Subpage photo

Wypalanie DPF Chevrolet – część 17

Anna Skalna
Czas przeczytania tekstu: 5 minut
E-mail Skopiuj link
Oceń:
/ Aktualna ocena:
Metody wypalania filtra DPF w samochodach marki Chevrolet
Wypalanie DPF Chevrolet - część 17

 

Należący do General Motors Chevrolet istnieje od 1911 roku. Pojazdy tej marki zaskarbiły sobie sympatię kierowców na całym świecie. Co ciekawe, w Polsce modele Chevroleta można spotkać również pod logo Daewoo. Zastanawiasz się, co sygnalizuje w modelu Chevrolet Captiva kontrolka DPF swoim mruganiem na desce rozdzielczej? W tym artykule opracowaliśmy najistotniejsze informacje na temat tego, jak postąpić w sytuacji, gdy filtr DPF w naszym modelu Chevroleta jest zapchany. Wypalanie DPF Chevrolet Cruze, Captiva czy Lacetti to dobry sposób na pozbycie się sadzy z filtra. Jego przeprowadzenie wymaga podstawowej wiedzy na temat filtrów cząstek stałych, my natomiast udostępniamy rzetelne informacje z tego zakresu. Czy wypalanie sadzy jest zawsze skuteczne, gdy w pojazdach pokrewnych modelowi Chevrolet Captiva kontrolki na desce rozdzielczej sygnalizują nieprawidłowości z filtrem DPF? Specjalnie dla użytkowników Chevrolet w dieslu sprawdzamy najskuteczniejsze metody postępowania w przypadku zatkania drożności DPF sadzami.

 

Jakie filtry cząstek stałych znajdziemy w Chevrolecie?
DPF w Chevrolecie


Akumulacja sadzy w filtrze DPF

Skąd biorą się sadze w filtrze cząstek stałych DPF? Sadza, czyli cząsteczki węgla, powstają w wyniku spalania oleju napędowego w zbyt małych ilościach tlenu. Proces ten jest charakterystyczny dla silników wysokoprężnych, które pierwotnie były dedykowane nie samochodom osobowym, ale maszynom i pojazdom stosowanym na potrzeby przemysłu. Dzięki zastosowaniu w samochodach marki Chevrolet filtrów cząstek stałych DPF owe szkodliwe, absorbujące inne substancje cząstki węgla są zatrzymywane, jednakże wąskie kanaliki monolitu z biegiem czasu ulegają zatkaniu właśnie tymi cząsteczkami. DPF Chevrolet Captiva 2012 czy DPF Chevrolet Lacetti z zatkanymi kanalikami nie może pełnić swoich funkcji, a niedrożność filtra przekłada się na zaburzenie pracy silnika bądź turbo. Na szczęście stosowane współcześnie technologie umożliwiają oczyszczanie DPF z sadzy zarówno na własną rękę, jak i w warsztatach oraz wyspecjalizowanych serwisach. Migająca kontrolka DPF Chevrolet Cruze zawsze powinna być dla nas sygnałem, że należy sprawdzić, co dzieje się z filtrem cząstek stałych. Warto sprawdzać i analizować, jakie mogą być przyczyny częstego wypalania DPF, objawy zatkanego filtra oraz nieszczelności DPF w naszym samochodzie.

 

Pochodzenie osadów sadzy nagromadzonych w filtrze cząstek stałych
Akumulacja sadzy w filtrze DPF


Wypalanie DPF Chevrolet – aktywnie, pasywnie czy w serwisie?

