Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Przebieg procesu wypalania filtra DPF w BMW F10.
Wypalanie DPF BMW F10 nie jest to jednostkowy problem. Problem z filtrem cząstek stałych, niezależnie od marki zazwyczaj nasila się w sytuacji, gdy samochód użytkowany jest na krótkich dystansach. W nowoczesnych autach wyposażonych w silnik Diesla zamontowany jest filtr DPF, który ma za zadanie chronić środowisko przed szkodliwymi spalinami. Należy wspomnieć, iż filtry montowane w pojazdach BMW mogą się pochwalić wyjątkowo małą emisją spalin, a także wysokim stopniem wyczulenia na utrzymywany poziom temperatury i ciśnienia w DPF. Wynika to ze wzbogacenia filtra cząsteczek stałych w platynowe elementy, które stanowią niejako katalizator, a także zamieszczenia dodatkowych czujników wokół DPF.
Wypalanie DPF BMW F10 zachodzi w następujący sposób. Filtr DPF wyłapuje cząsteczki sadzy, które wytwarzają się podczas pracy silnika, gromadzi je, a następnie w odpowiedni momencie dokonuje ich wypalania. Aby dany proces przebiegał w odpowiedni sposób, auto powinno poruszać się w sposób jednostajny, ale utrzymując wysoki zakres obrotów. Bardzo trudno osiągnąć takie warunki, gdy samochód większość czasu użytkowany jest w warunkach miejskich. Warto wspomnieć również, że niesprawny filtr zagraża środowisku bardziej niż jego całkowity brak.
Wypalanie DPF a inne modele BMW
Bardzo często pojawia się również pytanie związane z wypalaniem innych modeli BMW, na przykład: „Po czym poznać w BMW F30 wypalanie DPF”. Odpowiedź na takie pytanie jest wyłącznie jednoznaczna. Aby komputer zdecydował się na rozpoczęcie wypalania, poziom poboru paliwa powinien być utrzymany na poziomie co najmniej lub powyżej 10 litrów, temperatura silnika powinna osiągać powyżej 75 stopni, a prędkość jazdy przekraczać 60 km/h.
Bardzo często posiadacze BMW decydują się na wycięcie swojego filtra cząstek. Rozważmy na przykładzie: BMW N47 - usunięcie DPF, czy jest to opłacalny zabieg? Otóż nie. Regeneracja wbrew pozorom nie jest droga, a tym samym zapobiegamy przedostawaniu się do środowiska szkodliwych substancji. W porę przeprowadzona regeneracja pozwala na uzyskanie przepływu w granicach 99%. Po czym poznać, że nasze BMW N47 potrzebuje regeneracji filtra cząstek stałych? Podobnie jak w większości aut, tutaj również pojawi się wzrost poboru paliwa, spadek mocy, a także nadmierne zadymienie, pojawi się najprawdopodobniej także żółta kontrolka dotycząca awarii filtra (zresztą identyczna, jak kontrolka w DPF BMW E90).
Należy pamiętać, iż samochód bez DPF nie przejdzie pozytywnie przeglądu. Zdarza się również, że podczas kontroli policyjnej, jeżeli wyjdzie na jaw, że pozbyliśmy się filtra, możemy zostać ukarani mandatem w wysokości 500 zł (cena równoważna z kosztem regeneracji)!
Komentarze