Wypalanie DPF Chevrolet – część 17

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji katalizatorów
DPF w samochodach marki Chevrolet

Należący do General Motors Chevrolet istnieje od 1911 roku. Pojazdy tej marki zaskarbiły sobie sympatię kierowców na całym świecie. Co ciekawe, w Polsce modele Chevroleta można spotkać również pod logo Daewoo. Zastanawiasz się, co sygnalizuje w modelu Chevrolet Captiva kontrolka DPF swoim mruganiem na desce rozdzielczej? W tym artykule opracowaliśmy najistotniejsze informacje na temat tego, jak postąpić w sytuacji, gdy filtr DPF w naszym modelu Chevroleta jest zapchany. Wypalanie DPF Chevrolet Cruze, Captiva czy Lacetti to dobry sposób na pozbycie się sadzy z filtra. Jego przeprowadzenie wymaga podstawowej wiedzy na temat filtrów cząstek stałych, my natomiast udostępniamy rzetelne informacje z tego zakresu. Czy wypalanie sadzy jest zawsze skuteczne, gdy w pojazdach pokrewnych modelowi Chevrolet Captiva kontrolki na desce rozdzielczej sygnalizują nieprawidłowości z filtrem DPF? Specjalnie dla użytkowników Chevrolet w dieslu sprawdzamy najskuteczniejsze metody postępowania w przypadku zatkania drożności DPF sadzami.

 filtr cząstek stałych w Chevrolecie

1. Akumulacja sadzy w filtrze DPF

Skąd biorą się sadze w filtrze cząstek stałych DPF? Sadza, czyli cząsteczki węgla, powstają w wyniku spalania oleju napędowego w zbyt małych ilościach tlenu. Proces ten jest charakterystyczny dla silników wysokoprężnych, które pierwotnie były dedykowane nie samochodom osobowym, ale maszynom i pojazdom stosowanym na potrzeby przemysłu. Dzięki zastosowaniu w samochodach marki Chevrolet filtrów cząstek stałych DPF owe szkodliwe, absorbujące inne substancje cząstki węgla są zatrzymywane, jednakże wąskie kanaliki monolitu z biegiem czasu ulegają zatkaniu właśnie tymi cząsteczkami. DPF Chevrolet Captiva 2012 czy DPF Chevrolet Lacetti z zatkanymi kanalikami nie może pełnić swoich funkcji, a niedrożność filtra przekłada się na zaburzenie pracy silnika bądź turbo. Na szczęście stosowane współcześnie technologie umożliwiają oczyszczanie DPF z sadzy zarówno na własną rękę, jak i w warsztatach oraz wyspecjalizowanych serwisach. Migająca kontrolka DPF Chevrolet Cruze zawsze powinna być dla nas sygnałem, że należy sprawdzić, co dzieje się z filtrem cząstek stałych. Warto sprawdzać i analizować, jakie mogą być przyczyny częstego wypalania DPF, objawy zatkanego filtra oraz nieszczelności DPF w naszym samochodzie.

pochodzenie osadów sadzy nagromadzonych w filtrze cząstek stałych

2. Wypalanie DPF Chevrolet – aktywnie, pasywnie czy w serwisie?

Jeśli w eksploatowanym na co dzień modelu Chevrolet Captiva miga kontrolka DPF, powtarzamy ponownie – praca filtra najprawdopodobniej charakteryzuje się nieprawidłowościami. Jeśli nie chcemy sami ingerować w dopalanie sadzy, najlepszym wyjściem będzie skorzystanie z opcji wypalania DPF serwisowo, w sposób wymuszony zewnętrznym oprogramowaniem. Nad przebiegiem całego procesu, jakim jest wypalanie DPF Chevrolet Captiva 2012 bądź innego modelu, będzie czuwał mechanik, zatem nasza ingerencja nie jest potrzebna. Warto dodać jednak, że metoda ta powinna być stosowana w ostateczności, gdyż filtr cząstek stałych najlepiej wypalać podczas jazdy. Proces ten określa się jako pasywne wypalanie DPF, a jedyne, co potrzebujemy do jego realizacji, to dostępność drogi szybkiego ruchu, wolne 30 minut oraz paliwo w baku. Najkorzystniejszy sposób wypalania filtra cząstek stałych, czyli właśnie wypalanie pasywne, zostanie aktywowany automatycznie, gdyż wysokie prędkości obrotowe pozwolą na uzyskanie temperatury, w której pozostałości sadzy będą mogły się wypalić. Niestety, określone modele Chevroleta nie mają modułu określanego jako sygnalizacja wypalania DPF. Kontrolka filtra cząstek stałych jest aktywowana dopiero wtedy, gdy filtr ulegnie usterce albo całkowitemu zatkaniu, natomiast o realizacji procesu dopalania kierowcy nie powiadomi żaden sygnalizator wypalania DPF. Jest to minus tych pojazdów, gdyż wypalanie filtrów cząstek stałych nie powinno być przerwane, a bez powiadomienia o realizacji procedury możemy jej po prostu nie zauważyć. W modelach z rodziny Chevrolet Cruze wypalanie DPF można przeprowadzić również w sposób aktywny. Tego typu regeneracja jest określana jako aktywna, a przeprowadzimy ją po wprowadzeniu jednostki napędowej na wysokie obroty podczas postoju na biegu jałowym i z zaciągniętym hamulcem ręcznym. Wywołanie podwyższonych obrotów to jasny sygnał, że wymagamy dodatkowego wtrysku oleju napędowego. Dotrysk paliwa jest niezbędny, aby osiągnąć wysokie temperatury, w których sadze zostaną wypalone. Samochody takie jak Chevrolet Cruze 2.0 VCDI DPF wypalają w ciągu 20-25 minut postoju, a przeprowadzone w ten sposób oczyszczanie z sadzy przynosi bardzo zadowalające efekty. Samochód, któremu nie damy szansy na wypalanie DPF na postoju, podczas jazdy czy w warsztacie, będzie po przejechaniu określonej liczby kilometrów kwalifikował się do wymiany DPF, co jest powiązane z wysokimi kosztami.

Dostępne metody wypalania DPF Chevrolet

Czyszczenie filtra DPF/FAP w serwisie

Do naszej pracowni trafiają klienci z filtrami w zupełności zatkanymi nie tylko przez sadze, ale także przez popiół. Chevrolet Captiva i DPF pozbawiony drożności to problem, któremu mogą stawić czoła jedynie specjaliści pracujący na wysokiej jakości sprzęcie do diagnostyki oraz czyszczenia filtrów cząstek stałych. Jeśli w naszym samochodzie Chevrolet Orlando DPF ma problem z filtrowaniem spalin, a pojazd wymaga wypalania sadzy co kilkaset lub kilkadziesiąt kilometrów, warto pofatygować się do serwisu. Sprawdzone pracownie oferują szybką i efektywną usługę czyszczenia DPF w specjalistycznych maszynach z zastosowaniem wody i detergentu pod odpowiednim ciśnieniem i w podwyższonej temperaturze. Niekiedy w modelach typu Chevrolet Cruze 2.0 163 KM DPF nie da się wyczyścić domowym sposobem, okazuje się jednak, że wymiana filtra na nowy nie zawsze jest koniecznością. DPF Chevrolet Cruze i cena za nowy element mogą nas zaskoczyć, natomiast w stu procentach skuteczny filtr uzyskamy dzięki właściwie przeprowadzonemu procesowi regeneracji.

Czyszczenie filtra DPF/FAP w serwisie

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Wiesław
star star star star star
Wystawiono rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie piszą tego, uwaga , pedał gazu należy trzymać na około 2 tys obrotów i wtedy zaczyna się procedura , silnik sam zaczyna zwiększać obroty falami, w końcowym etapie osiąga 4,8 tys obrotów i ten okres trwa ponad 20min. W tym czasie nie ruszamy pedałem gazu. Powodzenia
Paweł
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie filtra cząstek stałych (DPF) w samochodach Chevrolet jest procesem polegającym na usuwaniu zanieczyszczeń z filtra poprzez specjalny program, który nazywany jest "wypalaniem DPF". Proces ten może być wykonywany na kilka sposobów, w zależności od modelu samochodu i jego wersji. W przypadku niektórych modeli samochodów Chevrolet, wypalanie DPF może być wykonywane przez komputer diagnostyczny poprzez specjalne oprogramowanie, które jest dostarczane przez producenta. Polecam skontaktowanie się z autoryzowanym serwisem Chevrolet w celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących tego procesu i jego kosztów dla konkretnego modelu i rocznika samochodu.
Paweł
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czy w momencie zapalenia kontrolki dpf w chevrolecie orlando można jeszcze jeździć?
Miro
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A jaka jest cena takiego czyszczenia do tych Chevroletów?
Kazek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobry artykuł o dpf w odniesieniu do chevroletów.

Popularne wpisy

10 listopada 2021

Brak AdBlue - czy można jechać dalej?

Jeżeli nie uzupełniłeś zbiorniczka wymaganym płynem AdBlue, zlekceważyłeś także kontrolkę przypominającą o jego niskim poziomie, to nie dziw się, że silnik się nie uruchomił lub, gdy pojazd zatrzyma się na środku drogi. ...