Jeśli w eksploatowanym na co dzień modelu Chevrolet Captiva miga kontrolka DPF, powtarzamy ponownie – praca filtra najprawdopodobniej charakteryzuje się nieprawidłowościami. Jeśli nie chcemy sami ingerować w dopalanie sadzy, najlepszym wyjściem będzie skorzystanie z opcji wypalania DPF serwisowo, w sposób wymuszony zewnętrznym oprogramowaniem. Nad przebiegiem całego procesu, jakim jest wypalanie DPF Chevrolet Captiva 2012 bądź innego modelu, będzie czuwał mechanik, zatem nasza ingerencja nie jest potrzebna. Warto dodać jednak, że metoda ta powinna być stosowana w ostateczności, gdyż filtr cząstek stałych najlepiej wypalać podczas jazdy. Proces ten określa się jako pasywne wypalanie DPF, a jedyne, co potrzebujemy do jego realizacji, to dostępność drogi szybkiego ruchu, wolne 30 minut oraz paliwo w baku. Najkorzystniejszy sposób wypalania filtra cząstek stałych, czyli właśnie wypalanie pasywne, zostanie aktywowany automatycznie, gdyż wysokie prędkości obrotowe pozwolą na uzyskanie temperatury, w której pozostałości sadzy będą mogły się wypalić. Niestety, określone modele Chevroleta nie mają modułu określanego jako sygnalizacja wypalania DPF. Kontrolka filtra cząstek stałych jest aktywowana dopiero wtedy, gdy filtr ulegnie usterce albo całkowitemu zatkaniu, natomiast o realizacji procesu dopalania kierowcy nie powiadomi żaden sygnalizator wypalania DPF. Jest to minus tych pojazdów, gdyż wypalanie filtrów cząstek stałych nie powinno być przerwane, a bez powiadomienia o realizacji procedury możemy jej po prostu nie zauważyć. W modelach z rodziny Chevrolet Cruze wypalanie DPF można przeprowadzić również w sposób aktywny. Tego typu regeneracja jest określana jako aktywna, a przeprowadzimy ją po wprowadzeniu jednostki napędowej na wysokie obroty podczas postoju na biegu jałowym i z zaciągniętym hamulcem ręcznym. Wywołanie podwyższonych obrotów to jasny sygnał, że wymagamy dodatkowego wtrysku oleju napędowego. Dotrysk paliwa jest niezbędny, aby osiągnąć wysokie temperatury, w których sadze zostaną wypalone. Samochody takie jak Chevrolet Cruze 2.0 VCDI DPF wypalają w ciągu 20-25 minut postoju, a przeprowadzone w ten sposób oczyszczanie z sadzy przynosi bardzo zadowalające efekty. Samochód, któremu nie damy szansy na wypalanie DPF na postoju, podczas jazdy czy w warsztacie, będzie po przejechaniu określonej liczby kilometrów kwalifikował się do wymiany DPF, co jest powiązane z wysokimi kosztami.

 

Dostępne metody wypalania DPF Chevrolet
Wypalanie DPF Chevrolet – aktywnie, pasywnie czy w serwisie?


Czyszczenie filtra DPF/FAP w serwisie

Do naszej pracowni trafiają klienci z filtrami w zupełności zatkanymi nie tylko przez sadze, ale także przez popiół. Chevrolet Captiva i DPF pozbawiony drożności to problem, któremu mogą stawić czoła jedynie specjaliści pracujący na wysokiej jakości sprzęcie do diagnostyki oraz czyszczenia filtrów cząstek stałych. Jeśli w naszym samochodzie Chevrolet Orlando DPF ma problem z filtrowaniem spalin, a pojazd wymaga wypalania sadzy co kilkaset lub kilkadziesiąt kilometrów, warto pofatygować się do serwisu. Sprawdzone pracownie oferują szybką i efektywną usługę czyszczenia DPF w specjalistycznych maszynach z zastosowaniem wody i detergentu pod odpowiednim ciśnieniem i w podwyższonej temperaturze. Niekiedy w modelach typu Chevrolet Cruze 2.0 163 KM DPF nie da się wyczyścić domowym sposobem, okazuje się jednak, że wymiana filtra na nowy nie zawsze jest koniecznością. DPF Chevrolet Cruze i cena za nowy element mogą nas zaskoczyć, natomiast w stu procentach skuteczny filtr uzyskamy dzięki właściwie przeprowadzonemu procesowi regeneracji.

 

Jak skutecznie wyczyścić DPF i FAP?
Czyszczenie filtra DPF/FAP w serwisie

Komentarze

Kazek 2019-09-06 14:33:28

Dobry artykuł o dpf w odniesieniu do chevroletów.

Miro 2019-09-10 15:05:29

A jaka jest cena takiego czyszczenia do tych Chevroletów?

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

12 września 2019

Wypalanie DPF Ford – część 23

Wypalanie DPF Ford – część 22   Czym zajmuje...

11 września 2019

Wypalanie DPF Chrysler – część 22

Wypalanie DPF Chrysler - część 22   Wybrane modele...

11 września 2019

Wypalanie DPF Subaru – część 21

Wypalanie DPF Subaru – część 21   Na temat tego,...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer