wymieniliśmy, może być dla nas źródłem pewności, że najwyższa pora na wypalanie DPF BMW e60, wypalanie DPF BMW f10, bądź realizację procesu dopalania sadzy w jakimkolwiek modelu produkcji niemieckiej firmy, pamiętajmy jednak, że częste wypalanie DPF BMW może świadczyć o poważnym zaburzeniu przepustowości filtra.

 

Przyczyn niedrożności filtra jest wiele, w tym sadza, popiół i uszkodzenie filtra w BMW

Kryteria realizacji procesu wypalania sadzy w BMW

Dopalanie nagromadzonych cząsteczek węgla należy przeprowadzać z dbałością o określone szczegóły. Czy wypalanie DPF BMW e87 różni się czymkolwiek od procesu, jakim jest wypalanie DPF BMW x3 czy wypalanie DPF BMW f30? Z przekonaniem odpowiadamy, że są to identyczne operacje. Jedyne różnice możemy dostrzec w sposobie dopalania, gdyż w naszym pojeździe możemy przeprowadzić wypalanie sadzy w warsztacie, aktywne dopalanie DPF bądź pasywne wypalanie DPF. Wypalanie DPF BMW x1 oraz innych modeli marki BMW za pomocą metody serwisowej nie wymaga wysiłku użytkownika pojazdu, gdyż nad rozpoczęciem i przebiegiem procedury czuwa mechanik, posługując się programem komputerowym. Nieco bardziej interesujące jest dla nas zatem takie wypalanie DPF, które wymaga ingerencji i wiedzy kierowcy samochodu. Jak wymusić wypalanie DPF BMW e60 bądź innych pojazdów z tej rodziny? Wypalanie DPF BMW e70 za pomocą metody aktywnej zakłada zatrzymanie pojazdu, włączenie biegu jałowego, a następnie podkręcanie obrotów aż do momentu, w którym jednostka napędowa otrzyma informację, że należy rozpocząć proces wypalania sadzy. Co wówczas dzieje się w układach pojazdu? Pod maską jest realizowany dodatkowy wtrysk oleju napędowego, który następnie jest spalany pozakomorowo w kontrolowany sposób. Zachodzące spalanie warunkuje wzrost temperatury, dzięki czemu może dojść do dopalania sadzy, którą wypalić można dopiero w przedziale temperatur 450-600 stopni w skali Celsjusza. Innym sposobem na pozbycie się nadmiernych zawartości cząsteczek węgla z filtra DPF, czyli metodą wypalania DPF BMW e61 bądź wypalania DPF BMW e60 530d, jest dopalanie pasywne podczas jazdy. Zachodzi ono w wielu przypadkach automatycznie, gdy poruszamy się drogą ekspresową lub autostradą przez około 30 minut. Ten czas w zupełności wystarcza na pełne przeprowadzenie procesu pasywnego wypalania sadzy, o czym poinformuje nas kontrolka wypalania DPF BMW e90, bądź kontrolka innego modelu.

Dopalanie sadzy powinno odbywać się według konkretnych kryterów

Filtry cząstek stałych bez nagarów

Specjaliści zajmujący się montażem oraz regeneracją filtrów cząstek stałych DPF twierdzą, że filtr można w prosty sposób uchronić od zatkania i mają na myśli metody o wiele lepsze niż wycięcie DPF BMW e90. Dokładna analiza pracy samochodu oraz wszelkich zakłóceń, częste wymiany oleju i filtrów, a także jazda według wytycznych eco-drivingu pomogą Ci przedłużyć żywotność DPF, którą dodatkowo możesz wspomagać stosowaniem preparatów czyszczących filtry cząstek stałych.

 

Nagary są jedną z przyczyn zapchania tego filtra DPF

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Piotr
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie filtra cząstek stałych (DPF) w samochodach BMW jest procesem polegającym na usuwaniu zanieczyszczeń z filtra poprzez specjalny program, który nazywany jest "wypalaniem DPF". Proces ten może być wykonywany na kilka sposobów, w zależności od modelu samochodu i jego wersji. W przypadku niektórych modeli samochodów BMW, wypalanie DPF może być wykonywane przez komputer diagnostyczny poprzez specjalne oprogramowanie, które jest dostarczane przez producenta. Polecam skontaktowanie się z autoryzowanym serwisem BMW w celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących tego procesu i jego kosztów dla konkretnego modelu i rocznika samochodu.
Sławek
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Procedura wypalania dpf w bmw f10 wcale nie wydaje się już taka skomplikowana:)
Mirek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Bogdan ja czyściłem i na pracowni mi mówili, że w BMW całkiem dobrze się te filtry czyszczą.
Bogdan
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze się czyszczą takie filtr z BMW? Bo mam właśnie u siebie do czyszczenia i się trochę boję.
fanatyk
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Niestety części do BMW są drogie, ale na szczęście istnieje regeneracja i zawsze można coś zaoszczędzić :)
Arek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Komandos no BMW to ne stara skoda, czy corsa, ze wszystko jest tanie. Tu trzeba swoje zapłacić, czy za czyszczenie dpf czy za inne rzeczy.
Komandos
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
zawsze chce się jak najtaniej, ale ten kto ma BMW wie, że tak się nie da :D ale wypalanie dobra opcja, moja becia też śmiga po wypalaniu
Arek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Powiem tak ja już z moim filtrem a Audi przeszedłem wszystko, wypalanie, myjka, jakieś specjalne płyny no i dalej auto nie jechało. Zregenerowałem go w końcu i teraz mam spokój, szkoda tylko że na inne rzeczy też zmarnowałem kasę.
Louise
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mi też się wydaje że lepiej wyczyścić DPF niż płacić za usunięcie i później same problemy
Artur45
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja też mam BMW i raz tylko czyściłem DPF w swoim aucie i teraz wszystko działa jak trzeba. W sumie niedrogo zapłaciłem niecałe 500 zł.
Syndykat
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sam posiadam BMW, w którym zamontowany jest DPF, do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów, ponieważ zawsze dbałem o to, aby był czysty i poddawałem go czyszczeniu w tym serwisie. To małe urządzonko jednak jest potrzebne, nie warto wycinać.

Popularne wpisy

3 listopada 2020

Co się składa na czyszczenie DPF? Wrocław

Gdybyś chciał na żywo zobaczyć, co się składa na czyszczenie DPF, Wrocław i nasz serwis udostępnia oczywiście taką usługę. Obok licznych firm takich jak MotoTech Wrocław czy też czyszczenie DPF – Buforowa, Wrocław, mieszkańcy tego jakże pięknego miasta mają możliwość skorzystania z usług w zakresie czys ...

18 listopada 2021

AdBlue czy DPF?

Zacznijmy od tego, że płyn AdBlue jest stosowany w pojazdach, które posiadają układ SCR i są one stosunkowo nowe w porównaniu do słynnych filtrów cząstek stałych DPF / FAP; poza tym ...